Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Amaris
Aantal fretten: 0

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Amaris »

Bibi dronk sowieso al wat meer, en toen kwam Hanneke met beginnend nierfalen. Dus ik denk inderdaad dat het een beetje verwarrend verhaal is. Want de kat van mijn ouders drinkt ook meer nu hij nierfalen heeft. Dus er zal vast een verband zijn, en dat de uitdroging komt wanneer ze dus te weinig drinkt en de nieren te veel vocht verbruiken? Zoiets? Want meer drinken is wel een symptoom bij nierfalen.
Wat het ook is, vocht is altijd goed inderdaad :roll: Het zou alleen leuk zijn als ze dit zelf zou doen. Maar ze is een fret; slapen is belangrijker. Muts.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik heb een fret in de aanbieding. Ze heeft aardig wat mankementen en is door het oog van de naald gekropen maar ze heeft zelf besloten dat ze aan haar tweede jeugd begonnen is. Ik denk dat ze bij zichzelf heeft bedacht; het leven is te kort om je zorgen te maken, wardance liever door het leven! :mrgreen: Mij 10 jaar van mijn leven kosten tijdens haar opname en nu doen alsof ze een gezonde pup is. Monstertje.

Kwam vanochtend beneden, snoetje klaarwakker tussen de stoelen vandaan. Even onder de indruk zoals elke ochtend omdat ze er ineens weer achterkomt dat ze hier niet alleen woont. En toen ging ze helemaal los! Rennen, slepen met knuffeltjes, in-uit-in-uit de snippertent, onder mijn sjaal, op de sjaal, door de buis... het hield niet op!
En ik maar zeggen; Bibi, niet zo druk, je wordt zo misselijk als je zo druk doet na je eten en medicatie!
Maar nope, het moest er echt even uit ofzo :brush:
Ik weet dat fretten wonderlijke acteurs zijn, maar ze is echt gewoon nog een blije fret ondanks alles. Dit was ook wat de dierenarts en assistenten in Utrecht zagen aan haar, dat ze toch ondanks alles erg graag wilde snuffelen enzo.
Ik hoop echt dat ze dit nog een goede lange tijd vol gaat houden :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Amaris schreef:Even onder de indruk zoals elke ochtend omdat ze er ineens weer achterkomt dat ze hier niet alleen woont.
:lach:

Een klein lelijk draakje is ze. :lol: maar super hoor dat ze weer lekker uit haar dakje gaat. :D
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

ow wat fijn dat ze zo uit haar dak gaat. Go Bibi! :juich:
Amaris

Bericht door Amaris »

Een echt lelijk klein draakje inderdaad! :hart: Bibi gaat fantastisch, tegen alle verwachtingen in.

Ik had het filmpje aan de kliniek gestuurd om te laten zien hoe veel plezier ze weer heeft. En de co-assistent is letterlijk de hele kliniek rond gegaan; kijk, Dat is de fret van de afgelopen week, weer thuis en vrolijk! En iedereen was helemaal blij en vol lof over hoe goed ze het doet :mrgreen: De co-assistent heeft zelfs toestemming gevraagd of ze het thuis en aan vrienden mag laten zien, zo grappig.
Ze waren allemaal zo weg van haar dat ze het eigenlijk jammer vonden dat ze weer naar huis ging, haha.
Nu wordt het filmpje opgeslagen en wordt het gebruikt als succesverhaal voor de komende co-assistenten die volgende week komen. Ter introductie van de afdeling zeg maar, omdat ze natuurlijk rond de kliniek draaien. Zo krijgen ze meteen een beeld wat er gebeurt op de afdeling en hoe een goede afloop eruit kan zien.
Ik vind het super gaaf :D Ik moet ook een beoordelingsformulier gaan invullen en dan komt het in het systeem voor de co-assistent die haar verzorgt heeft, maar ook dus als het succesverhaal van de afdeling.
Iedereen super trots op mijn kleine meiske :clown:
Zeker weten een Go Bibi Go waard!
Kick

Bericht door Kick »

Ik ben helemaal blij voor jullie beiden want ik bemerk bij Biebers en bij jou een soort van 'opluchting' :juich: Toppie hoor! :D
Karen

Bericht door Karen »

:juich: :juich: :juich:
Geweldig!!
Minka

Bericht door Minka »

Super :D :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat fijn dat Bibi het zo goed doet! Eindelijk een verhaal met een goede afloop! :juich:
ray

Bericht door ray »

Wat gaaf, dat ze als succesverhaal wordt gebruikt!
Go Bibi Go!!
Sasha

Bericht door Sasha »

Echt super fijn dat het weer zo goed gaat met Bibi! :lol:
Minka

Bericht door Minka »

Gaat het nog steeds goed?
Karen

Bericht door Karen »

Was ik ook al benieuwd naar :D
Mette

Bericht door Mette »

Me too!
Marjan

Bericht door Marjan »

Zeker! Wanneer ik hier iets te lang niets hoor zit ik 'em toch weer een beetje te knijpen.
Amaris

Bericht door Amaris »

Hahaha, niets aan de hand hier hoor :D Ze doet het naar omstandigheden nog steeds erg goed! Geen teken van uitdroging meer gehad.
Bibi is alleen vreselijk in de rui en heeft er behoorlijk last van. Ze was altijd kriebelig en met de rui nog erger. Maar nu met haar sowieso al verzwakte toestand (zo noem ik het maar even) is het wel erg sneu.
Ze krabt veel en ik kan ook hier en daar plukjes er wel uit trekken om te helpen, maar het blijft een rottijd, die rui.
Ze slaapt nu ook meer en als ze wakker is dan is ze snel afgeleidt door de jeuk. Kan haar helaas er verder niet mee helpen.

Daarbij heeft ze ontdekt dat ik vieze medicatie door haar Waltham meng :evil: Is ze niet blij mee. Ze haalt steeds haar neus ervoor op wanneer ze merkt dat er iets in zit. Ze heeft dan nog gelijk ook, het is ook goor spul en ik begrijp het volledig maar ze moet het toch nemen.
Dieren kun je maar tot zo ver foppen, helaas helaas!
Dus ik doe mijn best, maar ze maakt het me wel moeilijk zo. Heb voor de omeprazole nu ook een nieuw trucje moeten gebruiken. In de ferretvite pasta. Want ze neemt ze niet meer als ik ze in de waltham doe. Dan spuugt ze ze weer uit!
Stinkdier... Maar tot nu toe werkt de pasta goed en met omwegen (waltham op lepel met medicatie etc) krijg ik de vieze zooi er ook wel in. Moet gewoon creatief zijn :clown:
Amaris

Bericht door Amaris »

Edit: Ze gaat zojuist helemaal los op haar speelkleed. De muis die eraan hangt heeft geen leven :lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Heel goed om te horen, hoe drakeriger, hoe beter. :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Meds geven is altijd lastig maar zo te horen begin je het aardig onder de knie te krijgen :mrgreen: En gek doen op een speelkleed is helemaal goed :D
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha...het is een slim draakje :mrgreen:
Uit haar bol gaan op het speelkleed klinkt goed!
Gesloten