Hoihoii :)

Hier kun je laten weten wie je bent, dit is niet verplicht maar wel leuk
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Hoihoii :)

Bericht door Kick »

Dat is dan voor het eerst dat ik zie/lees dat fretten aan kabels knagen :shock:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Hoihoii :)

Bericht door Helen »

Heb het echt wel vaker gehoord hoor!
Kan mij herinneren dat iemand de kabel van de laptop moest vervangen. Die werd live terwijl ze bezig was op het dunne gedeelte doorgebeten.
Er een bepaald fretje is dat een hele stekkerblok mee roofde met alles er nog aan (ziet chaos plaatje in hoofd)
Heb heel veel verschillende fretten gehad zelf en steeds weer moest ik de boel aanpassen.
Stekkers die in stopcontacten zitten.. tsja is niet altijd weg te werken dus soms gebeurt het.
We hebben hier lang geleden 2 subwoofers gehad (stereo) met van die lekkere gaten er in aan de achterkant.
Hebben we gaas op geniet.. ze kropen er in :-\

Als de fretten niet zijn, dan zijn het hier 2 katten die om 1 of andere reden kabels lekker vinden.
Bij katten kan nog een metaal iets zijn, Pica bijvoorbeeld. In Amerika gaan ze er voor aan de medicatie...
Bij fretten is het volgens mij een kwestie van "die kabel vroeg er om, keek mij verkeerd aan"

De kunststof sokjes die op sommige kabels zitten zijn ook niet veilig, vraag maar aan Yvonne....

Echt hoor... fretten zijn dan geen knaagdieren maar als iets ze niet aanstaat of als speeltje gezien wordt is het toch echt hap!
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Hoihoii :)

Bericht door Kick »

Ok, maar we gaan een beetje off-topic nu :mrgreen:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Hoihoii :)

Bericht door Helen »

Anders misschien verplaatsen naar het andere onderwerp.. dan blijft het nog een beetje ontopic LOL!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Hoihoii :)

Bericht door Mette »

Ik heb meer het idee dat het de rubber fascinatie van fretten soms stimuleert, of dat sommige kabels opwarmen en dan nog lekkerder geuren.... Maar ja, een heeeeeeele enkeling heeft weleens een kabel fascinatie of dus echt specifiek 1 kabel (waarom ik denk dat dat geuren ook bijdraagt).
Animal Lover
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2017 03:59

Re: Hoihoii :)

Bericht door Animal Lover »

Haha ik vind het juist wel leuk om jullie ervaringen te lezen. Goed of slecht. Dan leer ik er wat over en kan ik wanneer ik naar de opvang ga de juiste vragen stellen :) plus vind het ook wel grappig. Zie t voor me dat iemand bij je op bezoek komt en er gaas voor de speakers zit vast geniet en ze kijken van huh. Waarom.. nog nooit zoiets gezien. Haha xD
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Hoihoii :)

Bericht door Helen »

ik kan je zeggen dat het echt niet 1 fret was hier... heb er een stuk of 14 weggebracht waarvan de helft, zo niet meer, iets met kabels had. Warm en koud :-p
Rubber, plastic het maakte niet uit...
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Hoihoii :)

Bericht door Mette »

:brush: Dan heb je best wat pech gehad. Of gewoon uiterst smakelijke kabels in huis :lol:
Animal Lover
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2017 03:59

Re: Hoihoii :)

Bericht door Animal Lover »

Ik heb er echt zin in gekregen joh! Word echt geweldig leuk! Allemaal ervaringen lezen en adviezen om elk dingetje fret proof te maken en dan knutselen om alles mooi maar fretproof te maken en dan een fretje te hebben die elke dag urenlang lekker los loopt en elke dag samen naar buiten hihihi. En namen zoeken ( ik wil hem snowy noemen want ik ben gek op de winter en wil een witte :) ) maar misschien vind ik een leukere naam :o heb ook gedacht om hem McLovin te noemen want is een grappige en lieve naam en is van een grappige film :D
En de kooi bestellen en in elkaar zetten en spulletjes erin doen. En stof bestellen en zelf knippen en op maat naaien 3 verschillende lagen in allemaal verwchillende printjes. Aw dit word zo leuk! Voel me echt kind als ik eraan denk :)
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Hoihoii :)

Bericht door Helen »

ja dat brengen ze in je los...
Soms komen er mensen hier die geen fretten hebben en die denken dat je een zooi kinderen hebt.. uhm nee dat is voor de fretten LOL!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Hoihoii :)

Bericht door Mette »

Heerlijk gevoel! :brush: :hart: Maar vergis je niet dat het ook zwaar kan zijn en veel twijfels kan geven. Het blijven ingewikkelde diertjes.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Hoihoii :)

Bericht door yvonne »

En...tja ik heb dus ook een kabel vreter
FLASH :yahoo:

BiBi deed het trouwens ook, maar dat weet Hanneke aan “extreme misselijkheid”
Is mogelijk, maar Flash is niet misselijk en ik heb alle stekkers uit de stopcontacten waar hij bij kan moeten halen.

Leuk dat je zo enthousiast bent Sinem!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Hoihoii :)

Bericht door Mette »

:shock: dat wist ik nog niet van hem 8-)
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Hoihoii :)

Bericht door Helen »

dat komt omdat je waarschijnlijk een apart frettenlosloop ding hebt hahaha!
Pas in huiselijke omgevingen komt het ware beestje naar boven LOL!

Ik was nog gewaarschuwd bij Natsumi... en toch heb je momenten :roll:
En dan heb ik er nog kabelknagende katten bij als bonus :gek:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Hoihoii :)

Bericht door Mette »

Jupjup, erg blij dat de ruimte toch aardig goed fretproof is :clown:
Animal Lover
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2017 03:59

Re: Hoihoii :)

Bericht door Animal Lover »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet een fret zou willen die kabels kapot knaagt.. ik.lees dat je kat ook kabels doorbijt. Mijn kat en mijn familie hun katten hebben dat allemaal nog nooit gedaan:o dus hopen dat mijn fret dat ook niet ineens gaat doen terwijl hij dat in se opvang nog niet deed ofzo :o

Wat betreft allemaal spulletjes hebben dat het net een kinderkamer lijkt, dat is ook echt wat ik ga doen. En over 4 jaar woon ik op mezelf dus dan mag hij overal komen. Wat ook betekent dat het hele huis fretproof gemaakt zal moeten worden :) ik wil een hoog appartement wanneer ik op mezelf woon met een mooi uitzicht vanaf het balkon waar ik dan plexiglas aan vast kan maken zodat mn fret door een kattenluik naar balkon kan en het toch veilig is :)
Maar kabels wegwerken gaat mij absoluut niet lukken... ik heb altijd een hele lading kabels achter de tv. En een kabel voor de wekker dat ver van mn bed moet staan. Plus mijn laptop laad ik overal wel is op terwijl ik neerplof op een bank of aan tafel of op bed. Het lijkt me echt niet te doen als ik bij elke kabel moet nadenken over mn fret.

Kunnen fretten uit de opvang die geen kabels bijten ineens wel kabels bijten? :o

Wat t speelgoed betreft dacht ik eraan om een kast te hebben met buizen en holletjes en zakjes en balletjes en een op afstand bestuurbaar klein autotje. En als mn fretje uit de kooi komt leg ik alles verspreid door de kamer. Wanneer ik op mezelf ga wonen wil ik een klein huisje van 60 vierkante meter. Dat vind ik genoeg voor 1 persoon. Ook makkelijk schoonmaken hihi :) en dan mag hij overal komen. Ik las dat ze 80 cm kunnen springen dus dat is fijn dat hij niet op het aanrecht komt :) dat vond ik altijd vervelend met mn kat... dan stond je te koken met de deur dicht. Maakt hij de deur open en springt ineens en daar gaat de kipfilet die je aan het bereiden was. Ik heb hem nooit opgesloten want dat vind ik njet kunnen bij een kat. Dus het bleef gebeuren.

Maar mn fretje kan dan overal spelen en rennen en klimmen. Naar balkon wanneer hij wilt genieten van het uitzicht. En dat elke dag minimaal 4 uur. Dat word pas leuk! Als ik hem een heel huis kan geven !
Animal Lover
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2017 03:59

Re: Hoihoii :)

Bericht door Animal Lover »

Mette schreef:Jupjup, erg blij dat de ruimte toch aardig goed fretproof is :clown:
Mette ik dacht dat ik je een persoonlijk berichtje stuurde maar ik kreeg het terug als een mail waarin het begint met dat het systeem jou aanspreekt.. volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan.. ik ben niet bekend met hoe forums werken... help ? :?:
Gebruikersavatar
Loxodonta
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 okt 2016 17:40

Re: Hoihoii :)

Bericht door Loxodonta »

Welkom! Zoals Mette als zei, woon ik redelijk in de buurt (Wageningen). Ik heb al meerdere beginners hier over de vloer gehad om ze kennis te laten maken met fretten dus je bent altijd welkom.
Animal Lover
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2017 03:59

Re: Hoihoii :)

Bericht door Animal Lover »

Dankjewel loxodonta :) maar ik las dat jouw fretje 6 maanden oud is. Is hij dan al gecastreerd? Want ik wil graag ervaren hoe het is als er 1 gecastreerde mannetje in een huis woont :)
Bedankt voor je gastvrijheid ^^
Gepke
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 dec 2016 17:12
Aantal fretten: 3
Locatie: Arnhem

Re: Hoihoii :)

Bericht door Gepke »

Welkom op het forum en succes met inlezen en verwerken van alle info. Ik heb zelf ook fretten maar voldoe niet aan jou omschrijving (gecastreerde ram). Heb zelf drie moertjes en woon in Arnhem mocht je in de toekomst nog andere situaties willen bekijken dan ben je welkom. Als er toch wordt verteld wat fretten slopen hier moeten de plinten het ontgelden en momenteel de kerstballen :brush:
Plaats reactie