The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: The story of Nala

Bericht door Kick »

:lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahahaha, echt heel leuk om te zien! :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Fantastisch :lach:
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal,

Het is genieten hoor met Nala, maar oh oh oh wat is dat ding ondeugend...zoals jullie wel hebben gezien op de foto’s , hangt er bij haar tuintje een doek met Boeddha hoofd, (ik weet dit was een kwestie van tijd) mevrouwtje had het vanmorgen door, dat je er achter kan kruipen en zo hup naar boven kan lopen, dus ze stond binnen paar seconden bovenaan de schutting :shock: ..ben blij dat ik haar nog steeds in de gaten hou..dus deze is onmiddellijk verwijderd :fluit: ..

Heb haar gelijk maar even naar binnen gedaan, gezegd dat dat niet mocht en waarom dat dan niet mag en bla bla..en ja ik weet dat ook dit :gek: is en ze me toch niet verstaat.. :lol: ., maar goed net als de rest van mijn kids, leg ik graag uit waarom iets niet mag en wat er dan kan gebeuren...en wat zal ze straks raar opkijken dat dat ding weg is, want die denkt natuurlijk gnagna :mrgreen: volgende keer als ik buiten kom dan kan ik naar boven klimmen. NOT. 8-)

Gisterochtend was Nala wel even met een verkeerd pootje uit bed gestapt, ze was weer rete misselijk en niet in haar hum, wilde alleen maar liggen en speelde niet. Dus maar even naar haar bedje gebracht en daarna was ze weer lekker vrolijk...zie hier haar lekkere ondeugende toet.. :hart:
A54083FE-78CF-4550-972E-D70DCF02E3F5.jpeg
A54083FE-78CF-4550-972E-D70DCF02E3F5.jpeg (179.69 KiB) 626 keer bekeken
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Het is weer tijd om Nala haar nagels te knippen, maar oh oh oh wat is dit altijd een drama, ik deed het meestal als ze vlakbij me lag te slapen en soms met wat boter, maar het is net een worm, echt ze zit gewoon niet stil...de trucjes nekvel of waltham lukken bij haar niet, ook niet als ik iets op haar buik smeer, want door haar wormen gedrag zit de boter overal behalve op haar buik :roll:
Het is echt tijd en wachten tot ze weer een keer naast me ligt te slapen is er niet, wat kan ik nog meer doen om dit toch voor elkaar te krijgen? Wil haar namelijk ook niet teveel stress geven. Dus nog meer gekke tips zijn welkom :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een geluk dat je haar klimpoging gelijk door had. :shock: En die zal wel op haar neus kijken zo meteen wanneer het doek weg is want dat vergeten ze inderdaad niet snel. :mrgreen:

Hier doen we het nagel knippen altijd met z'n tweeën omdat Nash niet lekker in zijn nekvel te pakken is. Kick houdt hem vast en heeft daarbij een lepel pasta onder zijn neus en ik knip dan de nageltjes ondertussen.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Heel even erna was ze nog buiten en ze was echt aan het zoeken en probeerde het op de schutting zelf, wat natuurlijk niet lukte.. :lol: :mrgreen: jammer jo :fluit:

Straks maar even met zijn tweeën proberen dan en maar een klein bakje zalmpasta erbij zetten. Hoop dat het lukt, mijn. Nieuwe trui heeft inmiddels allemaal haaltjes :(

Ze is weer niet zo lekker en ik denk dat ik weet waardoor het komt, tuttebel heeft namelijk een slakje half verorbert. Deze heeft waarschijnlijk aan de binnenkant van de doos onder de trap gezeten. Ze bleef namelijk begin middag verdacht lang in de doos zitten en ik ga kijken ligt daar een half opgevreten slak, wat eigenlijk niet eens meer op een slak leek :shock:

Dus mijn haviksogen staan weer open.
Kick

Bericht door Kick »

Ze houdt je lekker bezig en scherp zo :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Nagels knippen doe ik altijd zo: fret op schoot met kont naar mij toe, tube (zalm)pasta tussen mijn knieën, en terwijl de fret aan de tube likt knip ik de nagels. Wel oppassen voor scherpe randjes aan de tube!

Heel gek, ik had laatst op een post van jou gereageerd, dat je moest opletten of Nala geen slakjes at, maar ik kan mijn antwoord niet meer terug vinden :?:
In elk geval heb je het nu gelukkig zelf ook ontdekt.
En ja, je moet altijd alert blijven want ze bedenken steeds weer iets nieuws om jou de stuipen op het lijf te jagen.
Zoals ineens bovenop de schutting zitten :shock:
Marjan

Bericht door Marjan »

yvonne schreef:Let ook op of Nala geen slakjes eet als ze buiten is, daar kan ze longworm van krijgen en dan moet je haar dus preventief behandelen met Advocate.
Gewoon even zoeken op je eigen berichten of de zoek functie gebruiken. 8-)

Maar ik zou in dit geval toch echt eerst even informeren of je dat zonder problemen kan inzetten omdat Nala best nog een zieke fret is op dit moment en het is toch chemische zooi wat opgenomen wordt door het lichaam uiteindelijk.
Maar in ieder geval wel waakzaam blijven op dat ze zou gaan hoesten.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Kick schreef:Ze houdt je lekker bezig en scherp zo :mrgreen:
Yep dat kun je wel zeggen, het is echt een extra kind wat je erbij hebt die je aan het opvoeden bent.. 8-)
Eliesja

Bericht door Eliesja »

yvonne schreef:Nagels knippen doe ik altijd zo: fret op schoot met kont naar mij toe, tube (zalm)pasta tussen mijn knieën, en terwijl de fret aan de tube likt knip ik de nagels. Wel oppassen voor scherpe randjes aan de tube! k:
Dit maar eens proberen, het is bij Nala zo eer ik haar in die houding heb dan is de tube al leeg :roll:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

yvonne schreef:Let ook op of Nala geen slakjes eet als ze buiten is, daar kan ze longworm van krijgen en dan moet je haar dus preventief behandelen met Advocate.
Dit had je geschreven Yvonne. Heb de vraag inmiddels bij Hanneke neer gelegd. ;)
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@marjan, je was me al voor zie ik :lol:

Dus als ze gaat hoesten dan is het foute boel? Ze kucht wel af en toe, klinkt als kort blazen, is dat hoesten?
Ik ga dit maar even in de gaten houden. Heb de vraag ook inmiddels bij Hanneke liggen, nu nog wachten op antwoord :)
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Man man wat een grijze haren gedoe, maak me misschien teveel zorgen, maar wordt er echt gek van..Nala is weer afgevallen..in 4 dagen tijd 7 gram, van 777 naar 770gram..ik vond haar vanmorgen er weer zo magertjes uitzien, dus hup die weegschaal op en helaas.. :( straks maar even een kooi inspectie.
Ze eet wel goed, alleen trilt ze zo erg tijdens het eten en zelfs als ik haar oppak trilt ze.. :?:

Ik denk dat ik haar maar voorlopig even binnen hou tot na dat we bij Hanneke zijn geweest. Zal even moeilijk zijn voor haar, want ze is zoooooo graag buiten. Even wat minder prikkels..
Marjan

Bericht door Marjan »

Wanneer ze gaat hoesten herken je dat wel als hoesten en dat gebeurd niet gelijk nadat ze een slak heeft gegeten hoor. :) Wanneer ze een besmette slak zou hebben opgepeuzeld zal dit wel even duren voordat er sprake is van een longworm en het bijbehorende hoesten, dus daar hoef je je nu nog geen zorgen om te maken.
Maar wacht gewoon maar even af wat Hanneke er over zegt, dit steekt niet op een dag of wat.

En op zich is het misschien niet eens zo verkeerd om haar tuin momentjes even uit te stellen of te beperken. Want ze kan nu even geen enkele stress hebben en ook langdurende positieve opwinding kan een negatief effect hebben nu even op haar maagje.
yvonne

Bericht door yvonne »

Eliesja schreef:
Dit had je geschreven Yvonne. Heb de vraag inmiddels bij Hanneke neer gelegd. ;)
Oh ik ben wel erg blond geloof ik :oops: :mrgreen:
Ja zeker even overleggen met Hanneke, top!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Wanneer ze gaat hoesten herken je dat wel als hoesten en dat gebeurd niet gelijk nadat ze een slak heeft gegeten hoor. :) Wanneer ze een besmette slak zou hebben opgepeuzeld zal dit wel even duren voordat er sprake is van een longworm en het bijbehorende hoesten, dus daar hoef je je nu nog geen zorgen om te maken.
Maar wacht gewoon maar even af wat Hanneke er over zegt, dit steekt niet op een dag of wat.

En op zich is het misschien niet eens zo verkeerd om haar tuin momentjes even uit te stellen of te beperken. Want ze kan nu even geen enkele stress hebben en ook langdurende positieve opwinding kan een negatief effect hebben nu even op haar maagje.
Oh gelukkig. Ik wacht even het antwoord van Hanneke af en ik ga Nala even wat minder prikkels geven.

Dus voorlopig geen buitenavontuur foto’s of filmpjes.. :ferret:
.. maar we hebben de binnen-in-huis-foto’s-en-filmpjes nog hoor ;)
Mette

Bericht door Mette »

Ik knip nagels altijd 'hangend in de lucht'. Ik moet het wel alleen doen..., maar pak ze gewoon achter de schouders vast, ze hangen in de lucht, en kunnen niet opkijken om mij te grijpen bijv. Hun voorpootjes steken dan automatisch naar voren, of ik wip mijn duim net zo wat onder het okseltje zodat die mooi naar voren wijst. Soms gaan ze van de stress of het weg willen 'konten draaien', maar dan laat ik ze dus gewoon uit draaien... Geruststellen dat het echt zo over is, etc. en na verloop van tijd (keer of 3) wennen ze echt aan zo de nagels knippen en hangen ze dus gewoon stil, voetjes rustig, en knip knip knip, ik kan het zo achter elkaar doen zonder afleidingen, nekvel pakken, wat dan ook. Nala is nog jong dus juist zij kan het zo ook nog super gemakkelijk leren nu. Als ik een filmpje ervan moet maken moet je het maar zeggen. Heb wel net de nagels geknipt vorige week maar kan doen alsof :lol: .

Oeh en heerlijke en enge verhalen verder, genieten!
Kick

Bericht door Kick »

Knap dat je dat in je eentje kunt Mette. Hier doen we het samen en dan ook nog een lepel pasta erbij om Nash af te leiden. Ben je niet bang dat je mis knipt?
Plaats reactie