Mijn mannetje is ziek :(
Re: Mijn mannetje is ziek :(
Ik bel haar pas tussen de middag. Dan kan mijn baas niet zeuren, niet dat ik niet eerder wil maar dat is de afspraak die ik heb gemaakt ook met Hanneke dus....niet allemaal zenuwachtig worden als ik pas vanmiddag een update geef over mijn mannetje.
Ik ga nu maar eens zoeken naar een goede instructie om een fret in zijn nekvel te pakken want dat is toch echt anders dan een kitten en zoals gezegd ik wil hem geen pijn doen nu hij buiten alle ontstekingen in zijn buik ook nog last heeft van zijn oren door mijn eigen verkoudheid
Ik ga nu maar eens zoeken naar een goede instructie om een fret in zijn nekvel te pakken want dat is toch echt anders dan een kitten en zoals gezegd ik wil hem geen pijn doen nu hij buiten alle ontstekingen in zijn buik ook nog last heeft van zijn oren door mijn eigen verkoudheid
Waarom wil je hem dan in zijn nekvel pakken persé? Wij kunnen onze Baila ook niet in haar nekvel pakken door oorproblemen en doen dat dan ook niet want dat is echt veel te pijnlijk.
Dat had Hanneke de eerste keer gezegd dat dat waarschijnlijk de makkelijkste manier zou zijn om hem zijn medicijnen te geven omdat ze zich, als je het goed doet dan, dan ontspannen. Hyde deed dat toen trouwens ook Jekyll uiteraard niet mja dat ventje voelde zich toen ook al echt niet lekker
Aangezien ik een heel behandelschema ga krijgen verwacht ik dat ik hem helaas vaak medicijnen zal moeten geven dus ja als dat stressvrij kan zou dat erg prettig zijn. Ik wil hem absoluut geen pijn doen dus als het kan wil ik het goed doen en als het gewoon niet pijnvrij kan vanwege zijn oren ja dan houd het op natuurlijk maar Hanneke dacht dat het probleem met zijn oren niet chronisch is maar nu echt komt vanwege mijn verkoudheid en bij hem dus via zijn luchtwegen is binnengekomen
Aangezien ik een heel behandelschema ga krijgen verwacht ik dat ik hem helaas vaak medicijnen zal moeten geven dus ja als dat stressvrij kan zou dat erg prettig zijn. Ik wil hem absoluut geen pijn doen dus als het kan wil ik het goed doen en als het gewoon niet pijnvrij kan vanwege zijn oren ja dan houd het op natuurlijk maar Hanneke dacht dat het probleem met zijn oren niet chronisch is maar nu echt komt vanwege mijn verkoudheid en bij hem dus via zijn luchtwegen is binnengekomen
De meeste medicijnen zijn meestal heel makkelijk in te geven door het door een beetje waltham of brokkenbrij te mengen. Waarschijnlijk krijgt hij toch geen sucralfaat meer en dat is het enige wat je puur aan een fret moet geven, een kwartier voor het eten. Dus ik denk niet dat het noodzakelijk gaat worden hem in zijn nekvel te pakken.
Ok dan vraag ik dat wel als ik hem ga ophalen. Mocht het dan nodig zijn dan kan de expert het zelf uitleggen
Om bij het begin te beginnen alles maar dan ook alles komt af van de stress, begonnen in zijn buik en de rest daarop volgend. Gezien dat het eigenlijk zijn oorzaak heeft al ruim voordat ze bij mij zaten wil ik ontzettend graag de fretteur , in dit geval, mijn duidelijke en zeer directe mening geven maar laat ik dat nou net niet mogen doen van Hanneke, damn . Als ik Jekyll ga ophalen gaat ze me daarover nog even toespreken werd me al verteld (oeps).
Maar het belangrijkste op dit moment hoe doet Jekyll het?
Naar omstandigheden goed. Zijn temperatuur is goed, hij heeft interesse in eten en heeft dus ook een beetje gegeten, zijn ontlasting is zwart maar blijkbaar is dat normaal bij zo'n zware buikoperatie. Ze wil hem dit weekend in de kliniek houden en hem een speciale AB geven via injectie, naam heeft ze gezegd maar weet ik echt niet meer, die effectiever is tegen alvleesklier ontsteking ook al zal deze zijn maag extra gaan irriteren. Mijn reactie was zeer verbazend natuurlijk.... DOEN!!! Zoals gezegd ik wil Jekyll echt de beste kans geven en alle hulpmiddelen toepassen die hem gaan helpen om van de ontstekingen af te komen. Ik zie op het eind wel wat het kost dan eet ik zelf maar wat minder dan deze maand als het maar goed komt met mijn mannetje . En dat is mijn echte instelling indien nodig.
Beetje dubbel gevoel nu dus.
Ik ben uiteraard op de eerste plaats ontzettend blij dat hij het naar omstandigheden goed doet maar van de andere kant ontzettend nijdig, boos kun je het niet meer noemen, op de fretteur dat hij zo weinig hecht aan het leven van een fret enkel en alleen omdat het toevallig een mannetje is.
En damn nu ben ik vergeten te vragen wat de verwachtingen zijn voor zijn maag mbt tot het verwerken van eten.
Misschien maar een lijstje gaan maken met vragen die ik wil stellen als ik hem weer ga ophalen
Maar het belangrijkste op dit moment hoe doet Jekyll het?
Naar omstandigheden goed. Zijn temperatuur is goed, hij heeft interesse in eten en heeft dus ook een beetje gegeten, zijn ontlasting is zwart maar blijkbaar is dat normaal bij zo'n zware buikoperatie. Ze wil hem dit weekend in de kliniek houden en hem een speciale AB geven via injectie, naam heeft ze gezegd maar weet ik echt niet meer, die effectiever is tegen alvleesklier ontsteking ook al zal deze zijn maag extra gaan irriteren. Mijn reactie was zeer verbazend natuurlijk.... DOEN!!! Zoals gezegd ik wil Jekyll echt de beste kans geven en alle hulpmiddelen toepassen die hem gaan helpen om van de ontstekingen af te komen. Ik zie op het eind wel wat het kost dan eet ik zelf maar wat minder dan deze maand als het maar goed komt met mijn mannetje . En dat is mijn echte instelling indien nodig.
Beetje dubbel gevoel nu dus.
Ik ben uiteraard op de eerste plaats ontzettend blij dat hij het naar omstandigheden goed doet maar van de andere kant ontzettend nijdig, boos kun je het niet meer noemen, op de fretteur dat hij zo weinig hecht aan het leven van een fret enkel en alleen omdat het toevallig een mannetje is.
En damn nu ben ik vergeten te vragen wat de verwachtingen zijn voor zijn maag mbt tot het verwerken van eten.
Misschien maar een lijstje gaan maken met vragen die ik wil stellen als ik hem weer ga ophalen
Maar wat is er dan precies mis gegaan bij de fretteur? Het enige wat ik mij zo kan bedenken is het bij elkaar laten van de twee mannen? En dat doen jammer genoeg nog velen, niet alleen fretteurs ben ik bang.Bruurmijn schreef:Ik ben uiteraard op de eerste plaats ontzettend blij dat hij het naar omstandigheden goed doet maar van de andere kant ontzettend nijdig, boos kun je het niet meer noemen, op de fretteur dat hij zo weinig hecht aan het leven van een fret enkel en alleen omdat het toevallig een mannetje is.
ze zaten met zijn tweeën in een bak, kan het niet anders noemen, van 50x50 met enkel bodembedekking een waterbakje en een voerbakje. De wanden waren platen MDF van ongeveer 70/80 cm hoog. Ze konden dus niet klimmen, naar buiten kijken of elkaar zelfs maar ontwijken. Jekyll had ook al een wondje in zijn nek toen ik ze beide kreeg, toen wist ik nog niet wat dat wondje precies inhield maar ondertussen wel. Ik wist wel dat je een fret absoluut niet op die manier kunt houden
Tja, voor dat soort lui is een fret gewoon handel of een werktuig.
Maar wees gewoon blij dat je ze daar weg gehaald hebt zodat ze in ieder geval een kans hebben gekregen op een normaal frettenleven. Je kunt helaas toch niets meer veranderen aan hun verleden.
Maar wees gewoon blij dat je ze daar weg gehaald hebt zodat ze in ieder geval een kans hebben gekregen op een normaal frettenleven. Je kunt helaas toch niets meer veranderen aan hun verleden.
Wat heb ik er toch een hekel aan als mensen gelijk hebben waardoor ik mijn nijdigheid niet de vrije loop kan laten.
Dat weet ik en ja ik ben blij dat ik ze daar heb weggehaald maar toch ik zou hem zo graag fileren en dat kan ik zonder mes en zonder te schelden of te schreeuwen maar op een zeer vriendelijke conversatie toon.
Dat weet ik en ja ik ben blij dat ik ze daar heb weggehaald maar toch ik zou hem zo graag fileren en dat kan ik zonder mes en zonder te schelden of te schreeuwen maar op een zeer vriendelijke conversatie toon.
Ik begin bijna een beetje medelijden te krijgen met die man.
Je hebt het aardig hoog zitten Begrijpelijk hoor maar het zou enkel jezelf een beter gevoel geven (wat ook wat waard is) maar deze fretteur gaat écht z'n handelswijze niet veranderen, hoe triest ook.
En ik vind je instelling top; je gaat nu voor alles voor Jekyll en dat is zoals het hoort
Ik neem aan dat je morgen en zondag ook weer contact hebt met Hanneke en graag horen we hoe hij gaat
En ik vind je instelling top; je gaat nu voor alles voor Jekyll en dat is zoals het hoort
Ik neem aan dat je morgen en zondag ook weer contact hebt met Hanneke en graag horen we hoe hij gaat
Valt het zo op ?
Ik ben echt niet snel boos maar er zijn een paar dingen die me direct op het toppunt van mijn woede krijgen en daar is dierenmishandeling er 1 van en dat was dit dus eigenlijk ook. Kom helaas ook veel ellende tegen in het asiel waar ik vrijwilliger ben maar kan er ( gelukkig) nog steeds niet tegen.
Tuurlijk alles voor mijn mannetje anders ben ik net zo erg als die fretteur en heb ik helemaal geen recht om nijdig te zijn.
Morgenvroeg tussen 9 en 10 krijg ik ene update over Jekyyl.
Was vanmiddag trouwens best grappig toen ik belde. Jeffrey nam op en ik zei dat ik belde voor een update over Jekyll. Zijn reactie...Ja zegt u het maar hoe gaat het met Jekyll.. Erm... nou als jij mij dat is zei hij is bij jullie in de kliniek
Ik ben echt niet snel boos maar er zijn een paar dingen die me direct op het toppunt van mijn woede krijgen en daar is dierenmishandeling er 1 van en dat was dit dus eigenlijk ook. Kom helaas ook veel ellende tegen in het asiel waar ik vrijwilliger ben maar kan er ( gelukkig) nog steeds niet tegen.
Tuurlijk alles voor mijn mannetje anders ben ik net zo erg als die fretteur en heb ik helemaal geen recht om nijdig te zijn.
Morgenvroeg tussen 9 en 10 krijg ik ene update over Jekyyl.
Was vanmiddag trouwens best grappig toen ik belde. Jeffrey nam op en ik zei dat ik belde voor een update over Jekyll. Zijn reactie...Ja zegt u het maar hoe gaat het met Jekyll.. Erm... nou als jij mij dat is zei hij is bij jullie in de kliniek
Hahaha, arme Jeffrey.
Haha, ik hoor het hem zeggen
Op naar morgen en de nieuwe update!
Op naar morgen en de nieuwe update!
Net zijn kooi verschoond dus die is klaar voor als hij weer thuis is maar toch erg vreemd omdat te doen terwijl die wijsneus er niet met zijn neus bovenop, of eigenlijk overal inzit.
En ik heb Jeffrey er niet mee geplaagd hoor heb enkel een beetje gelachen
En ik heb Jeffrey er niet mee geplaagd hoor heb enkel een beetje gelachen
Die komt weer in een gespreid bedje wanneer hij weer thuis is.
Pff...niet het beste neiuws dus wat je kon krijgen.....maar Jeckyl zit wel snor bij jou!! Met de juiste aanpak en behandeling kan zo'nziek fretje best nog een tijd een fijn leven bij je hebben hoor.
Zo te lezen ben jij wel uit het goede hout gesneden en gaat het je ook prima lukken
Zo te lezen ben jij wel uit het goede hout gesneden en gaat het je ook prima lukken