Mijn moeder had een frettenhangmatje gekocht voor hem (anders moest ze verzendkosten betalen over de spullen voor de hond), ik dat ding in de kooi gehangen... Duidelijk niet geschikt voor die grote Smokes; hij is veels te klein!

Smokey is groot, de hangmat is echt speciaal voor fretten. Maar tot mijn verbazing was meneer toch wel erg geïnteresseerd dus ik heb hem er toch in laten hangen (wel laag gehangen, want ben wel een beetje bang dat hij eruit zou vallen) en hij ligt er toch graag inKaren schreef:Hangmatje maatje rat of is Smokey zo'n flinke kerel?
Ik heb het hangmatje wat hoger geprobeerd te hangen, maar dan gaat hij er dus gewoon niet in. Hij vindt het toch makkelijker als het op opstaphoogte hangt kennelijk. Terwijl hij als hij losloopt echt overal op klimt en dan ook rustig weer af springt.Bruurmijn schreef:BIj jekyll heb ik alles redelijk makkelijk hangen omdat die blind is maar Hyde is een echte klimgeit dus daar hangt hier en daar wat hoger en er is enkel een trap van de boven naar de benedenverdieping de rest klimt meneer omhoog en glijdt hij op zijn Hyde's naar beneden. Ik zou dus niet te bang zijn dat hij eruit valt kan hij vast wel tegen
Nog even geduld, binnenkort is het waarschijnlijk mogelijk om foto's via het forum te plaatsen, daar zijn we nu mee aan het testen. Dan wordt het een stuk eenvoudiger om hier foto's neer te zetten.NKW schreef:Ik zeg elke keer dat ik foto's zal plaatsen (heb ze inmiddels wel gemaakt), maar eigenlijk schiet het er steeds bij in![]()
Smokey is een ram en geen dameMette schreef:Dat, en zeker bij een dametje is dat het geval. Die houden het net wat schoner dan een ram nog zelfs.
Ik hoop het ook. Hygiëne, weerstand en behandeling: Alles wordt aangepakt om er asap vanaf te komen.Marjan schreef:Ah, dan snap ik waarom je dagelijks alles wast. En de kans is zeker groot dat ook Smokey is besmet, hopelijk krijg je de besmetting eronder uiteindelijk.
Is het ook, door omstandigheden al een tijdje heel veel vrije tijd (iets meer dan me lief is), maar dat komt nu dus wel van pas. Ik bekijk ook per dag wat wel en niet moet worden schoongemaakt, want kooien, dekentjes en voerbakjes gaan dus dagelijks. Maar voor de speeltjes heb ik bijv. bij de parkiet de aanpassing gemaakt dat ik de speeltjes die in de kooi hingen heb weggedaan (hij had alleen houten speeltjes) en vervolgens een oud voerbakje dat niet in gebruik was gevuld met knaaghout en gekleurde houten blokjes. En voor Smokey heb ik van de badkamer de speelruimte gemaakt (deze is makkelijker schoonhouden dan mijn kamer) en het hangmatje dus weggehaald en daar komt nu dan zo'n plastic hol in (heb het btw opgezocht en het heet een Savic sputnik, weet niet of ik zomaar foto's van internet hierop mag zetten dus dat doe ik dan maar niet.) als plaatsvervanger. Dus ik heb wel de nodige aanpassingen gedaan om het vol te kunnen houden. En ik woon in een gezin met 5, dus de anderen doen gelukkig ook het een en ander, die willen er net zo snel vanaf zijn als mij.Kick schreef:Lijkt me wel een enorme dagtaak eerlijk gezegd Ik hoop dat je het volhoudt en dat uiteindelijk alles 'schoon' is.