Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door NKW »

Heerlijk om over ze te lezen. Zo leuk al die streken die ze uithalen!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Stefanie was hier vandaag, ze moest de inhoud van haar tas bij elkaar zoeken op een gegeven moment.
Pep had even huisgehouden LOL!
Wat een draak is dat toch hahaha!
Marjan

Bericht door Marjan »

Toch wel d'r portemonnee gerold? :brush:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Die lag het verste weg :lol:
NKW

Bericht door NKW »

:lol:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

volgende keer beter

*how to train a dragen, part 2*

:mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

* dragen is dragon, uiteraard...

Intussen is de logee Thor gearriveerd vandaag. Grote lummel met formaatje Ukkie dus lekker veel fret in de armen.
Zaterdag komt Gwin een paar daagjes. Dus weer genoeg te doen :-p
Komende tijd uurtje eerder op staan voor de jongens en dame... ze moeten wel gewoon lekker hun speeltijd hebben.

Pep heeft het vrouwtje van Thor uitgeleefd, zo grappig dat hij gewoon lief is naar vreemde vrouwen en met ze speelt.
Hij had bijna de telefoon uit haar jaszak te pakken ... :lol:
Ze vond hem "druk" .... ja dat heb je met die jonge dingen he hahaha!

Flex en Debz hebben zich ook lekker uitgeleefd vandaag.
Pep heeft zijn semi grote zwembad in de badkamer met heul veul doppen, je hebt geen kind meer aan hem!
Af en toe even alle doppen weer in het water gooien en hij is uren zoet :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Is weer een gezellige drukke boel dus bij je thuis. :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Vooral omdat Thor dezelfde geintjes uithaalt als Pep, duurt te lang? Dan gooi ik alle korrels uit de poepbak :madness:
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou zeg, wat een brutale logees heb jij :shock:
*datdoetdemijnenooit*
:lach:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nee die van jou beet niet in voeten... tot ze die van Fred zag :lach:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Intussen is Gwin ook gearriveerd... hij ligt alweer lekker te pitten in zijn nachthokje.
Heerlijk die ontspannen logees!

Wat mij sommige opvalt is dat moment van herkenning, zowel Gwin als Thor kropen direct op me af uit de carrier en
lieve kusjes :hart:
De meeste hebben dan toch even die dikke staart en willen niet direct uit de carrier. Ze trekken wel bij hoor...
Maar deze 2 jongens zijn zo relaxed.
Thor wist dus vanaf dag nog waar de snoepjes lagen en ging daar zitten wachten en naar je kijken hahaha!

Nats en Flex hebben de boel vanmorgen al onveilig gemaakt en verbouwd, nu is Pep met zijn zwembadjes bezig en de dopjes en metalen schaaltjes, golfballen enzo.... een herrie af en toe LOL!

8 uur de eerste los vandaag... om ze toch hun standaard loopje te geven allemaal.

Grappig ding is, Pep was kluivert toen hij hier kwam. Nu kluift hij nog maar zachtjes en als ik te hard vind en uh! Zeg, dat hoeft niet eens hard, moet hij ineens geeuwen hahaha! Die is zo veranderd, van monster tot boefje :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijk steeds die gasten over de vloer :hart: Zo krijg je van alle frettige eigenaardigheden wel wat mee :lol:

Wij hadden vroeger een logeeradres voor onze Jillz, waar ze werkelijk niet een moment getwijfeld heeft of ze op haar plekje was. De allereerste keer dat zij daar aankwam was ze gelijk de koningin in huis; haalde alle charmes uit de kast om haar zin door te drijven en was net zo stout als thuis...binnen 5 minuten lag de vloer bezaaid met speelgoed en alles was van haar :mrgreen: Klein lief Draakje was het, maar voelde zich vanaf het eerste moment helmaal thuis bij de oppas :hart: :ferret: Dat was ook heel bijzonder.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Echt hoor, gelukkig weet je ondertussen wel wie wat doet en waarom hahaha!
Gwin is een maagpatiëntje maar doet het enorm goed, is lekker op gewicht en mooie vacht :-)
Maar je weet dat hij af en toe een dipje heeft, die heeft hij zowel thuis als hier en daar maak je je dan
ook niet direct druk om.

Thor heeft nergens last van, behalve van de kortsluiting in zijn kop LOL!
Pep en Thor hadden broertjes kunnen zijn :mrgreen:
Alleen is Thor wel van de lekker bij je zitten en knuffelen. Pep alleen als het hem uit komt... afijn, je kent zijn
familie :brush:
Nats is een rare doos, honger? Tandjes in je voeten en blazen als je richting keuken/zijkamer loopt.
Flex.. tsja... Flex is Flex LOL! Die wordt alweer 5 dit jaar :shock:
Die krijgt dit jaar extra controle... want 5 jaar betekend ook de gebruikelijke dingen als insulinomen enzo.
Vorig jaar was niet zijn jaar, verstopping en 3 maanden later ontstoken kiesjes. Hij doet het goed maar middelbare leeftijd fretjes krijgen meer aandacht op dat gebied.

Heb weinig te klagen verder...

Pep is voor de zekerheid nog naar dok geweest dit jaar. Ik vond hem wat krabben en het haar op de staart werd wat dunner. Niks te zien natuurlijk, ook de oortjes waren mooi schoon dus geen beestjes. Dok en ik zeiden op een gegeven moment tegelijk: wasmiddel!
Dus Neutral gehad voor kleur en wit en de HELE handel uit de kasten gerukt en gewassen met Neutral. Want als je verschoont blijf je dus probleem houden. Resultaat: minder jeuk, haar lijkt weer terug te groeien. Beetje jammer dat het uitgerekend naar boven komt als ze al naar de rui neigen te gaan. Want jongens.... gevoelsmatig -10 en toen weer +15 is nogal verwarrend en kun je weer niet echt goed meten. Maar goed, even een paar weken afwachten en kijken wat het doet.

Ik weet dat Marjan het al jaren doet met de frettenwas, Neutral... :-)

Verder is Peppie vrolijk en normaal druk dus ik verwacht ook geen rare dingen verder. Eet zijn brokjes goed en tussendoor krijgt hij een beetje blik van Ziwipeak.
Hij is van propje tot lange slungel gegaan.. enige dingetje is de staart. Misschien zit ik nu te pietepeuteren maar ik ga liever voor niks dan te laat. Tot zover geen zorgen...
Hij laat bij dok alles ontspannen toe dat is wel prettig... de enige man die niet gebeten wordt. Apart toch HAHAHA!
Marjan

Bericht door Marjan »

Helen schreef:Ik weet dat Marjan het al jaren doet met de frettenwas, Neutral... :)
Precies, een fret hoort naar fret te ruiken en niet naar een wasmiddel of verzachter. :clown:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nou roken ze al niet naar wasmiddel want hun spullen gaan altijd in de droger, dan zijn ook meteen de haren weg.
En ik ben karig met wasmiddel hoor.... want teveel is ook niet goed voor de mensenhuid :mrgreen:

Dus als je aan hun spullen rook, rook je eigenlijk niks.
Wasverzachter gebruikte ik al helemaal niet. Ben ook gestopt per direct met de Dettol voor de was want
ook dat blijft er in zitten net als wasverzachter. Dus ik had 2 dingen waar hij last van kon hebben.

Rustig afwachten nu en kijken wat er gebeurd.
Ben een week bezig geweest met wassen, voordeel is wel dat ik een hoop oude dingen tegen kwam die
versleten waren dus hop weg ermee. Heb meteen meer ruimte ook :mrgreen:
Wat zo weer gevuld is natuurlijk hahaha!
Karen

Bericht door Karen »

Sinds de hele ellende bij mij ben ik overgestapt op Eltra waspoeder voor de dierenwasjes. Is een medische desinfectie wasmiddel en laat ook geen geurtjes achter. Verder gaat hier bij mij ook alles in de droger.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja zeker in de rui periode en met het kattenspul is de droger een uitkomst LOL!
Heb de Eltra aanbevolen bij de dame met haar Giardia plaag, denk dat het bij haar ook wel een uitkomst is.
Karen

Bericht door Karen »

Zeker!
NKW

Bericht door NKW »

Eltra ken ik niet, hopelijk werkt het goed en gaat de Giardia snel dood!
Plaats reactie