Knut, Nala en Fly
Re: Knut, Nala en Fly
Die koppie's
Ik heb echt al heel lang niks meer geplaatst, lees wel veel mee vooral omdat ik niet echt goed ben in het plaatsen van leuke verhalen. Ik ben nu alleen een beetje gestrest vanwege Knut. Ze is al heel lang ziek heeft een maag- darm aandoening en een middenoorontsteking. Ze heeft een mooi gewicht van 1 kg. Vanochtend zag ik dat ze de hele kooi heeft onder gekotst en de poep stonk heel erg en was een beetje vogelzaad achtig. Ze is heel erg onzindelijk (altijd al geweest) en heeft ingevallen flanken. Vanochtend was ze wel actief ze heeft lekker met haar knuffels gespeeld. Vanochtend heeft ze in de buitenren gezeten (was koeler dan binnen) daar heeft ze flink staan kokhalzen. Ik heb haar vanavond weer waltham gegeven (ze eet alleen waltham omdat ze geen broekenbrij wil eten) daarna begon ze ook te kokhalzen. Volgensmij heeft ze het eten er niet uitgegooid maar ik maak me echt zorgen om het kokhalzen. Net lag ze in de hangmat waar ze zich vervolgens uit liet vallen ze bleef op het plateau liggen met de tong uit de bek. daarna zette ze een stap en ging weer liggen. Ik vind deze plotselinge omslag zeer verontrustend. En ze reageert slecht op mij normaal wil ze altijd gelijk het hok uit als ze mij hoort maar nu geen reactie. Nu vraag ik me af zal dit komen door de maag darm aandoening of kan het nog een andere oorzaak hebben. Ik ben er een beetje bang voor dat het een aflopende zaak is.
Ja dat is zeker verontrustend helaas. Kokhalzen is altijd hele serieuze business bij fretten, want ze doen het niet gemakkelijk zoals Hanneke dat zo mooi zegt. En ook het weer is vandaag juist wat koeler, dus dat kan het ook niet echt zijn lijkt me, dat het ineens op zou kunnen komen spelen. Zou morgen toch even de kliniek bellen.
Dat klinkt inderdaad helemaal niet goed. Ik zou maar snel een afspraak maken bij Hanneke
Dat klinkt zeker niet goed maar ik moet zeggen dat de middenoor patiëntjes hier het ook erg moeilijk hebben met die warmte. Dus het zou best kunnen dat haar oren weer opspelen en die zorgen weer voor allerlei andere problemen.
Maar even contact met de kliniek opnemen zou ik zeker doen als zij vandaag nog net zo misselijk is.
Maar even contact met de kliniek opnemen zou ik zeker doen als zij vandaag nog net zo misselijk is.
Zoals al door anderen aangegeven; braken en kokhalsen zijn echt serieuze redenen om contact met de kliniek op te nemen!
Vandaag voelt ze zich blijkbaar wat beter heeft niet over gegeven maar blijft wel misselijk. Jeffrey zei dat het misschien een haarbal is. Ze zit al op maximale metaclopramide en omaprazole dus daar is niks aan te verhogen. Ik moet even kijken wanneer ik langs kan gaan/vrij kan krijgen. Maar gelukkig gaat het weer wat beter
En kun je haar niet alvast laxeerpasta gaan geven voor de zekerheid?
Ja ik kan haar wel laxeer pasta geven normaal geef ik tijdens de rui kata lax. Maar kan idd nu ook gaan geven.
katalax = laxeerpasta
Haha ik ben niet super duidelijk ik geef het normaal alleen tijdens de rui maar kan haar nu ook kata lax (de laxeerpasta geven). Ze is alleen nooit zo dol op ander voedsel (alles behalve waltham) dus moet even kijken of ze het nog lekker vind . Dat kan bij haar zo omslaan
Toen ik de kliniek had gebeld over laxeerpasta had Jeffrey gezegd dat ik het ook door het voer mocht doen als hij het niet wilde eten. Dus als ze het niet wilt kun je dat evt. nog proberen.
Jammer dat het zo is omgeslagen bij haar, hopelijk knapt ze snel wat verder op weer en kun je binnenkort een afspraak maken bij de Kliniek. Gelukkig dat het wel weer iets beter met haar gaat.
Jammer dat het zo is omgeslagen bij haar, hopelijk knapt ze snel wat verder op weer en kun je binnenkort een afspraak maken bij de Kliniek. Gelukkig dat het wel weer iets beter met haar gaat.
Hoe gaat het nu?
Het gaat eigenlijk weer verrassend goed met Knut ze weet me altijd weer te verbazen. De volgende dag ging het weer veel beter waltham ging er goed in en ze was weer lekker aan het spelen en mokkend met de knuffels in de weer. Ik hoop dat het eenmalig was en dat ze het voorlopig weer goed blijft doen. Ze heeft in iedergeval weer haar sneeky houding terug (of zo als mijn vader zegt achterbaks ) ze probeerde hem al weer in de vene te bijten
Goed zo!
Sjonge jonge... Nou verbazen is inmiddels een understatement. Knut lijkt wel een jojo!
Dag is zeker waar Mette ik was al aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor cremeren. Ik had echt verwacht dat het inslapen werd vooral ook omdat Hanneke een half jaar geleden had gezegd dat ze eigenlijk is uitbehandeld met Knut en ze het begreep als ik Knut wilde laten inslapen. Ik dacht echt dat het moment was aangebroken tot mevrouw weer supper vrolijk buiten speelde en met dr beestjes. Dus we kijken het nog even aan
Het kan nooit kwaad om je vast te oriënteren maar ik hoop dat je er voorlopig niet naar toe hoeft