The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Eliesja
Aantal fretten: 2

Re: The story of Nala

Bericht door Eliesja »

Hier nog een foto van haar paleisje. Was beetje lastig foto’s maken, het is of te donker of te licht daar..
Er hangen 2 mandjes /hangmatjes boven in met drie plateaus en daar staat ook haar eten en drinken. Op de grond van de bovenste etage ligt een mandje met dekentje, daar ligt ze het meeste in, net een opgerold katje die erin ligt :hart:

De onderste etage daar is het toilet en er ligt ook nog een mandje met dekentje, mocht ze een keer daar willen pitten. En ook nog 1 plateau..

A2592BBB-6E40-49FC-8351-BFF74613B06E.jpeg
A2592BBB-6E40-49FC-8351-BFF74613B06E.jpeg (120.21 KiB) 1062 keer bekeken
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hmm hij staat gedraaid :?: , maar hij staat hier rechtop hoor :lol: :lol: :brush:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

We kijken wel met een schuin hoofd :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Eliesja schreef:We hebben haar 10 september gewogen en toen woog ze 780 gram en gisteren hebben we haar ook gewogen, was natuurlijk heel nieuwsgierig en toen woog ze 775gram, dus het valt mee, maar liever erbij natuurlijk.
De Meto die ze krijgt is 0,7 ml. Dit is nog steeds de hoeveelheid die ik van Hanneke had mee gekregen.
Oké, dan zit ze inderdaad al aan haar maximale dosering van de Meto met 0.1 ml per 100 gram lichaamsgewicht.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Kick schreef:We kijken wel met een schuin hoofd :brush:
:lach:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@marjan, blijf dit dan maar geven tot aan het volgende bezoek.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Nog een vraagje aan jullie, Nala gaat nu natuurlijk naar buiten, moet ik haar nog gaan behandelen met iets?
Las al iets over stronghold en frontline..welke is de beste in haar geval. Check haar geregeld op ongedierte, dus meer ter preventie zeg maar.
Kick

Bericht door Kick »

Frontline is prima :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Let ook op of Nala geen slakjes eet als ze buiten is, daar kan ze longworm van krijgen en dan moet je haar dus preventief behandelen met Advocate.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Kick schreef:Frontline is prima :D
Top dank je wel. :)
Eliesja

Bericht door Eliesja »

yvonne schreef:Let ook op of Nala geen slakjes eet als ze buiten is, daar kan ze longworm van krijgen en dan moet je haar dus preventief behandelen met Advocate.
Ja dit heb ik idd ook gelezen. Ik let hier zeker op..met het aanvegen van haar buitenspeel plaats kijk ik gelijk of er geen gekke dingen liggen.
Het zijn voornamelijk nu blaadjes, die ik weer verzamel in een bak, waar ze in de herfst weer mee kan spelen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Eliesja schreef:@marjan, blijf dit dan maar geven tot aan het volgende bezoek.
Zou ik zeker doen.

En in principe hoef je nog niets te gebruiken hoor omdat ze naar buiten gaat. Dat doen wij ook niet. En bij een niet zo gezonde fret zou ik zeker niet onnodig allerlei chemische druppels op haar huid druppelen.
Mocht je vreemde katten in de tuin krijgen zou ik wel in de gaten houden of ze geen vlooien krijgt. En oormijt wordt regelmatig bij Hanneke gecontroleerd, ze komt ook niet in aanraking met andere fretten dus hier zou ik ook niet zo bang voor zijn.

Onze Nash komt buiten en wordt ook nergens voor gedruppeld. Vroeger nog wel eens gedaan wanneer we logé fretten hadden maar nu echt niet meer.
Marjan

Bericht door Marjan »

Een beetje off-topic maar hoe gaat het nu met jezelf? Hopelijk geen corona?
Karen

Bericht door Karen »

Poeh lees het nu pas....wat een getob met Nala en jezelf nu. Niet leuk!

Er zijn al voldoende goede tips gegeven ondertussen, dus ik wens jullie alleen heel veel beterschap!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:
Eliesja schreef:@marjan, blijf dit dan maar geven tot aan het volgende bezoek.
Zou ik zeker doen.

En in principe hoef je nog niets te gebruiken hoor omdat ze naar buiten gaat. Dat doen wij ook niet. En bij een niet zo gezonde fret zou ik zeker niet onnodig allerlei chemische druppels op haar huid druppelen.
Mocht je vreemde katten in de tuin krijgen zou ik wel in de gaten houden of ze geen vlooien krijgt. En oormijt wordt regelmatig bij Hanneke gecontroleerd, ze komt ook niet in aanraking met andere fretten dus hier zou ik ook niet zo bang voor zijn.

Onze Nash komt buiten en wordt ook nergens voor gedruppeld. Vroeger nog wel eens gedaan wanneer we logé fretten hadden maar nu echt niet meer.
Oké top dan wacht ik daar toch liever mee. Ze krijgt idd al genoeg, de schat.. :(
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Een beetje off-topic maar hoe gaat het nu met jezelf? Hopelijk geen corona?
Oh wat lief dat je het vraagt, :) ik heb maar 2 dagen klachten gehad, maar sinds gistermiddag gaat het al stukken beter. De test staat voor vanmiddag, deze gaan we gewoon nog doen en dan zal blijken of het Corona is of iets anders is geweest. Dus nog paar daagjes binnen hangen en dan hopenlijk weer de deur uit. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi zo! Nu maar duimen voor een goede uitslag dan. :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Karen schreef:Poeh lees het nu pas....wat een getob met Nala en jezelf nu. Niet leuk!

Er zijn al voldoende goede tips gegeven ondertussen, dus ik wens jullie alleen heel veel beterschap!
Ja super, heel blij met dit forum. Hanneke kan ook niet altijd gelijk reageren en dan is het hier zo fijn als ik met vragen zit. Met Nala gaat het gelukkig weer wat beter, de Synulox doet wonderen :juich: ..maar we houden haar in de gaten en hopenlijk kunnen we snel terecht bij Hanneke.

Met mij gaat het dus al beter, maar voor de zekerheid maar de test doen, even uitsluiten allemaal.
Dank je wel voor de beterschaps wensen. :knuf:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Mooi zo! Nu maar duimen voor een goede uitslag dan. :D
Vast wel, hard duimen, want dat binnen zitten en niet weg kunnen is dus echt niks voor mij.. :fluit:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal,

Gisteren ging het dus al stukken beter met mijn meisje, ze heeft savonds 2x een bak waltham gegeten en met het naar bed gaan wilde ze graag haar brokjes, nou laat die dikke poeperd maar komen :mrgreen:

Ze heeft heerlijk uitgeslapen tot kwart over 9 en daarna heeft ze heel trillend haar medicijnen op, eerst met spuitje daarna zelf, zo trots op haar. Daarna was ze heerlijk aan het rennen met haar knuffels en pennen, zo maar onder de bank kijken en alles weer opruimen :fluit:
Daarna haar bakje waltham zelf opgeslubberd en nu ligt ze heerlijk te slapen. Dit doet me weer even goed om haar zo te zien. Maar we houden haar in de gaten...straks mag ze mischien weer even naar buiten. Even aankijken hoe ze uit haar bed stapt :lol: ;)

Ze wordt steeds beter in het graven in haar tuintje, ze maakt al hele tunnels...zo leuk om te zien, minder voor de plantjes, maar ach, gelukkig heeft ze een baasje die van veranderen houd :brush: :lol: .
Plaats reactie