Smokey
Re: Smokey
Smokey kan wel schoonmaker worden. Op eigen initiatief sleept meneer zowel de vloerwisser als de dweil door de kamers
Mijn moeder had een frettenhangmatje gekocht voor hem (anders moest ze verzendkosten betalen over de spullen voor de hond), ik dat ding in de kooi gehangen... Duidelijk niet geschikt voor die grote Smokes; hij is veels te klein!
Mijn moeder had een frettenhangmatje gekocht voor hem (anders moest ze verzendkosten betalen over de spullen voor de hond), ik dat ding in de kooi gehangen... Duidelijk niet geschikt voor die grote Smokes; hij is veels te klein!
Dat is handig zo'n kleine schoonmaker.
Hangmatje maatje rat of is Smokey zo'n flinke kerel?
Smokey is groot, de hangmat is echt speciaal voor fretten. Maar tot mijn verbazing was meneer toch wel erg geïnteresseerd dus ik heb hem er toch in laten hangen (wel laag gehangen, want ben wel een beetje bang dat hij eruit zou vallen) en hij ligt er toch graag inKaren schreef:Hangmatje maatje rat of is Smokey zo'n flinke kerel?
BIj jekyll heb ik alles redelijk makkelijk hangen omdat die blind is maar Hyde is een echte klimgeit dus daar hangt hier en daar wat hoger en er is enkel een trap van de boven naar de benedenverdieping de rest klimt meneer omhoog en glijdt hij op zijn Hyde's naar beneden. Ik zou dus niet te bang zijn dat hij eruit valt kan hij vast wel tegen
Ik heb het hangmatje wat hoger geprobeerd te hangen, maar dan gaat hij er dus gewoon niet in. Hij vindt het toch makkelijker als het op opstaphoogte hangt kennelijk. Terwijl hij als hij losloopt echt overal op klimt en dan ook rustig weer af springt.Bruurmijn schreef:BIj jekyll heb ik alles redelijk makkelijk hangen omdat die blind is maar Hyde is een echte klimgeit dus daar hangt hier en daar wat hoger en er is enkel een trap van de boven naar de benedenverdieping de rest klimt meneer omhoog en glijdt hij op zijn Hyde's naar beneden. Ik zou dus niet te bang zijn dat hij eruit valt kan hij vast wel tegen
Ik heb net een en ander besteld via Medpets voor de zieke diertjes en heb voor Smokey een plastic huisje meebesteld. Het is een soort hol-vorm waar hij lekker in kan gaan liggen en dan leg ik er een dekentje voor hem in. Ik had namelijk het hangmatje weggehaald omdat ik dat nu niet hygiënisch vond (en eigenlijk is er ook niet tegenop te wassen met 5 personen en 4 dieren met doeken/dekentjes om alles dagelijks te verschonen), dus ik was al aan het bedenken wat ik er voor in de plaats zou nemen. En toen op dat hol-ding gestuit!
Ik zeg elke keer dat ik foto's zal plaatsen (heb ze inmiddels wel gemaakt), maar eigenlijk schiet het er steeds bij in
Ik zeg elke keer dat ik foto's zal plaatsen (heb ze inmiddels wel gemaakt), maar eigenlijk schiet het er steeds bij in
Je hoeft het toch ook niet dagelijks te verschonen? Hier gaat elke week de slaapsets in de was.
Dat, en zeker bij een dametje is dat het geval. Die houden het net wat schoner dan een ram nog zelfs.
Heb je foto's van wat je hebt besteld? Ben nieuwsgierig!
Heb je foto's van wat je hebt besteld? Ben nieuwsgierig!
Nog even geduld, binnenkort is het waarschijnlijk mogelijk om foto's via het forum te plaatsen, daar zijn we nu mee aan het testen. Dan wordt het een stuk eenvoudiger om hier foto's neer te zetten.NKW schreef:Ik zeg elke keer dat ik foto's zal plaatsen (heb ze inmiddels wel gemaakt), maar eigenlijk schiet het er steeds bij in
Nope, geen filmpjes helaas. Dat neemt erg veel ruimte in beslag op onze server en daarbij is de server niet echt ingericht als hoster van videobestanden. Denk bijvoorbeeld als meerdere mensen tegelijk een filmpje bekijken dan kan het voorkomen dat zo'n filmpje gaat haperen.
YouTube is nog altijd de beste en makkelijkste oplossing voor video's.
YouTube is nog altijd de beste en makkelijkste oplossing voor video's.
Oh dat zou wel makkelijk zijn met die foto's, dat motiveert wel erg.
De reden dat ik dagelijks alles moet verschonen is omdat ik Giardia thuis heb en Smokey misschien (hoewel ik denk dat het eerder hoogstwaarschijnlijk is) ook besmet is. Ondanks zijn antibioticakuren en alles tegen de Helicobacter is de wisselende (en heel vaak gewoon slechte en vrijwel altijd stinkende) ontlasting gebleven. Ook is het opvallend dat hij nog steeds misselijk is tijdens en na het eten, maar verder eigenlijk helemaal geen zieke indruk maakt. Ik mag alles weer aanraken, lekker met hem spelen en knuffelen (geen kusjes eventjes, helaas) en hij is ook actief. Eerlijk gezegd vraag ik mij af of hij ooit wel Helicobacter heeft gehad, want Giardia kan een secundaire darminfectie in de dunne darm (dit geeft dan zwarte stukken in de ontlasting en dat heeft Smokey gehad) en in de dikke darm (dit geeft heel vieze bloederige en slijmerige diarree en dat heeft Smokey ook gehad) veroorzaken indien het niet op tijd ontdekt wordt. Deze infecties worden (in ieder geval bij mijn hond was dat zo) behandeld met antibiotica en verdwijnen dan, maar kunnen weer terug komen als de Giardia niet behandeld wordt. Dus in overleg met de dierenarts ben ik Smokey gaan (mee) behandelen met panacur en hij heeft er tijdens de kuur en vlak erna wel wat positief op gereageerd (een aantal dagen verbeterde ontlasting en voor het eerst sinds ik hem heb een aantal dagen helemaal geen stinkende ontlasting). Helaas blijkt Giardia erg hardnekkig te zijn en kwam de slechte ontlasting na een paar daagjes weer terug bij hem (bij de hond kwam het ook vlak voor de tweede kuur helaas weer terug). Overleg gehad met een vriendin die dierenartsassistente is en die beaamde dat Giardia vaak heel hardnekkig is en er vaak meerdere kuren nodig zijn. Inmiddels heb ik me heel grondig erin verdiept en van alles en nog wat uitgezocht en ik ben te weten gekomen dat het vaak met slechte weerstand (jonge en oude dieren, stress, slechte (graanrijke) voeding en andere oorzaken van slechte weerstand) kan toeslaan.
De hond heeft tijdens de Panacur gekookt water over het eten gekregen (die krijgt kvv) en nu krijgt ze een week lang zonder gekookt water haar eten weer. Daarna krijgt ze vuile geitenpens bij haar eten (er wordt minimaal 2 weken geadviseerd door FarmFood) om de maag-darmbalans weer op orde te krijgen; het werkt dus eigenlijk als een probiotica en prebiotica. Zoals ik al vermelde in een ader topic is ook mijn parkiet besmet.
Wat Smokey betreft: Vandaar dat ik vroeg naar de graanvrije voeding in het voedingstopic. Ook heb ik probiotica voor hem besteld voor door zijn voeding. Hoe sneller ik zijn maag-darmbalans weer op orde heb hoe meer kans dat hij er (snel) vanaf komt.
De reden dat ik dagelijks alles moet verschonen is omdat ik Giardia thuis heb en Smokey misschien (hoewel ik denk dat het eerder hoogstwaarschijnlijk is) ook besmet is. Ondanks zijn antibioticakuren en alles tegen de Helicobacter is de wisselende (en heel vaak gewoon slechte en vrijwel altijd stinkende) ontlasting gebleven. Ook is het opvallend dat hij nog steeds misselijk is tijdens en na het eten, maar verder eigenlijk helemaal geen zieke indruk maakt. Ik mag alles weer aanraken, lekker met hem spelen en knuffelen (geen kusjes eventjes, helaas) en hij is ook actief. Eerlijk gezegd vraag ik mij af of hij ooit wel Helicobacter heeft gehad, want Giardia kan een secundaire darminfectie in de dunne darm (dit geeft dan zwarte stukken in de ontlasting en dat heeft Smokey gehad) en in de dikke darm (dit geeft heel vieze bloederige en slijmerige diarree en dat heeft Smokey ook gehad) veroorzaken indien het niet op tijd ontdekt wordt. Deze infecties worden (in ieder geval bij mijn hond was dat zo) behandeld met antibiotica en verdwijnen dan, maar kunnen weer terug komen als de Giardia niet behandeld wordt. Dus in overleg met de dierenarts ben ik Smokey gaan (mee) behandelen met panacur en hij heeft er tijdens de kuur en vlak erna wel wat positief op gereageerd (een aantal dagen verbeterde ontlasting en voor het eerst sinds ik hem heb een aantal dagen helemaal geen stinkende ontlasting). Helaas blijkt Giardia erg hardnekkig te zijn en kwam de slechte ontlasting na een paar daagjes weer terug bij hem (bij de hond kwam het ook vlak voor de tweede kuur helaas weer terug). Overleg gehad met een vriendin die dierenartsassistente is en die beaamde dat Giardia vaak heel hardnekkig is en er vaak meerdere kuren nodig zijn. Inmiddels heb ik me heel grondig erin verdiept en van alles en nog wat uitgezocht en ik ben te weten gekomen dat het vaak met slechte weerstand (jonge en oude dieren, stress, slechte (graanrijke) voeding en andere oorzaken van slechte weerstand) kan toeslaan.
De hond heeft tijdens de Panacur gekookt water over het eten gekregen (die krijgt kvv) en nu krijgt ze een week lang zonder gekookt water haar eten weer. Daarna krijgt ze vuile geitenpens bij haar eten (er wordt minimaal 2 weken geadviseerd door FarmFood) om de maag-darmbalans weer op orde te krijgen; het werkt dus eigenlijk als een probiotica en prebiotica. Zoals ik al vermelde in een ader topic is ook mijn parkiet besmet.
Wat Smokey betreft: Vandaar dat ik vroeg naar de graanvrije voeding in het voedingstopic. Ook heb ik probiotica voor hem besteld voor door zijn voeding. Hoe sneller ik zijn maag-darmbalans weer op orde heb hoe meer kans dat hij er (snel) vanaf komt.
Smokey is een ram en geen dame Of bedoelde je dat Marjans fretjes dametjes zijn? En het kan best wel een smeerpoets zijn, vanochtend ook. Toen besloot hij dat hij liever het eetbakje omgooide en het van de grond wilde likken dan het normaal uit het bakje eten.Mette schreef:Dat, en zeker bij een dametje is dat het geval. Die houden het net wat schoner dan een ram nog zelfs.
Ah, dan snap ik waarom je dagelijks alles wast. En de kans is zeker groot dat ook Smokey is besmet, hopelijk krijg je de besmetting eronder uiteindelijk.
Ik hoop het ook. Hygiëne, weerstand en behandeling: Alles wordt aangepakt om er asap vanaf te komen.Marjan schreef:Ah, dan snap ik waarom je dagelijks alles wast. En de kans is zeker groot dat ook Smokey is besmet, hopelijk krijg je de besmetting eronder uiteindelijk.
Lijkt me wel een enorme dagtaak eerlijk gezegd
Ik hoop dat je het volhoudt en dat uiteindelijk alles 'schoon' is.
Ik hoop dat je het volhoudt en dat uiteindelijk alles 'schoon' is.
Is het ook, door omstandigheden al een tijdje heel veel vrije tijd (iets meer dan me lief is), maar dat komt nu dus wel van pas. Ik bekijk ook per dag wat wel en niet moet worden schoongemaakt, want kooien, dekentjes en voerbakjes gaan dus dagelijks. Maar voor de speeltjes heb ik bijv. bij de parkiet de aanpassing gemaakt dat ik de speeltjes die in de kooi hingen heb weggedaan (hij had alleen houten speeltjes) en vervolgens een oud voerbakje dat niet in gebruik was gevuld met knaaghout en gekleurde houten blokjes. En voor Smokey heb ik van de badkamer de speelruimte gemaakt (deze is makkelijker schoonhouden dan mijn kamer) en het hangmatje dus weggehaald en daar komt nu dan zo'n plastic hol in (heb het btw opgezocht en het heet een Savic sputnik, weet niet of ik zomaar foto's van internet hierop mag zetten dus dat doe ik dan maar niet.) als plaatsvervanger. Dus ik heb wel de nodige aanpassingen gedaan om het vol te kunnen houden. En ik woon in een gezin met 5, dus de anderen doen gelukkig ook het een en ander, die willen er net zo snel vanaf zijn als mij.Kick schreef:Lijkt me wel een enorme dagtaak eerlijk gezegd Ik hoop dat je het volhoudt en dat uiteindelijk alles 'schoon' is.
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Hoop dat je er dan eindelijk een keer klaar mee bent... wat een drama zeg..
Hoe is het nu met alle beestjes? Zie je wel vooruitgang nu?
Hoe is het nu met alle beestjes? Zie je wel vooruitgang nu?
Past een fret wel in een Sputnik? Ik heb de xl in de rattenkooi hangen
Hopelijk ben je er gauw vanaf want dit is wel enorm veel werk zo!
Hopelijk ben je er gauw vanaf want dit is wel enorm veel werk zo!
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Als ze willen passen fretten OVERAL in :-p