BiBi, deel 3

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Minka
Aantal fretten: 0

Re: BiBi, deel 3

Bericht door Minka »

Succes vandaag met Bibi bij Hanneke.
Karen

Bericht door Karen »

Succes vandaag!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ook van mij succes!
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Succes!
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

En?
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou het viel niet mee helaas :(

Haar chronische middenoor ontsteking speelt weer op door de warmte en daardoor worden ook de andere ontstekingen weer actief. Ze heeft dus ook weer een maag-en nier ontsteking.
Meteen injectie marbocyl en cerenia gehad en de hele bubs aan medicijnen mee.
Over 4 weken terug voor controle en ook B12 prikken, nog net voordat ik op vakantie ga.
Omdat BiBi goed reageert op polaramine voor haar oor probleem (en gevoeligheid op de keel en luchtwegen) mag ik dat geven als ik denk dat zij het nodig heeft.
De polaramine gaat eruit maar Hanneke is bezig met een alternatief.
Ik hoop dat BiBi daar ook goed op zal reageren want hier komt ze niet meer vanaf.
Nu maar hopen dat de medicijnen snel hun werk gaan doen en dat de temperatuur gaat dalen want mijn mupke voelt zich duidelijk niet lekker. Ze wilde ook niet in de tuin vanavond, zat aan de deur te krabben dat ze naar binnen wilde en ging meteen in haar kooi liggen slapen. Waltham papje gegeven maar ze at niet alles op. Ze is weer meteen in haar slaapkussen gekropen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Waardeloos is dit zeg, helemaal omdat de productie van polaramine is gestaakt hier in Nederland. Dit was toch voor veel fretten een goed middel tegen oorklachten.
Ik hoop maar dat Hanneke een goed alternatief weet te vinden want ik weet wel dat verschillende mensen die het voor hunzelf gebruikten totaal niet tevreden zijn met een vervangend middel. :|
Kick

Bericht door Kick »

Verdorie zeg :???:
Karen

Bericht door Karen »

Wat een tegenvaller zeg :(

Ik had het met Hanneke ook over de poleramine afgelopen week. Queeny reageert er ook zo goed op. Ik hoop echt dat er snel een alternatief is.
yvonne

Bericht door yvonne »

Gisteravond en vannacht was BiBi nog flink misselijk (ik denk van de Marbocyl injectie) en ze wilde eigenlijk alleen maar slapen. ik heb haar de hele nacht los in Merel's kamer gelaten en ze lag in de speelslurf (van Marjan) te slapen, ik heb een paar keer bij haar gekeken en vanmorgen vroeg lag ze bovenop de slurf. Ik denk dat het toch te warm was ;)

De medicijnen in wat waltham gedaan en met een beetje hulp at ze alles op. Daarna at ze nog een bakje brokkenbrei leeg.
Ze zit nu volledig op de Virbac en dat gaat goed. Afgelopen week heeft ze ook regelmatig wat van de Virbac brokjes gegeten maar eigenlijk zijn die iets te hard voor haar (ze kruimelt er ook mee) Het duurt ongeveer 4 weken voordat de (negatieve) effecten van de Weaning uit haar systeem zijn en dan kunnen we hopelijk verbetering verwachten.
Het is niet zo dat ze ziek geworden is van de Weaning maar het doet er ook geen goed aan omdat ze al maag patiëntje is.
Al met al ontzettend balen dat we weer terug bij af zijn en het ergste vind ik dat ze weer pijn heeft en zich beroerd voelt :(
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Het zien dat ze niet lekker is, dat is nooit leuk. Hopelijk dat ze snel gaat opknappen de kleine Bibi. Gelukkig vandaag een minder warm dagje voor haar.
Marjan

Bericht door Marjan »

Die warmte van de laatste tijd zal haar zeker geen goed hebben gedaan. Hoop maar dat snel de misselijkheid over is en dat ze goed gaat reageren op de ab-injectie.Het blijft zo frustrerend die oortjes. :(

En even wat de polaramine betreft, ik ben bezig om het uit het buitenland te laten komen en als dat goed gaat hoeft er niet meer naar een alternatief gezocht te worden. Ik ben daar ook over in contact met Hanneke dus hopelijk een positief "wordt vervolgd". :)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hoe is Bieb de nacht doorgekomen, geen last gehad van de AB injectie?
yvonne

Bericht door yvonne »

Jawel Helen, dat staat hierboven ;)
Karen

Bericht door Karen »

Arme BiBi...niets is zo triest als een zieke fret :???:
Gauw opknappen hoor! Hopelijk zijn vandaag de nare effecten van de marbocyl al aan het verdwijnen.
yvonne

Bericht door yvonne »

BiBi is nog steeds niet erg lekker. Als ze los is loopt ze een beetje te keutelen, speelt 2 minuten met een balletje, pikt een paar snoepjes uit de puzzel en gaat dan weer slapen. Knuffel Muis wordt steevast overal mee naar toe genomen.
Ik laat haar maar zoveel mogelijk haar eigen gang gaan maar ik hoop toch wel dat ze gauw opknapt hoor, dit is niet echt hoe een fret zich hoort te gedragen :(
Kick

Bericht door Kick »

Dat klinkt niet fijn... :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik hoop ook maar dat ze nu snel gaat opknappen. Ze kunnen goed ziek zijn van een nierontsteking maar hopelijk heeft ze nu het ergste gehad.

Wat de Polaramine betreft, Hanneke mag geen medicijnen uit het buitenland halen wanneer er alternatieven in Nederland verkrijgbaar zijn. Dus ze gaat toch verder met het zoeken en het uitproberen van iets anders.
Ik laat zo snel mogelijk weten of de bestelling vanuit Spanje goed gaat want dan is het voor de Polaraminegebruikers misschien toch wel een idee om zelf te gaan bestellen daar.
yvonne

Bericht door yvonne »

Vandaag gaat het gelukkig wat beter met Bieb. Iets actiever en iets minder misselijk.
Het is gelukkig ook niet zo warm meer nu en dat helpt ook mee.
Ik zag dat ze zelfs wat van de virbac brokjes gegeten heeft, oké ze kruimelt er wel een beetje mee maar ze eet het tenminste. Ik heb haar sinds gisteren geen sucralfaat meer gegeven want ik herinnerde mij dat Presley er altijd misselijk van werd. Ze voelt zich duidelijk wat beter want de cosma snackjes gaan er ook in als zoete koek :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Kijk, dat horen we graag :D
Gesloten