Staren

Typisch frettengedrag, of niet? Vraag het hier
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Staren

Bericht door Kick »

Zo kan het inderdaad gaan en mensen die al langer fretten houden weten dat een onderzoek een momentopname is. Fretten kunnen heel goed laten zien dat ze niks mankeren terwijl er toch iets aan de hand is.

Ik begrijp dat je opgelucht bent maar ik blijf erbij dat een bezoek aan de frettenkliniek het beste is. Natuurlijk is er gisteren een bloedonderzoek gedaan maar Hanneke is iemand die naar meerdere factoren kijkt (ook in het bloed) en door haar jarenlange ervaring weet ze een 'totaalplaatje' van de gesteldheid van je fret te maken en wij hebben vaak genoeg met verbazing aangehoord dat er toch wel degelijk iets aan de hand was met onze 'gezonde' fret.

En Ineke bijvoorbeeld heeft nu ervaren hoe anders het ineens kan lopen...

Afijn, hou Harmke goed in de gaten en blijft dat staren zo lang als op dat filmpje dan zou ik zeggen, op naar Giessen ;)

En kom maar op met die foto's! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Zou ze blind kunnen zijn? Dat ze zo reageert omdat ze inderdaad aan het luisteren is? Misschien dat ze daarom ook bijna verschrikt reageert op je aanraking?

Ik roep zomaar even wat wat in mij opkomt hoor, ook omdat ik het ook niet helemaal vertrouw nog. Maar ik wil er verder ook niet echt over door blijven zeveren, zeker niet wanneer je zelf het idee hebt dat het een eenmalig iets was. :)
swa100

Bericht door swa100 »

Marjan schreef:Zou ze blind kunnen zijn? Dat ze zo reageert omdat ze inderdaad aan het luisteren is? Misschien dat ze daarom ook bijna verschrikt reageert op je aanraking?

Ik roep zomaar even wat wat in mij opkomt hoor, ook omdat ik het ook niet helemaal vertrouw nog. Maar ik wil er verder ook niet echt over door blijven zeveren, zeker niet wanneer je zelf het idee hebt dat het een eenmalig iets was. :)
Nou, daar heb ik ook over nagedacht. Ze lijkt niet zo scherp te zien als Melle. Melle zag echt de auto's rijden buiten als ik hem voor het raam hield. Harmke lijkt wel minder te zien. Ik denk niet dat ze echt blind is, want ze reageert verder nooit verschrikt als ik haar ineens aanraak. En ze stoot nooit ergens tegen aan. Ook niet als ze op onbekend terrein loopt. Maar normaal schrikt ze dus nooit van aangeraakt worden. Ze vindt het fijn om geaaid te worden en ze vindt tikkertje spelen bijv erg leuk! Wie weet wordt het nog duidelijker als ik in de toekomst buiten met haar ga wandelen.

Ik houd het in de gaten en mochten er in de toekomst nog vreemde dingen gebeuren zal ik dat zeker laten weten. Ik ben in ieder geval opgelucht dat Tineke niets raars kon voelen en horen en dat haar bloedwaarden in ieder geval goed waren. Mocht ze in de toekomst loops worden en dus gecastreerd worden, zal ik haar bloed nog wel een keertje laten testen :)
swa100

Bericht door swa100 »

Kick schreef:Zo kan het inderdaad gaan en mensen die al langer fretten houden weten dat een onderzoek een momentopname is. Fretten kunnen heel goed laten zien dat ze niks mankeren terwijl er toch iets aan de hand is.

Ik begrijp dat je opgelucht bent maar ik blijf erbij dat een bezoek aan de frettenkliniek het beste is. Natuurlijk is er gisteren een bloedonderzoek gedaan maar Hanneke is iemand die naar meerdere factoren kijkt (ook in het bloed) en door haar jarenlange ervaring weet ze een 'totaalplaatje' van de gesteldheid van je fret te maken en wij hebben vaak genoeg met verbazing aangehoord dat er toch wel degelijk iets aan de hand was met onze 'gezonde' fret.

En Ineke bijvoorbeeld heeft nu ervaren hoe anders het ineens kan lopen...

Afijn, hou Harmke goed in de gaten en blijft dat staren zo lang als op dat filmpje dan zou ik zeggen, op naar Giessen ;)

En kom maar op met die foto's! :D
Ja klopt, mochten er nog rare dingen gebeuren zullen we er zeker naar laten kijken bij de Frettenkliniek! Ik weet dat Tineke ook veel ervaring met fretten heeft gelukkig. Ze heeft ze dagelijks in de praktijk, heeft zelf veel fretten en alle fretten van frettig gestoord worden bij haar ingeënt, kort nagekeken en als er wat is behandeld zij die fretten ook. Ze heeft dus wel flink wat ervaring en is ook verbonden aan de faculteit van de Universiteit Utrecht. Dus ik heb wel aardig wat vertrouwen in haar kwaliteiten, maar een bezoekje aan de frettenkliniek zal ik zeker doen als dit nodig is! Ik heb er zoveel goeds over gehoord!

De foto's zullen dit weekend geupload worden, bereid je maar voor op wat super leuke plaatjes! :ferret:
Marjan

Bericht door Marjan »

swa100 schreef:Nou, daar heb ik ook over nagedacht. Ze lijkt niet zo scherp te zien als Melle. Melle zag echt de auto's rijden buiten als ik hem voor het raam hield. Harmke lijkt wel minder te zien.
Dat verschil is op zich ook niet vreemd. Van onze twee meiden volgt Shae zelfs de vliegtuigen en eenden in de lucht terwijl Baila helemaal nergens op reageert zo ver weg. :D
Maar ik heb inmiddels vertrouwen in jullie oordeel hoor, ik vind het al heel bijzonder dat jullie als nieuwe fretten verzorgers zo alert zijn.
Marjan

Bericht door Marjan »

Heb je haar nog zien staren?
swa100

Bericht door swa100 »

Marjan schreef:Heb je haar nog zien staren?
Nee, dat gelukkig niet. Ze is weleens wat aan het luisteren en om zich heen aan het kijken vanaf die plek of net onder de rand van het bed, maar geen staren gelukkig!
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh mooi!
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik zou het wel in de gaten houden hoor, maar tot nu toe niks vreemds.
Laat haar anders eens nakijken door de Frettenkliniek, Hanneke kan je er zeker iets over zeggen !
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze zijn al bij Hanneke geweest maar ik ben inderdaad ook vergeten te vragen wat Hanneke van dat staren vond. :)
swa100

Bericht door swa100 »

Sorry voor het late reageren! Ik heb aardig drukke dagen achter de rug en de komende tijd ben ik weer druk met het schrijven van een paper *zucht*. Harmke heeft gelukkig niet meer zo gestaard. Hanneke vermoedde dat het door buikpijn kwam.
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi dan dat je haar niet meer hebt zien staren, dan slaat de antibiotica toch goed aan. :D
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Toppie! En succes met je studie :D
Karen

Bericht door Karen »

Fijn!
Succes met het schrjven van je paper
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat is goed nieuws dat ze niet meer zo staart, fijn hoor !
Plaats reactie