Mijn mannetje is ziek :(

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
Marjan

Re: Mijn mannetje is ziek :(

Bericht door Marjan »

Mannen zijn nu eenmaal lastige wezens. :brush:
Maar de aanhouder wint hoor, probeer in eerste instantie echt maar een mespuntje bij wijze van spreken door de waltham te doen en dit op te bouwen. Uiteindelijk gaat hij het echt wel eten, we hebben er hier ook aardig wat aan moeten laten wennen.

Probeer hem wel zo min mogelijk brokken te laten eten voorlopig nog want die pijn zorgt weer voor een hoop stress en dat is weer niet bevorderlijk voor zijn maagprobleem.
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Brokken geheel uit zijn kooi verwijderd nu.

En natuurlijk krijgen kerels de schuld. Niet allen mijn beide fretten zijn kerels en verdomd eigenwijs ik heb ook nog een paar katten rondlopen waarbij de katers ook duidelijk minder makkelijk zijn dan mijn poezen :lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

En wij vrouwen hebben altijd de naam. :mrgreen:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Jullie gaan lekker hè?

:mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe gaat het vandaag met je ventje?
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

De etterbak weigert nog steeds zijn brokkenbrij en zag gisterenmiddag ineens dat hij de kattenbrokken aan het jatten was. Weet niet of dat payback is of omdat hij gewoon honger heeft. Hij is dus helaas weer wel afgevallen. Zijn energie is wel een heel eind omhoog weer gelukkig en ze staan beide te springen in hun kooi zodra ik de afzetting opbouw, ja dat moet ik echt doen anders zouden ze binnen no-time op mijn balkon staan en die is niet fretproof.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dan misschien toch maar even nog een paar dagen aan de waltham? Ik denk dat het nu nog even belangrijker is hem niet weer gewicht te laten verliezen want hij moet niet teveel verzwakken nu hij herstellende is.
En wat je misschien nog kunt proberen is om wat brokken/walthambrij aan je vinger of op een lepeltje aan hem aan te bieden, soms trappen ze daar wel in.
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Dat heb ik hem vanochtend ook maar gegeven want hij moet toch wel echt iets eten. Brokkenbrij blijf ik hem wel aanbieden maar dat gaat denk ik nog ff duren voor hij die gaat eten
Karen

Bericht door Karen »

Heb je al geprobeerd om hem op schoot eten te geven? Soms is net een klein beetje aansporing genoeg om hem er aan te laten wennen. Zolang hij de brokkenbrij echt nog weigert zou ik hem inderdaad toch wat waltham erbij geven. Afvallen is nu niet echt goed voor hem
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

ik bied het hem dagelijks een paar keer per dag aan op een lepeltje met een berg waltham. En ik wil hem de brokkenbrij niet echt gaan dwangvoeren zoals ik met de AB moet doen. Ook al heeft hij zo wel geleerd om de Waltham te eten
Marjan

Bericht door Marjan »

Op schoot nemen is inderdaad een goede tip! :D
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Op schoot krijgt hij zijn medicijnen. En dan is het echt een gevecht. Zijn broer doet daar stukken minder lastig over mja die voelt zich niet misselijk
Marjan

Bericht door Marjan »

Mocht je echt het idee hebben dat hij zo moeilijk doet doordat hij misselijk is, zou ik toch maar eens proberen of hij opknapt van metocloperamide. Dat is een middel tegen de misselijkheid en kun je bij de frettenkliniek bestellen.
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Ik heb de frettenkliniek een mail gestuurd met de vraag of ze iets willen opsturen voor zijn misselijkheid
Kick

Bericht door Kick »

Ik hoop dat het hem gaat helpen want een misselijke fret is zo zielig....
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

He bah nu word ik toch serieus ongerust.

Ik heb een reactie van Hanneke gekregen dat ze me morgen eerst even wil bellen hierover want er moet nu echt iets gaan gebeuren maar ze zijn toch op dinsdag gesloten :(
Kick

Bericht door Kick »

Ik denk dat Hanneke gewoon wat meer informatie wil hebben. En de kliniek is inderdaad gesloten morgen maar dat maakt voor een belletje niet uit ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk inderdaad ook dat ze je eerst even telefonisch wil spreken, dat vind ik ook niet zo gek, denk dat ze even goed wil doorspreken wat de vorderingen zijn tot nu toe.
En op dinsdag is de kliniek inderdaad dicht maar handelt Hanneke wel haar mail en alles af. Maar mocht je je erg ongerust maken nu, zou ik haar nu gewoon even proberen te bellen. De kliniek is open tot 4 uur.
Mette

Bericht door Mette »

Dinsdagen is alleen kliniek gesloten. Hanneke gebruikt die dag ook om te werken. Artikelen schrijven, bedrijfszaken, belletjes zoals de jouwe nog even plegen, presentaties maken, zichzelf bijscholen. Anders moet ze dat in het weekend allemaal nog doen... Ze belt je vast wel even! :D
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Het zal vast aan mij liggen maar ik word er toch echt niet vrolijk van :( .

Hij is nu zelfs niet meer enthousiast voor de Waltham zo misselijk dat hij word van eten. Verder zie ik niet dat hij misselijk is maar zodra hij eten ruikt trekt hij zich terug. Ook zijn ontlasting vind ik niet goed heel licht van kleur en er zitten echt droge stukken in. Hij heeft water genoeg in de kooi maar hij drinkt minder. Ik heb vanochtend net na opstaan Waltham met veel moeite bij hem binnen gekregen en heb ook wat in zijn kooi gezet voordat ik wegging maar ik ben benieuwd of hij er nog wat van zal eten
Plaats reactie