Brokvoeding: wat geef jij?

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Birgit
Aantal fretten: 0

Re: Brokvoeding: wat geef jij?

Bericht door Birgit »

Er staat inderdaad groot 'kip en vis', maar als je naar de ingrediëntenlijst kijkt, is die vis maar 2%, waarvan 1% vers. Bij Orijen is het 4% als ik zo snel even kijk :-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh oké, daar hoef je het dus niet voor te laten, dacht dat het een groter percentage zou zijn. :D
Sasha
Aantal fretten: 1

Bericht door Sasha »

Finley krijgt als hoofdvoeding Orijen. Ik geef hem er altijd een andere brok bij zodat hij niet zo kieskeurig word. Gelukkig is het niet zo'n moeilijke eter :mrgreen:. Ik heb hem een tijdje Totally ferret erbij gegeven, maar vond zijn ontlasting daar erg van stinken. Ik heb nu Applaws kitten besteld en ben benieuwd wat hij daar van gaat vinden.
Karen

Bericht door Karen »

Applaws is op zich een goede kwaliteit brok. Er zit alleen aardappel in en sommige fretten reageren daar op met breiïge ontlasting. Over het algemeen vinden ze het inderdaad erg lekker.
Mayke

Bericht door Mayke »

Goede keus Sasha ! :D
Sasha
Aantal fretten: 1

Bericht door Sasha »

Nou Finley krijgt geen Applaws meer. Hij krijgt er inderdaad erg rare ontlasting van, die ook nog eens ontzettend stinkt. Er liggen nu ook veel meer drolletjes in zijn poepbak wat dus betekend dat er niet veel bruikbare bestanddelen in zitten. Hij gaat nu weer volledig over op Orijen met als bijvoeding Hill's kitten. Op de Orijen reageert hij echt heel goed. Wat een topvoeder is dat toch! En de Hill's kitten hebben we een tijd terug ook al geprobeerd en dat ging ook heel goed. :mrgreen:
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Bono staat hier nu op Virbac. Hij krabt minder en toont ook minder buikklachten. Daarentegen merkte ik wel dat hij, ondanks dat hij goed eet, ietsje afviel. Ik ga de voeding opschroeven, kijken of dat helpt. Zit nog beetje te emmeren met de hoeveelheden vanwege dat hij nu 4x krijgt. Soms wil meneer de nachtvoeding overslaan als hij overdag verzadigt is.
Toen ik terug ging naar zijn Royal Canin kitten wat hij eerst kreeg had hij meteen meer jeuk en gaf over! Dus voor mij teken dat de virbac toch echt wel prettiger voor zijn maagje is.
(heb het trouwens over brij uiteraard, oorpatient dus geen hele brokken voor de Bo!)
Plaats reactie