Finley

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Finley

Bericht door Karen »

Wat een heerlijk fretje zeg :hart:
De buis is een echt succes!

Ik ben ook wel benieuwd welk gezicht er bij je naam hoort... :D
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

O Sasha je zit hier op het forum. :shock: Ik had de connectie niet gelegd.

Wel leuk om te zien hoeveel plezier Finley heeft met DE GELE BUIS. Daar zaag ik dus voor, voor zulke geniet filmpjes.
Sasha
Aantal fretten: 1

Bericht door Sasha »

Ik ben ook niet heel erg lang op de dag aanwezig geweest. Ik kwam net binnen toen de eerste lezing ging beginnen. Daar had ik geen plaatsen voor. In de tussentijd heb ik mijn spulletjes gekocht. Omdat iedereen bij de lezing zat heb ik ook maar weinig mensen gezien. Verder wist ik niet zo goed wat ik er verder nog kon doen en het duurde nog wel even voordat de lezing van Hanneke zou gaan starten. Dus daarna ben ik naar huis gegaan. Wat niet weg neemt dat ik het ontzettend leuk vond :D. Het was natuurlijk ook de eerste keer voor mij dus de volgende keer weet ik ook beter wat ik kan verwachten ;). Voor degene die mij toevallig toch gezien hebben, ik had een zwart frettenvest aan en ik heb lang, blond haar.
Marjan

Bericht door Marjan »

Je had een houten fret kunnen versieren. :lol: Ik weet ook niet of ik je gezien heb maar leuk om te horen dat je je wel vermaakt hebt. :D
Sasha

Bericht door Sasha »

Vandaag was het zo ver en werd Finley gecastreerd. Ik had een afspraak om 9 uur bij de dierenarts. Hij is netjes ontvangen en ik heb hem natuurlijk 4 uur van te voren geen eten meer gegeven, waar hij niet blij mee was. Hij stond echt heel zielig bij zijn voerbak te kijken en ging toen uit frustratie maar aan de fleece deken krabben . Ik vond het toch wel moeilijk om hem daar te laten en hij snapte er natuurlijk helemaal niks van.

In de tussentijd heb ik zijn kooi helemaal gepoetst en de hangmatjes en dekentjes verschoond. Ik vond het echt heel spannend en zat nerveus op het telefoontje te wachten. Om 11 ging de telefoon en ik kon hem alweer ophalen. Ik was natuurlijk weer helemaal gerustgesteld en ben hem meteen gaan halen :juich:. Hij zat al helemaal opgewekt in zijn kooi bij de dierenarts te wachten. De assistentes vonden hem ook helemaal leuk, zeker omdat er niet zo vaak fretjes komen.

Eenmaal thuis heb ik hem meteen brokjes aangeboden. Deze begon hij meteen te eten en dat is een heel goed teken. Hij is nog wel een beetje wankel en ligt nu lekker warm te slapen. De wondjes zien er heel erg netjes uit, maar zijn natuurlijk nog wel een beetje gezwollen. Hij heeft nu twee kleine knoophechtingen die vanzelf op gaan lossen. Maar ik mag ze over 10-14 dagen er ook uit laten halen. Ik ben natuurlijk hartstikke blij dat Finley er goed doorheen is gekomen :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Fijn dat het geslaagd is. Het zal straks wel wat aangenamer ruiken in huis :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Altijd weer een opluchting wanneer zo'n ingreep achter de rus is. :)
Karen

Bericht door Karen »

Fijn hoor dat het goed gegaan is :D
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Geen mannenmusk meer! Ben benieuwd of je qua gedrag verschil gaat merken. Is altijd anders bij elk dier natuurlijk.
ray

Bericht door ray »

Dat zal zeker spannend zijn geweest, dat wachten. Verschrikkelijk vind ik dat.
Fijn dat het goed is verlopen :)
yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn dat het goed gegaan is de castratie!

Ik moet je gezien hebben op de frettendag, want ik zat bij de entree. Jammer dat ik niet weet wie je ben, had het leuk gevonden een gezicht bij je naam te hebben. Gelukkig heb je je wel vermaakt en is de gele buis een succes.
Mayke

Bericht door Mayke »

Hoe gaat het inmiddels met Finley ?
Merk je iets aan zijn gedrag na de castratie ?
Sasha

Bericht door Sasha »

Een nieuwe update over Finley!

Hij is idd na de castratie veel minder gaan ruiken. Hij ruikt nu gewoon naar fret haha. Het gaat ook steeds beter met het zindelijk zijn buiten de kooi, maar het blijft wel een puntje om aan te werken. Ik merk nu dat de poepbakken echt op specifieke plaatsen moeten staan anders gaat meneer ze echt niet gebruiken. Om het hem nog duidelijker te maken ben ik nu ook begonnen met clickertraining. Dat pakt hij heel goed op en hij doet ook regelmatig net alsof hij de poepbak gebruikt 8-) .

Verder gaat het heel erg goed met hem. Ik ben nu ook met hem aan het oefenen om in een tas te zitten. Dan kan hij mee als als we gaan wandelen. Dit vind hij wel nog erg moeilijk en spannend. Ik laat het hier natuurlijk op een rustig en leuke manier kennis mee maken. Het wandelen aan een lijntje gaat in de tuin erg goed. Jammer genoeg is onze tuin niet zo interessant. Hij is na de castratie wel iets rustiger geworden en hij vind het dan ook wel eens lekker om op mijn schoot in slaap te vallen. Maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg :mrgreen: .
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

bak 30 cm teveel naar links en ze gaan er rustig naast zitten als ze willen :lol:
Lekker toch dat hij zich nu wat rustiger gedraagt :-)
Echt stil zitten kunnen ze niet hahaha!
Verder; goed bezig!
Mette

Bericht door Mette »

Fretten blijven over het algemeen behoorlijk goed zitten in 'vreemde' omgevingen. Zoiets is lastig aan te leren in wel bekende omgevingen omdat ze dan liever spelen. Zodra je aan de wandel gaat, kruipen de meesten gewoon het liefst zo dicht mogelijk in je jas of tas weg bij wijze van ;).
Kick

Bericht door Kick »

Top dat het goed gaat met je ventje :D Tja, die poepbakken... Die staan altijd in de weg denkt een fret :mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Finley doet het goed zo te lezen. :D Die poepbakken....ja bekend "probleem" :lach:
Sasha

Bericht door Sasha »

Hiep hiep Hoera!!! Finley 1 jaar! :juich:

Afbeelding

Wat ben ik toch blij en trots op dit prachtige ventje :hart:. Hij doet het fantastisch en ik zou hem zeker niet meer uit mijn leven willen missen. Op naar de 2 jaar!

Hieronder nog een filmpje met zijn "verjaardagscadeautje" :D :
Marjan

Bericht door Marjan »

Gefeliciteerd! Zo te zien viel zijn cadeautje wel in de smaak. :D
Kick

Bericht door Kick »

Gefeliciteerd! Leuk hoor :D
Plaats reactie