Loki heeft een darmprobleem

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Marjan

Re: Loki heeft een darmprobleem

Bericht door Marjan »

Overgeven bij een fret is inderdaad helemaal niet goed. Mocht je nog omeprazole en zantac in huis hebben, zou ik daar toch maar weer mee beginnen. Hanneke is tot de 10e niet op de praktijk i.v.m. de verhuizing maar ik zou haar zeker even een mail sturen alvast.

En hou goed in de gaten of hij wel blijft eten en ook ontlasting heeft zodat je wel weet dat er doorstroming is. Hij heeft niets geks binnen kunnen krijgen?
-E-

Bericht door -E- »

Gisteren had hij heel weinig ontlasting, waardoor ik ook begon te denken aan verstopping, maar ik zou niet weten wat hij binnen zou kunnen gekregen hebben. Ik heb hem voor de zekerheid vaseline gegeven en voor het slapen nog wat dunne waltham.
Deze ochtend lag er terug ontlasting in de bak! En die ziet er normaal uit, op één klein stukje zaadjes na :-) Ik heb hem nu al terug vlot brokjes zien eten. Mokken zit er ook al terug in :D

Zou het kunnen dat hij gewoon heel gulzig had gegeten (want dat doet hij weleens en verslikt zich dan in een brokje...)?
Marjan

Bericht door Marjan »

Zou kunnen natuurlijk maar fretten geven van nature niet gemakkelijk over. Dus moet je gewoon wat alerter zijn wanneer je overal braaksel vindt.
En Loki is een maag- darmpatiëntje dus die is zeker gevoeliger voor haarballen dus hou hem nog wel even goed in de gaten de komende tijd. Maar goed te horen dat hij alweer wat opgeknapt is. :)
-E-

Bericht door -E- »

Marjan schreef:Zou kunnen natuurlijk maar fretten geven van nature niet gemakkelijk over. Dus moet je gewoon wat alerter zijn wanneer je overal braaksel vindt.
En Loki is een maag- darmpatiëntje dus die is zeker gevoeliger voor haarballen dus hou hem nog wel even goed in de gaten de komende tijd. Maar goed te horen dat hij alweer wat opgeknapt is. :)
Ik zal hem inderdaad goed in de gaten houden. Deze ochtend stelde hij me wel weer wat gerust, ik hoop dat hij het vanavond nog steeds even goed doet.
Ik heb hem tijdens de rui dagelijks wat vaseline gegeven, maar aangezien hij haast geen haar meer verloor terug mee gestopt. Hij blijft wel nog steeds vermageren. Tot wanneer valt een fret zo ongeveer af in de zomer? Ik kan zijn gewicht niet goed vergelijken met voorbije jaren want dit is zijn eerste zomer op gewone brokken.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is een beetje verschillend maar over het algemeen bereiken ze hun lichtste zomergewicht zo rond juli: http://www.frettenvraagbaak.nl/forum/vi ... f=25&t=129" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar hij mag natuurlijk niet teveel afvallen en schonkig worden. Hou in de gaten dat hij geen ingevallen flanken moet gaan krijgen of dat je zijn ruggengraatje echt erg gaat voelen want dan is hij echt te mager.
Plaats reactie