F4Y (Frettchen4You) ervaringen

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Marjan

Re: F4Y (Frettchen4You) ervaringen

Bericht door Marjan »

Ja, dat was wel een beetje raar..... Hoop maar niet dat er mensen zijn die denken dat ze dat aan hun fret kunnen geven. :???:
trea
Aantal fretten: 0

Bericht door trea »

Dat geven ze standaard bij hun bestelling. Elke keer als ik daar bestel krijg ik er ook zoiets bij
Karen

Bericht door Karen »

Ja, lekkers voor de fret=lekkers voor het baasje :clown:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Karen schreef:Ben ik niet enthousiast over. Bij Jillz nog geprobeerd en die werd er duidelijk nog misselijker van dan de weaning. De andere twee vonden het niet erg lekker en kregen enorme ontlasting plakkaten die stonken.
Mooi... kunnen we die ook wegstrepen!
Ik ga gewoon door met de Weaning voor Flex en de Orijen voor Uk (en de katten)
Bedankt :D
Karen

Bericht door Karen »

Als je fretten het er goed op doen, is dat toch ook prima? :D
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Precies.... stond er wel naar te kijken maar ik denk, ik wacht die experimenten wel af :lol:

Ja ze doen het uitstekend, vind het wel goed zo haha!
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik heb, net als Mette vroeger, ook Frettchen4you brokken gevoerd aan mijn fretjes van toen, jarenlang gegeven, inderdaad ook de Premium en de Ultima, ze deden het er best wel goed op dat ik nog weet.

Daarna overgegaan op TF, ik vind dat nog steeds geen slechte brok als ik ervan uit gaan hoe mijn fretten het er op doen en het werd door al mijn fretten graag gegeten.

Ik ben zelf meer iemand die gaat kijken hoe mijn fret het op de brok doet, Goliath gaat goed op TF, maar vanwege de plotselinge voeromslag kreeg hij opeens Weaning op zijn bordje.
Hij staat nu nog steeds op de Weaning met daarnaast een voor hem aangepaste broksoort i.v.m. zijn ziekte, dus Goliath is geen echt voorbeeld voor onderzoek welke brok het meest geschikt zou wezen voor fretten. Helaas.....
Joyce

Bericht door Joyce »

Ik geef sinds kort mijn fretten de Revolution brokjes, voorheen totally ferret. Nu lijken ze allebei veek jeuk te hebben (vaak op meerdere plekken langdurig krabben) en bijten aan hun pootjes (niet tijdens het eten maar tussendoor met krabben).
Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Heb inmiddels weer een kleine zak van mijn oude voer besteld om dat een weekje te geven en te kijken of de jeuk verdwijnd...
Karen

Bericht door Karen »

Heb ik nog niet gehoord en het zou van de omschakeling van het voer kunnen zijn. Het is wel ook verhaartijd nu en het doorkomen van nieuwe haren geeft ook veel jeuk.
Goed dat je het in de gaten houdt.
Hou je ons op de hoogte?
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik moet ook gelijk aan de rui denken, verliezen ze ook haren?
Goed dat je gaat uitproberen of de jeuk verdwijnt bij gebruik van hun oude brokken, ik ben ook heel benieuwd of dat gaat helpen.
Joyce

Bericht door Joyce »

Dat is inderdaad ook zo, de rui... hoop dat dat het is. Ze verliezen weinig haar maar zou kunnen. Vooral mijn ram heeft erg veel jeuk, zodra hij wakker is krabt hij bijna continu met korte pauzes. Hij bijt ook wat sneller de laatste dagen, lijkt geirriteerd. Ik ga het aankomende week eens aankijken of het gaat helpen. Hou jullie op de hoogte.
Karen

Bericht door Karen »

Graag :D
Karen

Bericht door Karen »

Een updat van mijn kant.

Queeny heeft een maagontsteking. Het is mogelijk dat dit ontstaan is door de brokjes van F4Y. Ze weigert deze ook al een poosje te eten, net als de brij er van. Zij heeft kennelijk voor zichzelf al de link gelegd tussen het eten en maagpijn/misselijkheid.

Noury blijft er vieze ontlasting van houden, dus ook hij doet her niet heel goed op.

Ik mag hierbij ook de ervaring van Ed vertellen. Hij heeft alle drie de varianten geprobeerd, gedurende 10 dagen. Zijn fret is er erg van aan de diarree gegaan en is dat ook gebleven. Met behulp van medicijnen werd het op z'n best drapperige brij.
Bij bloedcontrole na deze 10 dagen, bleken de waardes erg verstechterd. Met name het albumine was schrikbarend gedaald.
Hij vertelde ook dat zijn fretje erg veel ging drinken, ondanks dat het brij kreeg.
Het fretje is nu weer over op andere brok en het gaat alweer de betere kant op.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Zegt al genoeg over F4Y denk ik.
Karen

Bericht door Karen »

Voor mij wel.

Ik heb het geprobeerd en mijn conclusie getrokken.
Het zal best dat er fretten zijn die het er goed op doen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat vele drinken is wel frappant, ik heb de brokken nu bij de meiden sinds een week door hun bestaande brokken gemengd maar vooral Baila (maar die eet de brokken ook zonder problemen) drinkt de laatste tijd duidelijk meer.
Bij haar kan ik haar ontlasting niet echt controleren omdat zij de laatste tijd om de dag laxeerpasta krijgt maar ik heb wel al twee keer haar kont moeten schoonmaken. :???:
Karen

Bericht door Karen »

:|
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

'Goed' om mee te lezen. Geen beste ervaringen, maar voor mij geheel volgens verwachting en daardoor toch blij van dat ik er zelf niet weer over na hoef te denken ;).
Karen

Bericht door Karen »

Nee precies. Vandaar dat ik ook anderen geadviseerd heb om niet te gaan proberen als je fretje het goed doet op andere brokjes.
Dat vind ik sowieso al onzin. Als je dier het echt goed doet op een bepaalde voeding, moet je niet veranderen als daar geen medische noodzaak voor is. Een uitzondering vind ik commerciële kvv ;)
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Van het frettenforum:
"Jeuk en bultjes bij de voorpoten"
"Sinds een week of 2 heeft 1 van mijn fretten erg last van jeuk. Hij krabt extreem vaak.
Ik was overgestapt op ander voer ook rond die tijd (F4U revolution) dus ik dacht dat het mogelijk daar aan lag en ben dus weer overgestapt naar mijn vorige voer (totally ferret).
Ook ben ik met hem voor het eerst buiten wezen wandelen, iets van 3 weken geleden.
Ik heb hem behandeld met stronghold, dacht mogelijk aan vlooien ondanks dat ik niets kon vinden.
Vanochtend viel mij op dat hij vooral met zijn achterpoot aan zijn voorpootjes krabt. Ik ben zijn voorpoten beter gaan bekijken en zag bij beide poten, ongeveer halverwege op de zelfde hoogte een bultje zitten, lijkt een soort puistje."
Plaats reactie