Een duif die niet wegvliegt als er een of ander gevaarte op hem afkomt is in mijn ogen niet meer gezond of oud. Een van de twee.
Die zou ik dan dus never nooit niet op laten eten door mijn fretten omdat ik dat niet zou vertrouwen, wie weet wat het beestje met zich mee draagt.
Dat oude of zieke duiven in de natuur juist wel gepakt worden door roofvogels en zo en dat zij er dan wel tegen kunnen komt doordat zij veel resistenter geworden zijn voor ziekten, omdat ze alles eten wat er oud en ziek rondloopt en gehard zijn. Veel meer dan mijn fret die toevallig net die ene domme duif voor zijn voeten krijgt lopen, mijn fret die normaal nooit duif eten, laat staan 'wilde' duif.
Duiven kunnen volgens mij juist heel goed op een poot staan Birgit. Althans, die van mijn moeder wel, zij had vroeger altijd tortelduiven en die stonden meestal te slapen op een poot.
Ik weet nog dat ik als kind uren voor de kooi ging zitten wachten op een klein stoeltje op het moment dat er een om zou vallen als ie sliep, maar dat is nooit gebeurd..... (kindertrauma).