Kokhalzen? Verslikken? Help!
Re: Kokhalzen? Verslikken? Help!
Ja ik houd het goed in de gaten! Ze krijgt het vanavond gelijktijdig met haar andere medicijnen en haar waltham. Eventjes kijken hoe dat gaat. Gisteren reageerde ze helemaal niet op de sucralfaat. Nu is ze wel lekker rond aan het lopen en ze heeft een snackie en een klein stukje gedroogde kip gegeven, om te kijken of ze het wilde eten en jahoor!
Ja, ze is weer lekker aan het rommelen in de woonkamer gelukkig . Lekker speels! Het valt ons trouwens op dat haar oogjes wat mooier open lijken te staan. Ze heeft echt mooie ronde oogjes nu. Dit had ze eerder volgens mij niet zo. Misschien dat dit toch door pijn of misselijkheid kwam? Of kunnen de medicijnen nog niet zo snel zijn werk al doen? Het kan ook zijn dat we dingen zien die er niet zijn hoor
Ze kunnen inderdaad wat met de oogjes gaan knijpen bij pijn of onbehagen dus ik denk dat je dat wel goed ziet.
Ik denk dat Harmke een geweldige stap voorwaarts maakt en dat dankzij jullie
Marjan schreef:Ze kunnen inderdaad wat met de oogjes gaan knijpen bij pijn of onbehagen dus ik denk dat je dat wel goed ziet.
Ze oogt wel wat fitter ja!Kick schreef:Ik denk dat Harmke een geweldige stap voorwaarts maakt en dat dankzij jullie
Haar ontlasting is wel wat wisselvallig, maar dat komt denk ik door de synulox. Een antibioticum dood natuurlijk ook goede darmbacteriën. Wat is jullie ervaring met de medicatie die ik hierboven noemde en ontlasting?
Ik geef de sucralfaat nu tegelijk met de andere medicatie en waltham. De misselijkheid is hierdoor wel minder, maar ze is erna nog wel licht misselijk geloof ik. Ik ga vanavond en morgen de sucralfaat door de waltham doen, wellicht helpt dat. Las dat net ook op het informatieblaadje dat Hanneke heeft meegegeven. Ik bel haar er sowieso morgen even over!
Overall gaat het gelukkig wel beter met haar! Ze maakt veel beter gebruik van haar loslooptijd en de misselijkheid lijkt wel bijna helemaal over. Alleen na de medicatie is het dus even terug.
Fijne 2e kerstdag trouwens iedereen!
Fijne 2e kerstdag trouwens iedereen!
In principe valt dat bij fretten (vleeseters) eigenlijk wel mee. Zij hebben geen groenten te verteren en de darm reageert niet op antibiotica zoals mensen dat doen.swa100 schreef:Haar ontlasting is wel wat wisselvallig, maar dat komt denk ik door de synulox. Een antibioticum dood natuurlijk ook goede darmbacteriën. Wat is jullie ervaring met de medicatie die ik hierboven noemde en ontlasting?
Wat bij fretten wel altijd een dingetje is dat hun maag niet zo goed tegen antibiotica kan en dat zal je dan ook terug zien in de ontlasting. Nu is synulox de meest milde vorm van antibioticum en reageren de meeste frettenmagen daar amper op maar er zijn wel wat uitzonderingen op.
Van waltham wordt hun ontlasting soms ook wat korrelig dus dat zou ook de oorzaak kunnen zijn.
Wanneer ze toch na het eten van de sucralfaat misselijk blijft, zou je eens kunnen proberen hoe ze het doet zonder sucralfaat. Ze krijgt ook al omeprazole en dat is door de maagzuur remmende werking eigenlijk ook al een bescherming voor de maag.
Dat klinkt allemaal erg positief zeg
Go Harmke!!
Fijn dat ze zo goed op de medicatie reageert en al veel vrolijker is
Go Harmke!!
Fijn dat ze zo goed op de medicatie reageert en al veel vrolijker is
Fijn hoor dat het zo goed gaat met Harmke!
Go Harmke Go !!
Go Harmke Go !!
Hoe is Harmke gegaan de afgelopen dagen?
Sorry voor de stilte vanaf deze kant de afgelopen dagen, het is nogal druk geweest.
Het is wat wisselvallig geweest met Harmke. Ze is soms nog eventjes misselijk geweest, maar na wat goede en soms iets mindere dagen (waarop ze af en toe wat smakte en heel soms plat ging liggen), lijkt het nu weer beter te gaan. Ze is nu lekker aan het ravotten en ze heeft nog steeds wel meer energie dan dat ze voor de medicatie had, dus dat is goed. Vandaag is de 10e dag wat betreft medicatie. We hebben dus nog een aardige weg te gaan en hopelijk blijft het beter gaan!
Het is wat wisselvallig geweest met Harmke. Ze is soms nog eventjes misselijk geweest, maar na wat goede en soms iets mindere dagen (waarop ze af en toe wat smakte en heel soms plat ging liggen), lijkt het nu weer beter te gaan. Ze is nu lekker aan het ravotten en ze heeft nog steeds wel meer energie dan dat ze voor de medicatie had, dus dat is goed. Vandaag is de 10e dag wat betreft medicatie. We hebben dus nog een aardige weg te gaan en hopelijk blijft het beter gaan!
Met jullie goede zorgen vast wel!
Gaat vast goed komen
Ze gaat de goede kant op!
Klinkt goed !!
Het lijkt weer beter te gaan! Ik heb het idee dat de medicijnen nu echt goed zijn werk doen! Over 2 weekjes langs voor controle en dan weten we meer.
Ik hoop vanaf binnenkort ook weer actiever te kunnen zijn op het forum en ook weer wat foto's met jullie te kunnen delen. Ze is weer aangekomen en zit nu op de 700 gram! Het is een hele mooie dame ! Ik heb het op het moment zeer druk met studeren, vandaar . Ik houd jullie nog wel op de hoogte hoe het met haar gaat eens in de zoveel dagen hoor! Maar ik heb ook wel weer zijn om al jullie verhalen te lezen
Ik hoop vanaf binnenkort ook weer actiever te kunnen zijn op het forum en ook weer wat foto's met jullie te kunnen delen. Ze is weer aangekomen en zit nu op de 700 gram! Het is een hele mooie dame ! Ik heb het op het moment zeer druk met studeren, vandaar . Ik houd jullie nog wel op de hoogte hoe het met haar gaat eens in de zoveel dagen hoor! Maar ik heb ook wel weer zijn om al jullie verhalen te lezen
Haha, doe rustig aan hoor! Je studie is belangrijker dan het forum
Neemt niet weg dat we gek zijn op verhalen natuurlijk Oh, en foto's van die mooie dame!
Neemt niet weg dat we gek zijn op verhalen natuurlijk Oh, en foto's van die mooie dame!
Goed om te horen dat Harmke aan het opknappen is in ieder geval.
Goede berichten in ieder geval
Succes met de studie!
Succes met de studie!
Hallo allemaal,
Helaas geen goed nieuws van deze kant. Het ging eigenlijk heel goed met haar tot gisterenavond. Ze heeft eerst heerlijk gespeeld 2 uur lang, heeft erna vrij veel brok op en toen begon het. Smakken en slikken terwijl ze in haar slaapzak lag. Dit duurde lang. Na ongeveer een uur werd ze onrustig: in de zak, uit de zak, op de poepbak en er weer vanaf. Ongeveer anderhalf uur na het eten ging het fout en gaf ze een beetje over. Ze bleef misselijk, gaf snel erna weer een beetje over en even later weer. Ik heb lang wakker gezeten bij haar en gaf haar wat sucralfaat. Daarna leek het wat beter te gaan en ging ze slapen. Vandaag ging wat beter. Ze at haar watham enzo, smikkelde een klein beetje na maar het viel mee. Ze at brok uit zichzelf en was daarna ook niet heel misselijk. Nu heeft ze net haar medicijnen in waltham en zalmpasta gehad en toen was het weer raak: smakken, slikken, onrustig en overgeven. Ik heb haar maar 0,25 ml sucralfaat extra gegeven. Nu lijkt het even wat rustig in de slaapzak.
Ik heb vanochtend de kliniek nog gebeld. Jeffrey zei dat ik haar in de gaten moest houden en moest bellen als het weer gebeurde. Dan zou ook de controleafspraak worden vervroegd. Nou, het is dus weer raak maar het weekend is natuurlijk net begonnen... Wat moet ik nu?
Helaas geen goed nieuws van deze kant. Het ging eigenlijk heel goed met haar tot gisterenavond. Ze heeft eerst heerlijk gespeeld 2 uur lang, heeft erna vrij veel brok op en toen begon het. Smakken en slikken terwijl ze in haar slaapzak lag. Dit duurde lang. Na ongeveer een uur werd ze onrustig: in de zak, uit de zak, op de poepbak en er weer vanaf. Ongeveer anderhalf uur na het eten ging het fout en gaf ze een beetje over. Ze bleef misselijk, gaf snel erna weer een beetje over en even later weer. Ik heb lang wakker gezeten bij haar en gaf haar wat sucralfaat. Daarna leek het wat beter te gaan en ging ze slapen. Vandaag ging wat beter. Ze at haar watham enzo, smikkelde een klein beetje na maar het viel mee. Ze at brok uit zichzelf en was daarna ook niet heel misselijk. Nu heeft ze net haar medicijnen in waltham en zalmpasta gehad en toen was het weer raak: smakken, slikken, onrustig en overgeven. Ik heb haar maar 0,25 ml sucralfaat extra gegeven. Nu lijkt het even wat rustig in de slaapzak.
Ik heb vanochtend de kliniek nog gebeld. Jeffrey zei dat ik haar in de gaten moest houden en moest bellen als het weer gebeurde. Dan zou ook de controleafspraak worden vervroegd. Nou, het is dus weer raak maar het weekend is natuurlijk net begonnen... Wat moet ik nu?