Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door NKW »

Nogmaals veel sterkte! En toch fijn dat hij rustig heen is gegaan. Wat ik van hem zag op FB en hoorde was het echt een lieffie :hart:

Cremeren heeft altijd iets speciaals vind ik; geeft toch een gevoel van afsluiting en ook een tastbare herinnering.

Fijn dat het met de anderen zo lekker gaat. Natsumi heeft de extra ruimte vast snel door. En goed dat Gwin het weer beter doet.
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Bedankt lieve mensen :-)

Vroeger deden we dat niet, dan liet je het lijfje achter bij de dierenarts. Ben dat ook pas veel later gaan doen.
Nappie was het eerste fretje dat gecremeerd werd en James van Fred de eerste kat. Sindsdien nemen ze allemaal
een hele plank in beslag waar Flex dus vanmiddag weer tussen stond :shock:
Het is goed afgelopen :roll:

Nou, te snel geroepen geloof ik. Was even in de zijkamer bezig om de was uit de machine te halen.
Zie ik dat Flex heeft gekotst :|
Hele brokjes dus die lullo heeft zitten schrokken en dat is niet goed gevallen :evil:
Toen Gwin er in ging hem er maar weer uit gedaan en zijn kooi schoon gemaakt. Kwam boven ook nog wat tegen.
Natuurlijk had hij trek in snoepjes maar dat ding mooi niet door. Waterig papje kon hij krijgen dat was binnen
voor ik met mijn ogen kon knipperen. Die gaan we in de gaten houden.

Hij een Ukkie waren absoluut geen vrienden maar het is een hectische laatste paar dagen geweest. Alles was anders.
Eerst het gebeuren met Ukkie die uiteraard een geur afgaf tijdens het weg glippen. Hij was al los moest weer terug, vrouwtje later terug omdat ik naar de tandarts moest. Volgende dag terug komen bij de tandarts, Fred is bezig geweest in de badkamer, die werkt normaal gesproken maar was nu 2 dagen vrij. Heb beetje bij beetje dingen weggehaald waar zijn geur aan zat om niet voor een shock te zorgen. Miep was toch zijn maatje.. die heeft de haai helemaal tot zich genomen :-p en duld daar absoluut geen andere kat in de buurt of fret. Ukkie en Miepie waren echt :friends:

Vandaag is de eerste rustige dag in huis en BAM! Flex krijgt het op zijn heupen denk ik...

Andere fretten in huis? pffff boeiâh!
Zet 1 kastje anders en hij schiet in de stress :lol: Het is echt een rare...

Gwin maakt me weer blij :-)
Ben blij dat hij er is want hij is nu de enige die je overal kunt laten lopen. Ja hij heeft zijn maffe dingen. Springt op de grote tafel en loopt over je toetsenbord te rennen. Een meter afstand is niks voor hem... doet hij met 2 vingers in zijn neus en 1 in zijn kont :lol:
Maar verder doet hij eigenlijk geen rare dingen... maakt niks kapot dus lekker laten lopen.
Vanmiddag was ik hem kwijt, hij was zelf zijn kooi in geklommen via de tralies de sukkel! Nu was ik dit van Natsumi al gewend maar had dit niet van hem verwacht haha! Hij lag lekker te knorren daar.
Heerlijk ventje...
NKW

Bericht door NKW »

Ahh gelukkig heb je genoeg andere harige vriendjes nog om je heen om je te vermaken (en jij hen). Geniet van ze zou ik zeggen :)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

En niet te vergeten 4 katten :madness:
NKW

Bericht door NKW »

Zijn dat dan geen harige vriendjes? ;)

Trouwens wel ideaal dat Gwin niks stuk maakt, misschien kan Smokey een keer "- hoe speel ik lief ipv alles te slopen - les van hem krijgen :lol: Klinkt als een heerlijk beestje om in je buurt te hebben!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Man man man.... wat een spanningen weer hier..

As van Ukkie zat nog maar net in het urntje en het volgende drama liet zich alweer zien.
Vrijdagavond laat... Flexje hele kooi onder gekotst. Toen hij eindelijk klaar was de kooi schoon gemaakt.
Volgende ochtend heel vroeg op, amper geslapen, steeds kijken bij hem.
10 voor 8 dacht ik ik ga proberen of er al iemand is want dit is niet goed!
Had hem een waterig papje aangeboden waar hij boven bleef hangen, lijfje voelde niet goed aan en Flex
die gewoon op je arm blijft liggen is op zijn zachtst gezegd; niet goed!

Uur later stond ik in Delft, dat is inclusief carrier pakken, waterbakje mee en beddengoed want ik voelde de bui
al hangen. Iets in mij riep: verstopping!
Vraag me niet hoe...

Hij was uitgedroogd dus meteen vocht ingespoten en de mededeling dat hij hem hield.

Hij is aan het infuus gegaan, bijkomen, foto gemaakt en meteen onder het mes.

Hij heeft de andere helft van het reepje semi gedroogde kip terug gevonden in de dunne darm en ik vond de andere helft in de poepbak. Had zo'n reepje meegenomen en aan dok gegeven. Dat is het enige wat in me opkwam.
Dat moest het moest het zijn. Onderweg naar huis ineens de herinnering dat hij die donderdag van Miep gejat had.
Niks aan de hand tot donderdagavond. Het zat als stopverf gewoon vast.

Vanmorgen om 10 uur werd ik gebeld dat hij at, poepte en alles dus hij mocht naar huis.
Dok had eigenlijk vrij en moest iemand van Schiphol halen, hij vertrouwde me er wel mee dus naar huis.
In de kooi en rusten. Kooi had ik gisteren al anti-klim gemaakt dus schoon spul er in, zijn hokje en water.

Heeft net weer wat waterige RCCS gekregen, is nog wat misselijk maar hopelijk trekt dat nog bij.

Afgelopen 2 weken zijn echt shit geweest, naast overlijden van Uk, Flash, verdriet van 3 lieve mensen :-( was dit niet tof. Dat is de bekende druppel zeg maar :roll:
Kan mezelf ook wel voor mijn harses schoppen dat ik die troep gekocht heb... kostbare fout dus :oops:
Hij is er nog niet helemaal maar ik heb goede hoop :-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Jeetje Helen, dat is schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen, beterschap voor hem.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nou... en dat allemaal door 1 gejat snoepje!
Heb ze ook meteen weggegooid!

Dankjewel :)
NKW

Bericht door NKW »

Hij komt er vast snel weer bovenop met al je goede zorgen! Lekker uitrusten voor Flex nu en beterschap nogmaals met hem!

Idd herkenbaar dat als het eenmaal fout gaat je het weg wilt hebben... Heel begrijpelijk dat je de snoepjes hebt weggedaan.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb meteen een deja vu met BiBi...hetzelfde verhaal en ook door een stukje gedroogde kip.
Binnen een paar uur zijn ze dood en doodziek en kantje boord dat ze erdoor heen komen.
Gelukkig is hij nu weer thuis en met jouw goede zorgen komt hij er wel weer bovenop.
Nogmaals heel veel sterkte en beterschap voor Flexje.
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Nogmaals beterschap met Flexje :hart: ..nu kan hij wel stoere verhaaltjes vertellen tegen zijn frettenbuddies en zijn enorme litteken showen :brush:
Mette

Bericht door Mette »

Jekkes Helen!! Gaat je niet in de koude kleren zitten en idd zeker niet met alle berichten daaromheen. Knuf!!
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Beterschap Helen. Dar hij maar snel mag opknappen
Karen

Bericht door Karen »

Wat een drama zoiets! Gelukkig door je snelle ingrijpen ook weer goed afgelopen. Heel veel sterkte en beterschap voor Flexje :hart: :knuf:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Het heeft bij Flex lang geduurd Yvonne, pas heel laat in de avond begon hij te kotsen eigenlijk.
1 stukje had hij uit gepoept maar die tweede is waarschijnlijk ook pas laat naar achteren geschoten. Dok zei dat die net iets te groot was.
Jaaa moest ook meteen aan Bieb denken pfff.... tut hola! Ze zijn soms zo gierig en gulzig :|

500 euro armer door 1 snack die er echt nooit meer komt hier.

Vanmorgen had meneer alweer ontsnappings-neigingen. Hij wil dan als een dodo de kooi uitlopen. :madness:
Lekker gegeten en hij leek iets minder misselijk na het eten. Het ging er met smaak in in ieder geval.
Slaapt veel maar als ik even achter het doek kijk en hij is wakker toevallig komt hij wel meteen naar de deur toe.

Denk dat hij de kritieke fase wel gehad heeft nu?
Ik hou hem voorlopig nog even rustig. Hij mag straks 10 min. de pootjes strekken en dan weer terug. Moet toch
even zijn doeken verversen. Alles katoen en heet te wassen :-)
Kick

Bericht door Kick »

En hoe gaat-ie nu? En dan ook met deze warmte?
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Rennen, bedelen, voeten van Fred zijn herontdekt, eet nu brokkenbrij met RCCS.
Ik wacht nog even met brokjes, laat dat stukje darm maar eerst goed helen.

De warmte... vreselijk vond ik het, voor alle beestjes hier en mezelf.
In de hitte gezeten doordat ik de air cooler in hun kamer had gezet :roll:
Je moet er iets voor over hebben :-p
Vriezer vol met cool pads en maar wisselen.
Ze hebben allemaal veel geslapen, de warmte dwong hem rustig te zijn.
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Gelukkig dat Flex goed opknapt :hart:
Die hitte mag van mij ook wel afgelopen zijn..
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja 25 ºC is de grens voor mij hoor... bah!

Dit is met de wel bekende sisser afgelopen ;-)
Nu wachten op de mama van Gwin, die gaat zo naar huis.
Wat zal ik die lieverd missen :-o :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Man man man.... wat is het heet!
Ik duik af en toe even bij de fretten in de kamer omdat het daar koel is :lol:

Natsumi had er al snel genoeg van vandaag. Flex... is niet goed in de kop en met je zelf unpluggen.
Blanche bleef ook maar rennen en Stilton is helemaal een fret waar je zelf de batterijen uit moet trekken.
Blanche en Stilton zijn logees.. voor jullie denken dat ik ineens 2 fretten erbij heb :mrgreen:

Allemaal 1 uur los... normaal ben ik sterk voor 2 uur maar niet met dit weer. Nats is de enige zie zelf de grens trekt voor zichzelf. Flex lag bijna 3 weken geleden nog op apegapen met een rits in zijn buik maar is weer helemaal opgeladen.
Eet ook weer brokjes naast de brij.

Ik voel me door dit weer ook helemaal niet tof. Moe moe en nog eens moe, voeten die als klompen aanvoelen en worstenvingers. Helemaal niet lekker dus ik hou me ook in waar het kan.

Schiedam begint er steeds meer als een woestijn uit te zien... her en der dode vogels, wordt er verdrietig van.
Laat het maar lekker regenen de komende weken. Het is mooi geweest nu voor de zonaanbidders. Tijd nu om aan de natuur te denken die schreeuwt om water. Dat is belangrijker dan dat verkoolde ... sorry gebruinde mensen velletje.
Ben er helemaal klaar mee nu!
Plaats reactie