Noury en Queeny

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Noury en Queeny

Bericht door Kick »

Haha Ray :mrgreen:
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Ehm... Wat is er dan mis met mijn Bibi die altijd naar de camera toe komt als ik film/fotografeer? :shock:
Ze is echt geen fret! Mag Bibi in de leer bij Queeny?
En wil toch eigenlijk nu wel foto van de fluffy Queen, kun je haar er niet inluizen met een schaaltje waltham ofzo?
Karen

Bericht door Karen »

Even een update van dit heerlijke wollige stel :D

Noury heeft zijn draai boven nu helemaal gevonden en is helemaal happy :juich: Hij is heerlijk wollig, lekker spekkig en vindt het weer heerlijk om op schoot te chillen...daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk :hart:
Hij is dag en nacht los, maar 's nachts gaat voor de veiligheid wel de deur vanzijn slaapkamer dicht. Ik heb een zoon die nogal in huis loopt te spoken in de nacht en met zijn slaperige kop hem wel eens over het hoofd zal zien of op hem stappen.
Toch slaapt hij het liefst in zijn Mancave; de lade :mrgreen: Overdag ligt hij ook regelmatig op zijn bolletjes kussen naar buiten te kijken, zo schattig :hart:

Minder positief is, dat er een hartprobleem bij hem ontdekt is. We zijn nu aan hat uitzoeken wat er precies speelt. Het zal even duren voordat we alles rond hebben, door onze vakantie die voor de deur staat, maar in januari moet het duidelijk zijn hoe ernstig het is.

Queeny is ook heerlijk wollig en beetje ronder :hart: Ze is aardig tot rust gekomenen veel minder neurotisch. Ook is ze minder bijterig naar de anderen hier in huis. Niet meer dat aanvallende fixeren, maar eerder een terloopse hap...zo van; jezit in de weg of je raakt me aan dat wil ik niet! In ieder geval geen bloederige taferelen meer :D

Zij zit echter wel in een dip momenteel...en dat is mijn eigen schuld.
Queeny heeft de afgelopen jaren op een heel hoog adrenalinepeil geleefd, wat ook haar neurotische gedrag verklaart. Door het scheiden van Noury is dat peil plotseling erg gaan dalen, niks mis mee en dat was aardig te handelen door haar.
Denkend het goed te doen door haar naar boven te brengen toen ik hier aan het schilderen was, heb ik haar weer een adrenaline piek bezorgd. Nu dat de rust weer terug gekeerd is, is ze als het ware ingestord deze keer. Ze slaapt veel en toont ook misselijkheid. Ik help haar dus nu wat met medicijnen om een maagontsteking te voorkomen. Volgende week krijgt ze namelijk wéér een verandering, doordat ze gaat logeren vanwege onze vakantie.

Mijn kleine pinnige muffin kan slecht tegen verandering in haar territorium en structuur. Iets om serieus rekening mee te houden.
ray

Bericht door ray »

Klinkt positief voor Noury, hij zit duidelijk beter in zijn velletje. Wel jammer van het hartprobleem :(

Queeny is dus erg territoriaal, ben benieuwd hoe ze het doet na jullie vakantie.
Kick

Bericht door Kick »

Ships, dat hartprobleem is minder :???: Gelukkig gaat het verder goed met die mooie man :D

En Queeny is me een typetje hoor :mrgreen: Maar hopelijk gaat het weer beter als jullie terug zijn.
Karen

Bericht door Karen »

Queeny en Noury hebben het uitstekend gehad bij het vakantie adres. Er is heel goed voor ze gezorgd en aan hun behoefte voldaan! :D

Noury vond het allemaal wel eng, zoals verwacht. Hij was en is dan ook heel blij om weer thuis te zijn :D Hij doet het prima op dit moment en is zo vrolijk..hij stuitert en mokt er op los en slaapt weer heerlijk in zijn 'Mancave' :mrgreen: :hart:

Queeny heeft zich goed vermaakt en de tijd op adrenaline geleefd. De eerste twee dagen dat ze thuis was, heeft ze alleen maar geslapen en gegeten. Een beetje misselijkheid bij het eten laten zien. Gelukkig was dat alles en gaat ze nu weer goed. Niet meer misselijk en alle ondeugende streken worden alweer uitgehaald :brush: De preventieve medicatie heeft haar dus goed gedaan.

Heerlijk om die twee schatten weer om me heen te hebben. Vooral Noury is zijn gemiste knuffels aan het inhalen...Queeny eerder haar stoute streekjes :lach: Ze kijkt me dan echt aan, met dat eigenwijze koppie in de lucht: " dat hebben we allebei gemist hè? Zeg er nou maar wat van.." :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Altijd fijn om je eigen frutzels weer thuis te hebben. Geniet maar lekker van ze!
Mayke

Bericht door Mayke »

Een goed teken als die twee bengels weer kattekwaad uithalen Karen, iedereen weer blij ! :juich:
ray

Bericht door ray »

Fijn dat ze het goed hadden en weer blij zijn dat ze thuis zijn. :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Zo grappig hoe ze allebei anders reageren. Weer lekker thuis met z'n allen, vakantie is leuk maar knuffelen met frutzels ook :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn hoor dat alles goed gegaan is! Maar het is heerlijk om ze weer lekker te kunnen knuffelen :hart:
Minka

Bericht door Minka »

Heerlijk en nu achterstallige knuffels inhalen.
Karen

Bericht door Karen »

Queeny is veel te slim dan goed voor haar is!

We hebben een tv meubel met schuifdeuren en lades. De lades hebben we al vrij snel moeten voorzien van plexiglas aan de binnenkant, zodat ze er niet meer in kon kruipen of open trekken. Toen was niet alleen zij de boosdoener hoor, Jillz deed ook volop mee :D
Vervolgens hebben we een schuifdeur vast moeten zetten met een kinderveilige sluiting, omdat de dames steeds naast de NAS gingen liggen slapen. Ik vond dat niet zo'n veilige plek, maar het was wel lief.
Ook hebben we de gaten achterin moeten afplakken. Daar kon je ook door naar binnen natuurlijk...

Op de een of andere manier ging het met de andere deur altijd goed. Er is zo'n twee jaar rust geweest :mrgreen:

Tot vanavond :clown:
Ze heeft ontdekt dat ze de andere deur open kan schuiven...en nu is ze er helemaal op gefixeerd natuurlijk. Ik heb de deur vastgezet, want vind het gewoon te link met al die draden en stekkerdozen daar binnen.
Ze staat af en toe gewoon te hijgen van het aanhoudende springen, krabben en duwen :ferret:
Neurootje is weer eventjes terug :brush:
ray

Bericht door ray »

:lach:
Zo zie je maar ze blijven je bezig houden. :lol:
Amaris

Bericht door Amaris »

Hahaha! Hele kastverbouwing, jeetje zeg! Die monsters ook... achter het behang ermee :roll:
Kijken hoe lang het duurt voor ze het opgeeft.
Karen

Bericht door Karen »

Haar kennende...nooit :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Zou er een heropvoeding voor fretten bestaan? :brush:
Kick

Bericht door Kick »