Vandaag zijn yoda en spyro 10 weken

De moeder van spyro en yoda is tijdens hun dracht geent en doordat het eigenlijk niet de bedoeling was dat deze fretjes weggingen hebben wij ze pas vandaag geent.
Vanmorgen dus om 7 op te staan om ze hun muisjes te voeren en met ze te spelen zodat ze om 9 uur braaf in slaap vielen in de carrier. ze sliepen braaf de hele weg en toen we bij de dieren arts aankwamen hebben ze in de kastenflat een beetje de wachtkamer rond gestaard.
De dierenarts had zelf geen grote kennis van fretten hier heb ik van te voren over gebeld. Ze heeft me dit eerlijk verteld en dat ze wel eens fretten behandelde dus geen moeite had met ze te enten en controleren, maar dat de kennis niet uitgebreid was. Nu moeten we over 5 weken terug en wij hebben besloten om toch voor een implantaat te gaan de eerste tijd. Maar nu twijfel ik wat we moeten doen qua dierenarts. Omdat ik het liefst toch wel iemand heb die in iedergeval wat meer kennis heeft om het implantaat te zetten over een paar weken. Denken jullie dat het verstandig is om dan bijvoorbeeld toch naar een dierenarts te zoeken die hier wel verstand van heeft? en dan maar daar naar toe te rijden iedere keer. Ik woon in roermond en er is hier enorm weinig te vinden. Nu vind ik het geen probleem om er een dag voor uit te trekken om naar Driessen te rijden, Maar is dit ook persee nodig voor een implantaat?

Ook hebben we de indeling in de woonkamer veranderd. ze hebben nu alle 2 een eigen stuk waar de kooi in staat waar ze zelf altijd uit kunnen. en het stuk naar de bank en ons afgezet met poortjes zodat we ze om en om bij ons kunnen laten

Ik vond toch dat het spel te dominant begon te worden en heb besloten vroeg in te grijpen om stress te verkomen, Na het plaatsen van het implantaat kijken we wel verder.

Ik vraag me alleen af of ze last hebben van elkaars geur, ik heb pas 1 keer een poep buiten de bak gevonden bij spyro en dat was na het moment dat we de korrels hadden vernieuwd( ook een ander soort) en daarna niet meer.. wel proberen ze af "bij elkaar" te komen onder de afzetting.
We zijn er ook achter gekomen dat yoda kwispelt! ik had dit nog nooit gezien en mn hart smolt toen ik het zag. Voornamelijk als ik mijn hand in de rijstbak leg en hij m dan gaat zoeken.

Voor de rest zijn we nog lekker veel met ze aan het spelen, en gaan we morgen een rondje wandelen met ze in de buurt.( op de hand)
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
lieve groeten vannuit Roermond