Speedy, nieuw in assortiment

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Speedy, nieuw in assortiment

Bericht door Marjan »

Die ontlasting gaat duidelijk de goede kant op en de rest zal ook wel snel volgen bij jou. :D
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Natascha wellicht heb ik erover heen gelezen ofzo, ik heb altijd geleerd dat je een fret minstens 2 weken moet laten wennen aan 'de nieuwe situatie' en dan pas kan je proberen te spelen, andere huisdieren voorzichtig introduceren etc.

Hoe kijk jij daar tegenaan eigenlijk? :?:
Karen

Bericht door Karen »

Fijn hoor dat haar ontlasting al zo snel opknapt!
Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk allemaal bij haar gaat uitpluisen ;)
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

ray schreef:Natascha wellicht heb ik erover heen gelezen ofzo, ik heb altijd geleerd dat je een fret minstens 2 weken moet laten wennen aan 'de nieuwe situatie' en dan pas kan je proberen te spelen, andere huisdieren voorzichtig introduceren etc.

Elke fret heeft zijn eigen indivu. De ene fret doet ergens langer over dan de andere, en de andere is meteen "hey das leuk"
Ik kijk daar ook na, maar ik laat de fret niet weg omdat de twee weken nog niet om zijn. De fret bepaald hier hoe vlug ze zijn met iets. Als ik zie, dat het met andere huisdieren te veel wordt, worden ze gescheiden.
Natuurlijk niet te vergeten, dat ik geen beginner ben, die een fret uit een opvang haal, en de fret nog niet kan "lezen"
Mijn regel is altijd "doe niet na wat ik doe!"
Dan komt er nog eens bij, dat de meningen zeer ernstig verschillen over wat ik wel of niet doe ;)
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Natascha schreef:
ray schreef:Natascha wellicht heb ik erover heen gelezen ofzo, ik heb altijd geleerd dat je een fret minstens 2 weken moet laten wennen aan 'de nieuwe situatie' en dan pas kan je proberen te spelen, andere huisdieren voorzichtig introduceren etc.

Elke fret heeft zijn eigen indivu. De ene fret doet ergens langer over dan de andere, en de andere is meteen "hey das leuk"
Ik kijk daar ook na, maar ik laat de fret niet weg omdat de twee weken nog niet om zijn. De fret bepaald hier hoe vlug ze zijn met iets. Als ik zie, dat het met andere huisdieren te veel wordt, worden ze gescheiden.
Natuurlijk niet te vergeten, dat ik geen beginner ben, die een fret uit een opvang haal, en de fret nog niet kan "lezen"
Mijn regel is altijd "doe niet na wat ik doe!"
Dan komt er nog eens bij, dat de meningen zeer ernstig verschillen over wat ik wel of niet doe ;)
Ik had nog een aanvulling:

Ik vind dat er JUIST stress bij een fret komt, als je hun nieuwsgierigheid van de nieuwe omgeving ontneemt.
Daarom gaat hier een nieuwe fret NOOIT meteen in de kooi, maar eerst laat ik zien waar ze in terecht zijn gekomen. Ik zie dan ook dat de fret zijn omgeving langzaam aan gaat vergroten, en sommige rennen alsof ze al jaren over de vloer komen
ray

Bericht door ray »

De reden waarom ik het vraag is het volgende, ik zag Misty op de foto en ik heb altijd gehoord dat "je dit absoluut niet moet doen, want beide moeten wennen aan elkaar. En je eigenlijk al te laat bent als je ziet dat het niet gaat met andere huisdieren." En dat wordt ook door ervaren frettenmensen gezegd (die hebben dan alleen geen opvang gehad en de ervaring als jij ;) )
Zelf denk ik dat je niet zo voorzichtig hoeft te zijn met dieren (een hond zet je toch ook niet de eerste dag in een bench en laat je ook niet de eerste 2 weken 'wennen' denk ik dan) en ze helemaal af moet schermen van 'de rest van het gezin'.

Niet dat ik van plan ben om je na te doen hoor :lol:
Een ander inzicht daar leer ik ook weer van. :D

Maar goed verder on topic, hoe gaat het nu met Speedy? Is het trouwens een echte speedy, doet ze haar naam eer aan? :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is wel een leuk onderwerp voor een nieuw topic. :D
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

ray schreef:De reden waarom ik het vraag is het volgende, ik zag Misty op de foto en ik heb altijd gehoord dat "je dit absoluut niet moet doen, want beide moeten wennen aan elkaar. :D
Misty is grootgebracht met fretten, en is zelf een halve fret, met flaporen, en al wordt ze gebeten getreiterd, maakt haar niet uit, ze vind het helemaal geweldig als fretten "spelen" Ik moet soms Misty redden van een fret, en nooit andersom... Ze jankt van een bijt en gaat trillend in een hoekje zitten, een erg softie hondje
Het is het karakter van de hond die maakt dat dit kan, met Tano zie je deze dingen NOOIT....

En tja, ik zeg het ook altijd, dat je het niet moet doen, maar ik doe er niet aan mee omdat ik al anders kijk :brush:
ray

Bericht door ray »

Ja dan is het ook heel anders, als Misty groot gebracht is met fretten.
Ach honderd mensen, honderd meningen zeg ik altijd maar.
Maar nu zitten we weer over iets anders te praten :lol:
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Maakt niet uit, je kunt het beter vragen aan mij, dan overleggen met degene die een andere mening heeft :lach: :lach: :lach: nu heb je het uit de eerste hand :brush:

Maar Speedy is idd zo speedy als wat "Zoefffffffffffff"
Marjan

Bericht door Marjan »

Die zin moest ik even drie keer lezen. :mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Dat is waar Natas, beter bij de bron vragen :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

De kooiset voor Speedy is af hoor Natas. :D De hoezen die ik al had liggen zijn al in dezelfde kleur dus die heb ik verder niet weer extra bij gemaakt. In plaats daarvan stuur ik je nog een extra slaapset toe en nog wat los spul zoals twee teddy-kussentjes, twee waterbedsetjes en nog een hangkubus, die kun je denk ik ook wel goed gebruiken.

Ik moet op mijn werk vandaag even een grote doos regelen en dan komt dat spul naar je toe deze week. :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat een scheetje is Speedy zeg, een heerlijk dingske, ik vind haar zo op mijn oude Sanne lijken..... :lol:

Met veel ervaring kun je meteen zien hoe een fret zich zal gedragen, daarnaast voelt een fretje zich altijd al meteen wat meer vertrouwt als het eerst even de ronde door het huis mag doen. Dan kun je zelf juist een fretje goed observeren, maar dat is niet voor iedereen weggelegd om een fret te doorzien.
En inderdaad, zoveel mensen zoveel meningen,
Wat lief dat je een set maakt voor Speedy Marjan, paars zal haar heel leuk staan Natas !! Goeie keuze.
Dan neem ik de verzendkosten wel voor mijn rekening, daar hebben we wel contact over Marjan !! :D
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

@Marjan, thx!! We wachten het samen af :-) en de uitpak foto's volgen uiteraard
@Mayke, Thx! :D

Speedy doet het ooglijk goed, in het bloed is nog afwachten. Haar ontlasting blijft nu stabiel, haar gewicht is van 3 juni van 680, nu vandaag naar 698 gegaan. Ze eet zelf haar geweekte brokjes, 2x per dag krijgt ze met een theelepeltje waltham, omdat dan de medicatie erin zitten, en ik zeker weet dat ze het op eet. En de andere 2 x per dag is het puur geweekte brokjes. Mevr is een jonge speelse frettekettet, die een paar keer per dag eruit wil, zoals het hoort, en dat regelen we dan. Ze is het liefste buiten een beetje aan het rommelen. Ze mokt wat af, in de plezierige zin. Hoe harder ze wardanced, hoe harder ze weg mokt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mayke

Bericht door Mayke »

Ohhh pracht plaatjes van een wel heel bijzonder dametje..... ik vind haar zoooo leuk ! :hart:

Haar poepie is echt al heel erg verbeterd, goed hoor !! :D
Kick

Bericht door Kick »

Mooi poeppie hoor (alle twee :brush: )
Marjan

Bericht door Marjan »

:lol: Die ontlasting ziet er inderdaad veel beter uit! En ze is inderdaad een plaatje. :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Wordt steeds verliefder :hart:

Fijn dat de poepjes er beter uitzien en ze goed eet :D
ray

Bericht door ray »

Ah Natas niet meer zulke leuke foto's van Speedy plaatsen hoor :lol:
Nu moet ik me echt bedwingen om niet verliefd te worden.

Ontlasting ziet er goed uit!
Plaats reactie