Harmke

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
swa100
Berichten: 269
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:49

Re: Harmke

Bericht door swa100 »

Hier nog maar weer eens een kleine update! Harmke heeft, ondanks de fantastische zorg van Yvonne en Ben, toch een klein dipje gehad na de vakantie. Logisch, is natuurlijk onvermijdelijk. Gelukkig kunnen we nu zeggen dat ze daar echt overheen is gekomen en dat ze het stiekem misschien wel iets beter doet dan ervoor! Ze is lekker aangekomen en haar vachtje is prachtig! Ook heeft ze inmiddels een eigen FN, dankzij Marianne van SDF! We hebben de FN prachtig ingericht met hoezen van Fretties (credits aan Marjan!), dus ze zit er weer prachtig bij :D. Ik zal later deze week wat foto's maken van de ingerichte FN en natuurlijk van niemand minder dan Harmke :ferret: .
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Harmke

Bericht door Kick »

Kijk, dat zijn goede berichten! Harmke wordt vreselijk verwend :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Harmke

Bericht door Marjan »

Super goed om te horen en kom maar op met die foto's! :D
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Harmke

Bericht door yvonne »

Fijn hoor! En ja, een dipje rond de vakantie periode is bijna onvermijdelijk met deze zieke fretjes.
Gelukkig komen ze er met een beetje extra hulp meestal wel weer bovenop.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Harmke

Bericht door Karen »

Kijk! Dat zijn fijne berichten :juich:
Gebruikersavatar
swa100
Berichten: 269
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:49

Re: Harmke

Bericht door swa100 »

Helaas geen fijn bericht van deze kant. Een deel van jullie wist het al, maar het is nu toch tijd om het ook hier te melden. We hebben het lastige besluit moeten nemen Harmke te laten inslapen. Op 15 september hebben we haar in laten slapen en hebben we haar laten cremeren. Het is een van de moeilijkste beslissingen die we ooit hebben moeten nemen, maar het is beter zo. In mei was vastgesteld dat ze insulinomen had. De Proglycem die zij daarvoor kreeg werkte wel, maar was te zwaar voor haar zwakke maagje/darmen. We zagen dat dit steeds meer zijn tol ging eisen, waardoor we hebben moeten ingrijpen. Ze heeft de respectabele leeftijd mogen bereiken van 7,5 jaar. Iets dat toch vrij bijzonder is onder de huidige gezondheidsproblematiek bij fretten. We missen haar aanwezigheid ontzettend en ook dit typ ik met tranen in mijn ogen. We zullen haar nooit vergeten. :hart:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Harmke

Bericht door Kick »

Uiteraard wisten wij het al maar ook hier nogmaals heel veel sterkte. Jullie eerste frutzel heeft het heel goed bij jullie gehad en zonder jullie liefde voor haar was ze zeker niet zo oud geworden. Dikke knuffel!!!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Harmke

Bericht door Mette »

Aggos ontzettend veel sterkte! Ze zal altijd in jullie hart blijven :hart:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Harmke

Bericht door yvonne »

Harmke was mijn allereerste vakantiefretje en wat heb ik van haar genoten de keren dat ze kwam logeren.
Ze heeft echt meteen mijn hart gestolen, “de kleine gup” noemde ik haar.

Jullie hebben alles gedaan om Harmke een mooi leven te geven en het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Jullie hebben ook mooie herinneringen aan haar, bewaar die in je hart. Ze heeft ondanks haar ziekte echt een mooie leeftijd bereikt, mede dankzij jullie goede zorgen en liefde. En natuurlijk missen jullie haar en zijn jullie verdrietig, maar dat mag toch ook! Een (ziek) fretje daar zorg je heel intens voor en daardoor krijg je ook een sterke band, dus het zou “raar” zijn als het je niks zou doen.

Nogmaals heel veel sterkte! :knuf:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Harmke

Bericht door Marjan »

Ik kan mij nog zo goed herinneren dat jullie twee fretten mee kregen van de opvang die zogenaamd maatjes zouden zijn. Maar dat jullie al gelijk door hadden dat die twee helemaal niet bij elkaar paste. Het was Harmke en een veel jonger mannetje die jullie met pijn in je hart hebben moeten terug brengen naar de opvang. En de beslissing om het jonge pupje terug te brengen was dat die wel weer heel snel een nieuw huisje zou vinden.
Jullie besloten Harmke, een fret met al een aardig rugzakje, zelf te houden omdat haar kansen voor herplaatsing beduidend kleiner waren. Een keuze die puur uit liefde werd genomen en Harmke heeft daardoor een gouden mandje gekregen.

Nogmaals heel erg veel sterkte en een dikke knuffel!
Gebruikersavatar
swa100
Berichten: 269
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:49

Re: Harmke

Bericht door swa100 »

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. We zijn erg blij dat we haar, mede met dank aan dit forum en jullie adviezen, toch een mooi leventje hebben kunnen bieden. Ze was het middelpunt van ons huis :). Het blijft lastig. Iedere ochtend als ik wakker word is het eerste waar ik aan denk 'snel Harmke haar meds en brij geven'. Als ik thuis kom kijk ik stiekem toch nog elke keer als eerst in de hoek waar haar FN stond en als ik naar bed ga betrap ik mezelf erop een schijnbeweging te doen richting de plek waar haar FN stond. Ook blijven we 'voozichtig' lopen in de woonkamer (want Harmke kan ineens voor onze voeten lopen), is het nog steeds vreemd dat er geen schot meer staat tussen de woonkamer en de keuken en is het vreemd dat de woonkamer niet ligt bezaaid met knuffels en speeltjes. We moeten het nu 'maar' doen met de mooie herinneringen die we aan haar hebben. :hart: Foto's en video's blijven pijnlijk, maar het is ook heel erg fijn om haar te zien. Zeker filmpjes waarop je haar hoort en ziet lopen door de woonkamer zijn erg fijn en pijnlijk tegelijk. Och, wat mis ik het geluid van haar pootjes op de vloer.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Harmke

Bericht door Kick »

:knuf:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Harmke

Bericht door Marjan »

Ik snap het gemis zo goed. :(
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Harmke

Bericht door yvonne »

:knuf:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Harmke

Bericht door Karen »

:knuf:
Het gemis is zo groot...Jullie hebben ook zo intens met haar geleefd, dat het gewoon nog helemaal in jullie systeem zit dat Harmke erbij is.

Ik sluit me aan bij de woorden van Yvonne en Marjan. Harmke was een schatje en ze heeft het zo getroffen met jullie. Ze heeft als een prinses bij jullie mogen leven.
Mooie herinneringen blijven om te koesteren. Heel veel sterkte nog met de komende tijd lieverds!
Gebruikersavatar
swa100
Berichten: 269
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:49

Re: Harmke

Bericht door swa100 »

Ja het was zeker intens, we waren zoveel met haar bezig en hadden zoveel contact met haar. En ze was zo zachtaardig, zo lief :hart: . Zelfs Hanneke vond het bijzonder: nooit gehapt, ook niet toen Hanneke meermaals moest prikken en aan haar moest frunniken toen ze een weekendje was opgenomen i.v.m. acute galwegverstopping. 4 jaar lang heeft ons huishouden eigenlijk om haar gedraaid. Elke dag begon met haar en elke dag eindigde met haar. We gaan een mooi schilderij laten maken door een vriend van me in een heel aparte stijl; witte achtergrond en veel kleuren. We laten het jullie zeker zien als hij af is!
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Harmke

Bericht door yvonne »

Dat wordt vast een mooie herinnering aan Harmke :hart:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Harmke

Bericht door Kick »

Dat wordt vast een mooi aandenken :hart:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Harmke

Bericht door Marjan »

Oh wat een mooi idee, ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Harmke

Bericht door Karen »

Wat een mooie keuze als herinnering! :hart: Ik ben ook heel benieuwd
Plaats reactie