BiBi, deel 3
Re: BiBi, deel 3
Misschien helpt zo'n handschoen, speciaal om losse haren te verwijderen door er gewoon mee te aaien?
Hier pluk ik toch gewoon, lekker buiten in de tuin hangend op mijn arm en net zolang totdat ze er echt de balen van krijgen. Geen enkele fret vind het leuk maar het moet gewoon maar even. Het kost mijzelf alleen een aardig gehavende onderarm door de nageltjes van de achterpootjes.
Hier pluk ik toch gewoon, lekker buiten in de tuin hangend op mijn arm en net zolang totdat ze er echt de balen van krijgen. Geen enkele fret vind het leuk maar het moet gewoon maar even. Het kost mijzelf alleen een aardig gehavende onderarm door de nageltjes van de achterpootjes.
Wil niet doet bij mij niet zoveel... Lenn blaast ook wel naar me als ik hem even pluk, maar het duurt 20 sec even 2 dagen uit elkaar per jaar, en hij heeft er maar mee te leven
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik pak haar ook best even beet om te kammen en/of te plukken hoor, het is niet zo dat madam de baas is
Maar ik wil het gewoon wat minder stresserig voor haar maken.
Ik heb het idd een paar keer tijdens het eten van een brokken papje gedaan en dat gaat eigenlijk nog het beste.
Met zo'n handschoen blijven er toch te weinig haren hangen vind ik.
Zal blij zijn als ze door de rui heen is! Ze heeft er volgens mij ook best een beetje last van.
Maar ik wil het gewoon wat minder stresserig voor haar maken.
Ik heb het idd een paar keer tijdens het eten van een brokken papje gedaan en dat gaat eigenlijk nog het beste.
Met zo'n handschoen blijven er toch te weinig haren hangen vind ik.
Zal blij zijn als ze door de rui heen is! Ze heeft er volgens mij ook best een beetje last van.
Ja ik ben ook altijd weer blij wanneer die periode weer over is. Ik merk hier dat het Ahron ook heel erg dwars zit al die haren. En ik ben bij die maagpatiëntjes altijd als de dood voor verstoppingen.
- yvonne
Vandaag ging Bieb weer wat beter dan de afgelopen dagen. Ik heb haar nog niet horen hoesten en eten en poepjes gaat goed. Geef haar nog wel polaramine dus dat lijkt te helpen.
Ze gaat altijd met mij mee naar de badkamer als ik ga douchen maar is als de dood dat ze nat wordt
Vanmorgen heb ik haar eens even meegenomen onder de douche en zoveel mogelijk losse haren eruit gespoeld. Ze protesteerde eigenlijk nauwelijks, ik hield haar goed vast en heb niet meteen haar kop onder de straal gehouden. Ging eigenlijk best goed. Daarna lekker afgedroogd en met de handdoek gespeeld en nu ligt ze tussen een fleecedekentje in de wasmand
Ze gaat altijd met mij mee naar de badkamer als ik ga douchen maar is als de dood dat ze nat wordt
Vanmorgen heb ik haar eens even meegenomen onder de douche en zoveel mogelijk losse haren eruit gespoeld. Ze protesteerde eigenlijk nauwelijks, ik hield haar goed vast en heb niet meteen haar kop onder de straal gehouden. Ging eigenlijk best goed. Daarna lekker afgedroogd en met de handdoek gespeeld en nu ligt ze tussen een fleecedekentje in de wasmand
Lekker warm water vinden ze ook vaak niet erg. Mooi om te horen dat de polaramine lijkt te werken, ik zou haar daar ook maar even op laten voorlopig.
Goedzo! Wel fijn dat je de polaramine nog hebt, hopelijk blijft het hierdoor beter gaan.
Jess vond het douchen ook vaak fijn zolang het maar lekker warm water was.
Jess vond het douchen ook vaak fijn zolang het maar lekker warm water was.
Fijn dat de polaramine goed werkt. Hier ook eentje die allergisch is voor water, behalve als het in een bakje zit om dan om te gooien Mooi dat je even haar wintervacht eruit hebt gedouchte en ze het niet erg vond
Oh trouwens, Ahron ging net ook weer mee onder de douche en bij hem heb ik ook weer met mijn natte hand wat losse haren verwijderd. Maar wat hij gelijk gaat doen daarna is zich een uitgebreide wasbeurt geven waardoor hij ongetwijfeld ook weer haren binnen krijgt.
Bibi zal zich daarna ook van top tot teen poedelen dus misschien is het verstandig om haar wat laxeerpasta of vaseline te geven. Dat heb ik bij Ahron ook gelijk gedaan.
Bibi zal zich daarna ook van top tot teen poedelen dus misschien is het verstandig om haar wat laxeerpasta of vaseline te geven. Dat heb ik bij Ahron ook gelijk gedaan.
Hopelijk dat Bieb beter blijft gaan. Het kleine meisje moet natuurlijk wel met veel plezier al haar knuffeltjes verstoppen.
- yvonne
@Marjan, ja klopt dat deed ze ook, ze krijgt ook laxeerpasta hoor!
Nou Minka dat doet ze he dat heb je wel gezien, de gekke muppet
Nou Minka dat doet ze he dat heb je wel gezien, de gekke muppet
Fijn dat ze goed op de poleramine reageert! Als je nog meer nodig hebt; ik heb nog liggen.
Ik ga het douchen vandaag ook eens met Queens proberen. Ze vindt het plukken echt heel erg naar, maar douchen doet ze graag
Ik ga het douchen vandaag ook eens met Queens proberen. Ze vindt het plukken echt heel erg naar, maar douchen doet ze graag
- yvonne
Ik heb vrijdag een afspraak bij Hanneke, 2 weken eerder dan gepland.
Ik ben er toch niet helemaal gerust op en aangezien BiBi een weekendje uit logeren gaat bij Helen (12 mei) en de vakantie ook steeds dichter bij komt wil ik liever op zeker gaan. Is er niks aan de hand dan krijgt ze haar enting en is er wel iets dan hoop ik dat we het in de kiem kunnen smoren voordat we op vakantie gaan.
Ik ben er toch niet helemaal gerust op en aangezien BiBi een weekendje uit logeren gaat bij Helen (12 mei) en de vakantie ook steeds dichter bij komt wil ik liever op zeker gaan. Is er niks aan de hand dan krijgt ze haar enting en is er wel iets dan hoop ik dat we het in de kiem kunnen smoren voordat we op vakantie gaan.
Ik duim mee! Vervelend met de vakantie op komst.
Ik hoop dat het meevalt, maar beter een extra check voor de vakantie, zodat je het kan aanpakken.
Zou ik ook gedaan hebben hoor, anders sla je jezelf voor je kop als er wat zou gebeuren tijdens jullie vakantie.
Succes alvast voor vrijdag, hopelijk houdt ze je voor de gek. En misschien zien we je wel in Giessen, mochten we Ahron mogen ophalen die dag.
Succes alvast voor vrijdag, hopelijk houdt ze je voor de gek. En misschien zien we je wel in Giessen, mochten we Ahron mogen ophalen die dag.
- yvonne
Er kan altijd wat gebeuren tijdens de vakantie, dat heb ik met Presley ook meegemaakt. Ik hoop ook dat er niets is en wie weet zien we elkaar nog Marjan. Hoewel, ik heb vrijdag om 15 uur de afspraak dus zal de laatste wel zijn.
- yvonne
Update van het bezoek aan Hanneke vandaag
BiBi vertoont duidelijk hormonaal gedrag : driftig verzamelen van knuffels, 2 favoriete knuffels worden overal mee naar toe gesleept (wordt geassocieerd met het verzamelen van pups) Filmpjes laten zien en Hanneke vond dit echt
"abnormaal gedrag"
Ze zet continu haar geur af, is onzindelijk buiten de kooi steeds op dezelfde plek, wil steeds je handen likken en in het slaaphok trekken.
Daarnaast enige tijd geleden bloed uit de vulva en nu opnieuw bloed en eiwit in de urine, dit keer waarschijnlijk niet van de nieren maar uit de baarmoeder.
Aangezien de hormonen van de baarmoeder en die van de bijnieren met elkaar in verband staan, denk Hanneke dat de bijnieren het probleem zijn. Geen insulinomen maar door stress in het verleden verstoorde werking. De baarmoeder zelf lijkt goed, Hanneke voelt geen rare dingen. De nieren zijn ook niet pijnlijk. Dus : extra implantaat gekregen en haar jaarlijkse enting. De komende weken goed in de gaten houden en in augustus terug komen voor controle.
Mocht ze nog een keer open moeten dan laat ik haar meteen castreren.
Opvallend detail : in december heb ik een foto van BiBi geplaatst in een van de groepen van Natascha omdat ik BiBi's vacht zo raar vond qua aftekening. Natascha maakte toen de opmerking dat dit wel eens door een beginnend bijnier probleem kon zijn. Blijkbaar heeft zij dat heel goed gezien.
BiBi vertoont duidelijk hormonaal gedrag : driftig verzamelen van knuffels, 2 favoriete knuffels worden overal mee naar toe gesleept (wordt geassocieerd met het verzamelen van pups) Filmpjes laten zien en Hanneke vond dit echt
"abnormaal gedrag"
Ze zet continu haar geur af, is onzindelijk buiten de kooi steeds op dezelfde plek, wil steeds je handen likken en in het slaaphok trekken.
Daarnaast enige tijd geleden bloed uit de vulva en nu opnieuw bloed en eiwit in de urine, dit keer waarschijnlijk niet van de nieren maar uit de baarmoeder.
Aangezien de hormonen van de baarmoeder en die van de bijnieren met elkaar in verband staan, denk Hanneke dat de bijnieren het probleem zijn. Geen insulinomen maar door stress in het verleden verstoorde werking. De baarmoeder zelf lijkt goed, Hanneke voelt geen rare dingen. De nieren zijn ook niet pijnlijk. Dus : extra implantaat gekregen en haar jaarlijkse enting. De komende weken goed in de gaten houden en in augustus terug komen voor controle.
Mocht ze nog een keer open moeten dan laat ik haar meteen castreren.
Opvallend detail : in december heb ik een foto van BiBi geplaatst in een van de groepen van Natascha omdat ik BiBi's vacht zo raar vond qua aftekening. Natascha maakte toen de opmerking dat dit wel eens door een beginnend bijnier probleem kon zijn. Blijkbaar heeft zij dat heel goed gezien.
Goed dat je gegaan bent!
Hopelijk is het hiermee goed onder controle te houden.
Hopelijk is het hiermee goed onder controle te houden.
Hopelijk gaat de extra implantaat de hormonen rustig houden. Lijkt me ook niks voor BiBi zo.