Brokjes test
Re: Brokjes test
Ik ga het ook wel proberen bij Nash maar nu nog niet. Hij krijgt al erg veel veranderingen voor zijn kiezen en dat geeft geen goed beeld hoe hij dan gaat reageren op de brok. Maar wanneer hij een beetje gesetteld is hier dan ga ik het hem ook voorzetten.
Wil wel een klein zakje proberen karen
Fijn. Ik ga vandaag met die proefzakjes aan de gang
Ik zit net op het moment dat ik kan gaan beginnen ermee, maar nu moet ik vrijdag eerst naar Hanneke dus dat ga ik toch even afwachten. Hopelijk in het aankomende weekend dus.
Nou wij hebben inmiddels het mysterie ontrafelt waarom Arrow ineens zulke rare drollen had en het ligt dus niet aan de brokken. Meneer heeft er een handje van om zijn vlees te hamsteren in zijn poepbak en het dan later op te eten. Probleem is dus dat hij er blijkbaar ook back 2 nature bij op eet..Nu geven we hem maar even geen vlees tot hij dat hamsteren heeft afgeleerd. De brokken vind hij overigens toch het lekkerst want hij verkiest ze zelfs boven kip en ziwipeak.
Ik ben benieuwd hoe het met jullie fretten gaat op dit voer.
Ik ben benieuwd hoe het met jullie fretten gaat op dit voer.
Of geef het alleen terwijl je erbij blijft staan en wat op gaat? Dan krijgt hij toch wat binnen.
Hebben we ook al geprobeerd, hij pakt een hap en neemt het direkt mee naar de poepbak. Ik zat te denken om hem misschien dan een bakje buiten de kooi te laten eten.
Jup, desnoods even in een carrier.
Of in een kooideel (het andere afsluiten) en de poepbak even weg halen.
Het eten buiten de kooi is ook geen succes want meneer eet zijn kip of ziwipeak wanneer ie zelf wilt. De brokken vallen idd goed in smaak en ik denk dat hij der wel wat meer voldoening uit haalt ook. Anders zou ie zen kip zo ni laten staan ook niet. Hij blijft redelijk normaal aankomen. Twee weken terug was het ff wat minder (30gr) maar nou was ie toch al weer 60gr aangekomen deze week. Zijn drollen (zonder de back to nature der in) beginnen er ook redelijk uit te zien. In het begin leken ze wet droog en korrelig maar nou zien ze er normaal uit. Alleen wel wat lichter van kleur. Zou dit te maken kunnen hebben met de overgang van het veranderen van brokken dat dit nog wat moet aanpassen. Hoe ze verteren etc of het lichaam er gewoon aan moet worden aan een andere samenstelling? Gewoon wat random vragen die in me opkomen. Zal het verdere verloop mee in de gaten houden en hier posten moesten we nog wat opmerken. Voor de rest lees ik graag ff mee met de ondervinding van anderen.
De kleur van de drolletjes heeft oa te maken met de grondstoffen. Veel fretjes krijgen van kippenbrij ook heel licht gekleurde drolletjes bijvoorbeeld. Zolang het geen stopverfkleurige of gele uitwerpselen zijn, is er niets aan de hand. Tijdens het wisselen van voeding kan de ontlasting sowieso even anders dan normaal zijn, maar moet na een week of 2 toch wel weer normaliseren.
Om echt het effect van de brokjes te zien, is het belangrijk om ze minimaal een maand te geven. Eigenlijk kun je daarna pas zeggen of ze er goed of minder goed op reageren.
Dank voor je feedback tot nu toe Jan
Om echt het effect van de brokjes te zien, is het belangrijk om ze minimaal een maand te geven. Eigenlijk kun je daarna pas zeggen of ze er goed of minder goed op reageren.
Dank voor je feedback tot nu toe Jan
Ik heb mondjesmaat via privé berichten wat test resultaten binnen gekregen. De meesten geven het nu ruim een maand-2 maanden.
De fretten die het eten, doen het er tot nu toe goed op. De brokjes weken gaat wat lastig, maar met de tip van iemand om de brokjes eerst in een koffiemolen te malen en dan met heet water te overgieten gaat uitstekend.
Zijn er hier nog mensen die het (willen) proberen en mij nog niet gecontacteerd hebben? Ik ben de binnengekomen info nu aan het uitwerken, dus mocht je nog iets toe te voegen hebben, zou je dan hieronder willen regeren?
Bovendien zoek ik nog steeds test fretten, dus als je het wilt proberen, graag hieronder vermelden
De fretten die het eten, doen het er tot nu toe goed op. De brokjes weken gaat wat lastig, maar met de tip van iemand om de brokjes eerst in een koffiemolen te malen en dan met heet water te overgieten gaat uitstekend.
Zijn er hier nog mensen die het (willen) proberen en mij nog niet gecontacteerd hebben? Ik ben de binnengekomen info nu aan het uitwerken, dus mocht je nog iets toe te voegen hebben, zou je dan hieronder willen regeren?
Bovendien zoek ik nog steeds test fretten, dus als je het wilt proberen, graag hieronder vermelden
Fijn dat je ons op de hoogte houdt!
Heb je enig idee of het de brokkenpap netjes aanmaakt of korrelig blijft? Ik vind dat Virbac net als Waltham wat opstijft en mengt met het water zeg maar waar Orijen echt onder het vocht gaat liggen.
Ik heb het nog staan omdat ik nog heel even in twijfel ben het aan de katten te geven. Ineens piepte iedereen er tussenuit bij me... Ik zou het nog wel kunnen proberen bij Patou nu ze van de kuur af is, maar 'random' kan ze ineens dingen afwijzen of lekker vinden. Virbac lust ze absoluut niet en dat is best vreemd voor een fret. Maar Orijen vind ik als brokkenpap nog steeds iets minder ideaal.
Heb je enig idee of het de brokkenpap netjes aanmaakt of korrelig blijft? Ik vind dat Virbac net als Waltham wat opstijft en mengt met het water zeg maar waar Orijen echt onder het vocht gaat liggen.
Ik heb het nog staan omdat ik nog heel even in twijfel ben het aan de katten te geven. Ineens piepte iedereen er tussenuit bij me... Ik zou het nog wel kunnen proberen bij Patou nu ze van de kuur af is, maar 'random' kan ze ineens dingen afwijzen of lekker vinden. Virbac lust ze absoluut niet en dat is best vreemd voor een fret. Maar Orijen vind ik als brokkenpap nog steeds iets minder ideaal.
Ik ben er nog niet mee begonnen omdat Nash niet gezond is op dit moment en het dan niet zoveel zegt over hoe hij erop reageert.
Mette ik zal het zelf een maken om te zien.
Begrijpelijk Marjan.
Inmiddels zijn de katten van onze beide zonen ook over. Van allerlei rassen, leeftijden en geslachten. Allen zijn deze week bij de dierenarts op controle geweest. De senior Sibeer, die wat darmproblemen had op de door dierenarts geadviseerde Hills senior en beginnend tandsteen had is vandaag helemaal goedgekeurd. De dierenarts was zeer verbaasd. Soepele buik, geen stinkende ontlasting meer, bijna 1 kilo afgevallen en een schoon gebit! In 5 weken tijd.
De katten van onze andere zoon doen het er super op. Een gesteriliseerde poes van 3 en een katertje van 5 maanden. Poes stond op speciaal light voer omdat ze last had van overgewicht, kitten kreeg ook Hills mee vanuit het asiel. Beiden krijgen het nu 2 maanden. Het kitten is een prachtige gespierde knul, blakend van gezondheid en helemaal hersteld van zijn slechte start. Poes is in eerste instantie wat aangekomen, doordat ze het zo lekker vond dat ze er te veel van at. Dat heeft zich na verloop van een paar weken hersteld en ze is nu prima op gewicht. Ook over deze twee is de dierenarts zeer tevreden.
Begrijpelijk Marjan.
Inmiddels zijn de katten van onze beide zonen ook over. Van allerlei rassen, leeftijden en geslachten. Allen zijn deze week bij de dierenarts op controle geweest. De senior Sibeer, die wat darmproblemen had op de door dierenarts geadviseerde Hills senior en beginnend tandsteen had is vandaag helemaal goedgekeurd. De dierenarts was zeer verbaasd. Soepele buik, geen stinkende ontlasting meer, bijna 1 kilo afgevallen en een schoon gebit! In 5 weken tijd.
De katten van onze andere zoon doen het er super op. Een gesteriliseerde poes van 3 en een katertje van 5 maanden. Poes stond op speciaal light voer omdat ze last had van overgewicht, kitten kreeg ook Hills mee vanuit het asiel. Beiden krijgen het nu 2 maanden. Het kitten is een prachtige gespierde knul, blakend van gezondheid en helemaal hersteld van zijn slechte start. Poes is in eerste instantie wat aangekomen, doordat ze het zo lekker vond dat ze er te veel van at. Dat heeft zich na verloop van een paar weken hersteld en ze is nu prima op gewicht. Ook over deze twee is de dierenarts zeer tevreden.
Als je nog steeds test fretten kan gebruiken, wil ik het graag proberen!
Is het de bedoeling dat je alleen deze brokken geeft, of kan je het ook mengen met andere?
Voor op langere termijn zoek ik nl iets goeds om samen met de Orijen te geven.
Meneer lust op het moment zo ongeveer alles...
Is het de bedoeling dat je alleen deze brokken geeft, of kan je het ook mengen met andere?
Voor op langere termijn zoek ik nl iets goeds om samen met de Orijen te geven.
Meneer lust op het moment zo ongeveer alles...
Wat fijn dat je het ook wilt proberen Hoe meer testfretten, hoe beter het oordeel van het produkt, dus ja graag.
Om te testen (minimaal een maand) is het beter om alleen deze brokjes te geven. Mocht het bevallen kun je daarna gewoon mengen.
Als je 1 zak van 2 kg aanschaft heb je ongeveer genoeg voor een maand. Indien je het op prijs stelt, wil ik wel een klein proefzakje toesturen om te kijken of hij het wel wil eten. Zou je dan je adresgegevens via pb naar mij toe willen sturen?
Om te testen (minimaal een maand) is het beter om alleen deze brokjes te geven. Mocht het bevallen kun je daarna gewoon mengen.
Als je 1 zak van 2 kg aanschaft heb je ongeveer genoeg voor een maand. Indien je het op prijs stelt, wil ik wel een klein proefzakje toesturen om te kijken of hij het wel wil eten. Zou je dan je adresgegevens via pb naar mij toe willen sturen?
Doe ik, dank je!Karen schreef:Wat fijn dat je het ook wilt proberen Hoe meer testfretten, hoe beter het oordeel van het produkt, dus ja graag.
Ik wou het voor Bliks gaan proberen maar helaas was ze laatst niet goed door de keuring gekomen. even 9 nov afwachten hoe het dan gaat
Is goed hoor. Ik zou niet zo maar bij een zieke fret nieuwe voeding gaan proberen