Shiro

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Hahaha....pupslungel :hart:
Fijne berichten hoor!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Het is niet zijn charmantste foto maar scherpe 'leuke' foto's krijg ik gewoon niet voor elkaar :lol: Hij zit geen seconde stil.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Camera met sportstand ;)
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Jan heeft een ochtendje op Shiro gepast terwijl ik bij de kapper zat..kreeg ik deze foto's toegestuurd :lol:
Volgens mij is het goed gegaan :lach: :lach: :lach:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Shiro

Bericht door Helen »

:lach:

WAAAAAAAAAAAHAHAHA! Ik ga stuk hier!
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

:lol: :brush: Lekkere fret hoor!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Ohhhhh, wat een donder! :lol:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

:mrgreen: Arme Jan! :lach:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Hij heeft ook al 3 dagen zijn kooi netjes gehouden *trots* :hart:
We hebben nu een paar vrienden over de vloer en dat is echt het toppunt van lol voor Shiro, hij vind ze allemaal even leuk en spannend om mee te spelen.
1 van die vrienden is militair in het leger en kan wel tegen een stootje dus dat was Shiro z'n favoriete speelmaatje..die 2 hebben echt een uur lang zitten dollen samen. Nu ligt hij heerlijk te dromen :clown:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

:juich:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Ahh hij heeft een drukke dag gehad dus :hart: Wacht even... Was dat niet ook hij die niets van je schoonmoeder moest weten?? Goed ook dat hij z'n kooi netjes houdt. Goed van hem (en jullie) zeg!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Ja..die reactie heeft hij tot nu toe ook alleen maar bij mijn schoonmoeder gehad, verder is iedereen leuk tot nu toe. Morgen komt ze weer even oefenen om te kijken of het al beter gaat.
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Oke, ben benieuwd of het dan beter gaat.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Shiro

Bericht door Helen »

Zoals ik al zei, FreD had ook zulke reacties naar zijn schoonmoeder :lol:

Als ze onzeker is gaat hij haar zeker uitproberen. Best kans dat het zoiets is.
Succes morgen, ik hoop dat die 2 maatjes kunnen worden!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Gaat goed!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Vanmorgen kon ik hem wel weer achter het behang plakken :brush:

Hij heeft een specefiek plekje in de gang waar hij graag pist, elke keer datzelfde plekje dussss ik dacht, dan zet ik daar gewoon z'n bak neer.
Daar dacht hij toch anders over want hij sleepte z'n bak weg en ging alsnog op de grond piesen :roll: ..opgeruimd en de bak eroverheen gezet..piest hij naast de bak :clown: schiet mij maar lek

Met m'n schoonmoeder is het beter gegaan dan de vorige keer. Hij had in het begin nog wel een dikke staart en heeft toch nog een keertje tegen haar geblaast maar hij ontdooide toch wel en wilde met haar spelen. Ze is nog wel wat onzeker als hij wild begint te doen. Ze is honden gewend en is thuis van die cesar milan achtige 'technieken' aan het toepassen op haar eigen honden maar dat interesseert Shiro geen hol en die laat zich daar niet door corrigeren maar wordt alleen maar wilder. Ik heb tegen haar gezegd dat hij goed reageert op simpele stemcorrecties en als hij echt te bijdehand gaat doen dat ze hem gewoon maar zelfstandig moet laten spelen, zolang hij z'n energie maar kwijt kan. Ze heeft er wel vertrouwen in dat ze het aankan en gelukkig is het maar van vrijdag tot zondag dus ik ben benieuwd.

Z'n kooi is nog altijd netjes :juich:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Ohoh, hij maak het wel je lastig zo te lezen :brush: Kan je die bak niet vastzetten daar met iets (of Shiro op die bak vastlijmen...)? Wel fijn dat het in de kooi nog goed gaat!

Goed dat het beter ging met je schoonmoeder! De tips die je haar hebt meegegeven klinken goed (ik laat de honden er maar even buiten verder; anders maak ik er straks weer een discussie van en dat is niet de bedoeling). Gaat vast goed komen als je weg bent :)
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Ik begrijp je helemaal hoor, het is ook niet mijn 'ding' maar ik ga me daar verder niet mee bemoeien. De honden hebben het verder echt heel goed bij haar, beter dan waar ze eerst woonden (die mensen hadden ze een beetje 'verpest'. Een cocker en een jackie. Cocker was moddervet en is nooit gecorrigeerd dus dat is echt een verwend mormel die zichzelf vanalles toe eigent. Jackie mocht nooit wat..enfin..ze doet het best goed gezien de geschiedenis van die beestjes). Ikzelf zou iig nooit van die populaire tv technieken gaan toepassen en ik heb zo mijn eigen ideeen over cesar milan maar die hou ik lekker voor mezelf ;)

Het jammere is dat ze het zichzelf zo 'ingeprogrammeerd' heeft dat ze het ook op Shiro probeert als hij ondeugend doet (dat 'kssj' geluid en dan wegduwen) ..Shiro ziet dat dus gewoon als een geweldige uitdaging :lol:

De bak kan helaas nergens aan vast gemaakt worden in de gang, het is net een plek achter de voordeur naast een deurstop en tegen de muur..staan dus geen meubels waar ik die bak aan vast kan maken.
Ik heb er al een berg dettol op gedaan en vervolgens met natte doekjes en gewoon water erover..maar het helpt tot nu toe niks. Geen idee waarom juist dat plekje ook zo speciaal is.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Probeer er eens een handdoek neer te leggen en daarop de bak. Misschien houden de doeken hem nu iets zindelijker.

En met je schoonmoeder komt het wel goed, ik denk dat hij haar onzekerheid gewoon feilloos aanvoelt en daar zal hij op reageren. Misschien moet ze hem gewoon even blijven negeren, misschien dat hij dan snel stopt met blazen.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Marjan schreef:Probeer er eens een handdoek neer te leggen en daarop de bak. Misschien houden de doeken hem nu iets zindelijker.

En met je schoonmoeder komt het wel goed, ik denk dat hij haar onzekerheid gewoon feilloos aanvoelt en daar zal hij op reageren. Misschien moet ze hem gewoon even blijven negeren, misschien dat hij dan snel stopt met blazen.
Ja dat ga ik vanavond eens proberen, zal er een handdoek onder leggen. Ben benieuwd of het helpt :D

Jawel hoor, komt wel goed met die twee. De vorige keer was hij echt flink aan het blazen en deze keer heeft hij maar 1x geblaast dus het ging sowieso al beter. Ze komt van de week nog een paar keer langs (vind het wel heel lief dat ze er zoveel moeite voor wil doen).

Verder lijkt het eigenlijk gewoon heel goed te gaan, hij speelt lekker en doet niet meer zo overdreven hyperactief, wel heel actief maar niet zo achterlijk druk dat hij er bijna bij neerploft in ieder geval.
Ik was afgelopen zaterdag ff gaan shoppen bij de action, nieuw speelmatje gekocht en een soort pluchen kraaktunnel voor katten. Ze hadden ook ballenbak ballen en ik had dat al een paar keer voorbij zien komen bij andere mensen dus ik dacht..laten we het eens proberen..
Hij vind er echt geen klap aan, huppelt een paar keer achter een balletje aan en dan heeft hij het wel weer gezien.
Nieuwe muizen gekocht voor hem met een 'rammeltje' erin, die vind hij wel helemaal het einde, die dingen worden overal verstopt.
Een nieuwe muis aan een hengeltje..maar hij heeft het belletje alweer gesloopt :roll:
Plaats reactie