Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Vaak het gevolg van een oormijtbesmetting, laat je fret daar regelmatig op controleren!
fem fatale

Re: Middenoorontsteking doorgeslagen naar de hersenstam

Bericht door fem fatale »

Dit was de poep:

Afbeelding

Het is niet heel duidelijk, maar er zitten ook korreltjes in.
Karen

Bericht door Karen »

Op zich vind ik het niet super verontrustende poep voor een fret die al een poosje alleen maar zulke hoeveelheden waltham eet. Ik ben het eerder met Marjan eens dat hij misschien wel eens last van zijn maag kan hebben vanwege de marbocyl. Ik denk niet eens dat het tijd gerelateerd met de inname van de marbocyl hoeft te zijn. Het dagelijks innemen kan al genoeg zijn om zijn maag van streek te maken.
Het nerveuze heen en weer rennen herken ik ook wel van Baldur, Atos en Aramis, als ze misselijk waren of maagpijn hadden. Vaak heel typisch met hun kopje een beetje opgeheven.
fem fatale

Zijn ontlasting is nu gelukkig alweer een stuk normaler, nog niet goed, maar wel al een stuk meer zoals het hoort te zijn (in mijn beleving), maar hij voelt zich duidelijk nog niet echt lekker. :(
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat apart dat hij ineens zo schrikkerig is, kan hij nergens van geschrokken zijn, een geluid of iets anders ?
Ik kan me haast niet voorstellen dat het van het samenvoegen van de medicijnen zou kunnen zijn, maar zeg nooit nooit natuurlijk. Wel heel vervelend zo opeens.
De korreltjes in de ontlasting, lijken die een beetje op sesamzaadjes, dat zou dan goed van de waltham kunnen komen. Soms worden die niet helemaal verteerd in de maag en darmen, en dan komt het zo via sesamzaadjes naar buiten.
En dat het wat dun heeft vind ik niet zo gek, hij krijgt al zo lang papvoeding zeg maar.
Mix je het af en toe nog met wat AD ?

Je moet gewoon doen waar je je zelf het beste onder voelt, als dat betekend dat je de medicijnen weer apart gaat geven dan moet je daar gewoon voor gaan, maar ik heb nooit anders dan alles tegelijk gegeven, bij al mijn fretten, maar fretten moet je natuurlijk nooit vergelijken. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Maar morgen spreek je Hanneke weer, wel fijn dat hij weer rustig is nu. Of misschien mag hij toch nog niet zo lang los lopen, dat hij nog langer moet rusten, ondanks de onrust in zijn kooi....maar het blijft natuurlijk moeilijk allemaal.
fem fatale

Hij is niet schrikkerig, alleen soms heel onrustig. Ik denk dat hij dan krampjes heeft ofzo.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

En hoe gaat-ie nu?
fem fatale

Hij voelt zich nog steeds beroerd :(
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Ohjeetje.... :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Maar nu vertelde je dat je zelf ook last van je maag/darmen had gisteren, kan het zijn dat een griepvirusje jullie parten speelt?
En zo niet zou ik echt even met Hanneke bellen en haar desnoods dat filmpje even laat zien. Want ik vermoed dan toch dat de marbocyl bij hem niet lekker valt.
Karen

Bericht door Karen »

Heb je nog contact met Hanneke gehad? Wat vond zij van zijn gedrag?
fem fatale

Ik moet hem sucralfaat gaan geven, want het moet wel van de marbocyl zijn. Nu werk ik vandaag tot zes, dus dat gaat vandaag gewoon niet meer lukken, want de plaatselijke dierenarts (waar we geen patient zijn) is gewoon dicht als ik thuiskom.
Karen

Bericht door Karen »

Ik hoop dat de sucralfaat wat voor hem gaat doen.
Danielle

Bericht door Danielle »

kan de sucralfaat anders niet door hanneke opgestuurd worden? Zitten wel verzendkosten aan vast jammer genoeg, maar zij doet er iets door dacht ik waardoor het smakelijker wordt voor de fretten en ze het vaak maar al te graag innenemen. Schijnt dat de gewone onwijs vies is dacht ik
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee hoor dat is niet onwijs vies. Ulcogant is wat dikker want Hanneke doet er wat doorheen en het heeft een bananensmaakje. Ik zou alleen niet weten of een andere dierenarts dit middel zomaar in huis heeft voor dieren, ik heb dit zelf nog nooit aan een hond of een kat hoeven geven. Dus ik zou wel even bellen van tevoren of ze het wel hebben.
Danielle

Bericht door Danielle »

oh dat dacht ik omdat ze er een smaakje aan toevoegde, dacht dat ze het deed omdat het anders te vies was... waar ik die wijsheid dan weer vandaan heb :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

De sucralfaat van Hanneke is inderdaad iets smakelijker (vind ik zelf ook :clown: ) maar dat maakt de oorspronkelijke sucralfaat niet gelijk onwijs vies. :lol: Het is iets sterker van smaak, beetje een krijtsmaakje, en die van Hanneke is iets zoeter dus over het algemeen zullen fretten het daarom iets beter eten. :D
fem fatale

Opsturen zou het fijnst zijn, maar dat kan pas morgen en heb ik het donderdag pas in huis, dus als ik morgenochtend iets bij een dierenarts kan krijgen lijkt me dat beter.
Mayke

Bericht door Mayke »

Als ik jou was zou ik vast een klein flesje halen bij je eigen dierenarts zodat je gelijk kunt beginnen, dan kun je het gelijk geven aan Jip en kun je even een paar dagen vooruit. En dan alsnog een grote fles bestellen bij Hanneke en laten opsturen. Zodra die binnen is dan gaan wisselen.
Dan kun je wel alvast beginnen en komt de smakelijke sucralfaat gewoon iets later. ;)
Karen

Bericht door Karen »

Ik zou als ik jou was wel eerst even een prijsopgave vragen zowel bij Hanneke als bij je plaatselijke dierenarts. Ik heb een keer als nood hier een heel klein flesje ulcogant gehaald, om de tijd te overbruggen tot die van Hanneke binnen was...dat ieniemienie flesje kosste me nog meer dan een grotere fles van Hanneke ;)
fem fatale

Hij is echt heel beroerd, als ik morgen een stinkendduur flesje met een vieze smaak kan krijgen ergens, dan moet dat maar. Overigens blijkt de plaatselijke dierenarts het niet te hebben.

Ik ga morgen maar even een belrondje doen, hopelijk is er ergens een dierenarts die het heeft die me niet ook 50 euro aan taxi gaan kosten, en waarvan de openingstijden aansluiten op mijn ziekenhuisbezoek :???:
Plaats reactie