Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Kick »

:hart:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Peppie is intussen een stuk rustiger geworden, het happen is stukken minder geworden.. tenzij je FreD heet :brush:
Maar hij is nu echt mijn ventje geworden. Heb intussen maar een nieuwe weegschaal gekocht want de oude die ging gekke dingen doen. Schrok me rot! Pak suiker van een kilo er op gelegd en die woog wisselend 800 gram en dan weer 1,60.

Dus ik mag alles vergeten wat ik van de fretten de laatste maanden heb opgeschreven.
1500 gram voor Pep op de nieuwe, vond het raar want hij voelt gewoon stevig aan en zijn gevoelsgewicht mag er zijn.
Het pak suiker weegt gewoon 1 kg... klaar. Dus we beginnen gewoon opnieuw!

Het is een dondersteen, katten zijn niet veilig. Hij kan hard rennen :shock:
Vond Natsumi al snel maar hij mag er ook zijn... en niet opgeven. Dus je moet hem echt zelf afremmen ook voor de rust van de katten. Anders zit ik straks met HB katten. Mijn voeten zijn veilig, af en toe sabbelt hij zachtjes aan mijn tenen. Voorheen vrat hij ze op :lol:
Maar na duizenden keren; zachtjes en goed zo... begrijpt hij het eindelijk. Positief trainen helpt gewoon echt!

Flex is helemaal opgeknapt na zijn 2 drama's. Zijn vacht ziet er beter uit, zijn lijfje heeft weer een normale vorm en er groeit weer haar op zijn staartje. Hij is nooit echt dik geweest, zijn gewicht hangt rond de 1kg. Net als Pep is zijn lijfje een bonk spieren. Hij woont hier sinds 2015 en werd toen een jaar geschat. Omdat hij er zo rot uit zag afgelopen half jaar had je hem rustig ouder gegeven. Maar nu heeft hij weer het lijfje van een 4 jaar jonge man :-)

Natsumi gaat ook lekker, blijft rond de 800 á 900 hangen. Ze eten alle drie lekker door maar ik zie hier geen vetkleppen.
Hoeft ook niet, als ze maar gezond en happy zijn :mrgreen:
Ze is een typetje, iets niet naar de zin? Dan is de bovenkant van je voet de pineut, honger? Idem! Halverwege haar losloop rondje komt ze naar je toe en als het niet snel genoeg gaat is het HAP! Dan weet ik genoeg hahaha!

Pep is anders, die rondjes om je heen en gaat aan je benen hangen, steeds aankijken, op het krukje op zijn achterpootjes staan. Is het dan eindelijk zover dan rent hij vast naar de kooi en wacht daar op zijn schaaltje lekkers :lol:
Flex springt tegen jou en de lade op... ook geen geduld.. snoepje NU!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik snap wel dat het geen dikzakjes zijn met zoveel energie in die lijfjes. :lol:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Marjan schreef:Ik snap wel dat het geen dikzakjes zijn met zoveel energie in die lijfjes. :lol:
Ze hebben geen tijd om dik te worden hahaha!
Ukkie werd altijd vet in de winter maar die was een stuk rustiger met hier en daar een uitspatting...
Ik heb nu gewoon 3 energie bommetjes :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Klinkt als een druk zooitje ongeregeld :mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Is het ook.. en dan ook nog 4 katten die af en toe op tilt slaan in de kopjes :lol:
Natsumi is nu bezig iedere kat die slaapt wakker te maken... behalve Miep, daar fok je niet mee!
Daar loop je omheen, om 1 of andere reden dwingt die respect af bij die gestoorde torpedo's op pootjes :lol:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen: Miep Miep! :juich:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Denk dat haar look of death komt wahaha!
Karen

Bericht door Karen »

:lach:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Peppercorn of zoiets wij hem noemen; Pep, Peppie... begint zich aardig te ontwikkelen tot echte huis fret.
Waar hij in het begin totaal niet opgepakt wilde worden, zelfs een beetje griezelde als je zijn richting in liep is hij nu een stuk rustiger. Hij is nu "normaal" druk...

Soms ligt hij zijn kop te wassen op mijn armen, geeft hij zelfs kusjes, drukt de bovenkant van zijn kopje tegen mijn kin :hart:
Vergis je niet, het is een draak maar nu op een normale manier. Voeten zijn op te liggen wachten als je met zijn schaaltje lekkers bezig bent. Soms wordt er zachtjes gekloven maar allang niet meer zoals in het begin. Ieder stukje vlees was er 1.

Hij leert snel en goed, op zijn kontje zitten wachten op het snoepje is een feit sinds kort.
Mij bijten is geen uitdaging meer en dit alles met positieve training. Zachtjes en goed zo!

Heel mooi om een dier zo te zien veranderen, van ongeleid projectiel naar een iets minder ongeleid projectiel :lol:
Hij woont hier nu echt, dat laat hij merken ook :mrgreen:
Hij is relaxed, eet, plast en poept goed en ik denk dat hij wel happy is bij ons

Afbeelding
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Afbeelding

Afbeelding
helaas wordt die ondersteboven omgezet.. :lol:

Afbeelding
Zachtjes kluiven :lol:

Mijn lieve kleine ventje, hoewel hij intussen 2x zo groot is als Flexje LOL!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Foto's gemaakt door Fred, 30 september

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Peppie
Marjan

Bericht door Marjan »

Helen schreef:Heel mooi om een dier zo te zien veranderen, van ongeleid projectiel naar een iets minder ongeleid projectiel :lol:
Haha! :lol: Mooi mannetje hoor. :D
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Mooie foto's Helen, geef dat ook aan Freddy door
Mette

Bericht door Mette »

Mooie jongen!
Kick

Bericht door Kick »

Heerlijk ding! :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Lekker mannetje hoor :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Lekker ventje :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Donderdag wordt de kooi in de woonkamer voor Arrow vast neer gezet, vanwege de verbouwing van de zijkamer.
Woonkamer word nu al verboden voor de eigen fretjes, tot hij hier is blijf ik vloer dweilen om het zo neutraal mogelijk voor hem te maken hier.
Hij blijft niet zo heel lang, paar dagen maar ervaring verteld dat een paar dagen genoeg is om over de zeik te gaan.
Dus... ondanks dat Flex hier enorm van baalt en hekje zowat eruit krabt blijft de woonkamer verboden terrein deze komende weken.

Als het Arrow's beurt is om los te lopen gaan we de gang ook voor hij los mag, dweilen.
Al is het natuurlijk lastig om de zuurstof om ons heen fret vrij te maken, maar ik denk dat het wel scheelt zo.
Werkte voor mijn vriendinnetje BiBi ook prima :-)
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Helen schreef:Donderdag wordt de kooi in de woonkamer voor Arrow vast neer gezet, vanwege de verbouwing van de zijkamer.
Woonkamer word nu al verboden voor de eigen fretjes, tot hij hier is blijf ik vloer dweilen om het zo neutraal mogelijk voor hem te maken hier.
Hij blijft niet zo heel lang, paar dagen maar ervaring verteld dat een paar dagen genoeg is om over de zeik te gaan.
Dus... ondanks dat Flex hier enorm van baalt en hekje zowat eruit krabt blijft de woonkamer verboden terrein deze komende weken.

Als het Arrow's beurt is om los te lopen gaan we de gang ook voor hij los mag, dweilen.
Al is het natuurlijk lastig om de zuurstof om ons heen fret vrij te maken, maar ik denk dat het wel scheelt zo.
Werkte voor mijn vriendinnetje BiBi ook prima :-)
Arrow heeft mij in vertrouwen verteld dat hij wel zin heeft in het logeerpartijtje :mrgreen:
Je hoeft er niet teveel over te stressen hoor, zolang hij geen andere fretten ziet valt het wel mee..zodra hij ze ziet begint hij wel te mekkeren en druk te doen.
Het is alleen wel aan te raden om de vloer te dweilen NA dat hij is losgeweest want het is een vreselijke viespeuk die graag zijn poepkont aan de vloer afveegt (ondanks grote poepbak)..
Kan niet wachten om Pep ook weer eens te zien!
Plaats reactie