In ieder geval wil ik jullie al bedanken voor de goede tips en hulp.
Jullie hebben mij meer vragen gesteld dan mijn 2 dierenartsen tezamen

Daarom heb ik ook besloten om asap de frettenkliniek te contacteren en ben vandaag kunnen langs gaan.
Hier een kleine update
- beide worden verdacht van het systemisch corona virus te hebben
- beide hebben last van middenoorontsteking
- beide hebben afwijkende waarde in urine
- daardoor ook problemen met nieren een lymf
- positief getest op de Helicobacter bacterie
- Verder zullen ze nog testen doen op andere ongewenste bewoners (weet meer binnen een week)
- Ze vertonen territoriale stress dus ik schiet morgen aan het werk om hen zo goed mogelijk te kunnen scheiden.
- Verder zijn P&G in goede conditie. goed op gewicht en nog geen lekkende darmen.
Voeding :
- De brokjes die ik gaf waren prima , ik moet er enkel een brokken brij van maken zodat ze dit makkelijker kunnen eten met de middenoorontsteking.
- De RC conv. Support heb ik meegekregen om de medicatie te kunnen mengen
Medicatie :
Ik heb nu de Omeprazole en Synulox tabletten gekregen en mag de Primperan blijven gebruiken
Bij Garry mag ik het inderdaad verhogen naar 0,6 ml
Ik was al voorbereid op een niet al te positieve diagnose maar het is toch wel even slikken om te horen te krijgen dat het toch veel erger is dan gedacht. Zeker nadat ik verschillende symptomen had opgegeven bij mijn DA , maar deze waren niet niet te alarmeert volgens haar (of wist niet deze informatie te verwerken?)
Nu in ieder geval ben ik opgelucht dat er eindelijk een diagnose is gesteld en dat we zo stap voor stap kunnen kijken hoe we ze het leven makkelijker, pijn & stresslozer kunnen maken .
Ik heb er eindelijk een positief gevoel bij dat mijn fretjes in goede handen zijn bij de frettenkliniek.
Hou jullie op de hoogte met meer nieuws over de uitslag van volgende week !