The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Eliesja
Aantal fretten: 2

Re: The story of Nala

Bericht door Eliesja »

Karen schreef:Hahaha, boefje die Nala :hart:

Heb je niet iets van een bijkeuken of desnoods de hal waar je een lekker plekje voor de kat kunt neerzetten, alleen op de momenten dat Nala los is? Een zacht donut mandje bijvoorbeeld waar ze lekker in weg kunnen kruipen. Is ook makkelijk op te ruimen als Nala weer slaapt.
Helaas geen bijkeuken.wel een hele smalle gang, maar daar doe ik haar denk ik geen plezier mee en Nala komt ook in de gang. Maar mischien kan ik Simba toch verleiden met een heerlijke zachte mand waar ze dan in kan liggen en die in de gang zetten. Het is idd steeds maar voor even.. het is een idee. Thanks :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ons fretten kindje heeft helaas weer wat gespuugd vanmorgen, gelukkig niet veel en het was bruinig, waarschijnlijk hebben de brokjes van gisteravond toch niet lekker gezeten. Ik zelf heb vanmorgen heerlijk uitgeslapen, dus mijn dochter heeft Nala haar medicijnen gegeven vanmorgen en ze was best vrolijk, dus geen grote zorgen vandaag...hoop ik...

Inmiddels ligt ze na haar ontbijtje weer heerlijk op 1 oortje.

Hier nog een foto van afgelopen week, ze was echt lekker aan het boeven..
A92FA70F-8CE0-4EC7-B561-718FC285B0A8.jpeg
A92FA70F-8CE0-4EC7-B561-718FC285B0A8.jpeg (83.09 KiB) 460 keer bekeken
Marjan

Bericht door Marjan »

Lekker ding. :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

:mrgreen: :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal,

Nou dat ene oor, waren er twee geworden hoor gisteren, jeetje ze heeft een ruk gemaakt van smorgens tot in de avond en dat heb ik gisteravond geweten, wat was Nala ondeugend en dat tot bijna 23uur.. :shock: overal in wat niet mag, alles van de vensterbank gooien, rennen, bokkensprongen en heel veel blazen, omdat ze een aantal dingen gewoon echt niet mocht :mrgreen: :ferret: :ferret:

En ineens poept Nala ergens anders in haar kooi :roll: op de eerste etage, zou ze te lui zijn om naar beneden te lopen? Dit heeft ze nog nooit gedaan. Inmiddels staat er een tweede poepbak voor haar, dus nu kan het niet meer mis gaan toch.. :fluit:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal,

Nou ik dacht dat ik mijn Nala-tje inmiddels wel zou kennen, maar de laatste dagen vind ik haar anders dan anders..
Ze stinkt nu echt, echt zuur, geen afbak broodjes of knakworst, nee echte zure paardenstront, volgens mijn dochter dan he :) ze speelt nog wel, maar in die zin heel afwachtend, ze ligt dan met haar kontje omhoog en het lijkt net of ze met haar kontje aan het schudden is en dan wil ze ineens naar boven, om vervolgens na 5 seconden weer met een spurt naar beneden te racen..en ze wil ook weer heel graag naar buiten, dan zit ze aan de deur te krabbelen..
ook als ik met mijn hand naar haar toe ga, dan rent ze hard weg of loopt achteruit, met aaien hapt ze weer en laat duidelijk merken daar geen zin in te hebben.. dan niet, ze komt vanzelf wel, want ze deelt wel heel graag kusjes uit, mijn halve gezicht, armen en oren moeten eraan geloven en ze zit dan ook heel graag in mijn trui.
:?: :?: :?: :?:
Nou kwam Karen al met het idee dat ze mischien met haar hormonen bezig kan zijn, dus de 13 de maar gelijk met Hanneke overleggen wanneer de implantaat gaat komen.

Verder doet ze het aardig, al ben ik over haar gewicht nog steeds niet happy, ze is weer afgevallen. Ze weegt nu 764 gram.
Haar eten eet ze goed en schijt erop los en rent als een dravend paard door de woonkamer, zal niet gek zijn denk ik..maar toch..ben wel blij dat ik over een weekje naar Hanneke kan. :juich:
Karen

Bericht door Karen »

Zoals ik het andere topic al schreef past dat zure luchtje niet bij hormonen. Nu je ook erbij schrijft dat er een ‘paardenluchtje’ aanzit, duidt dat echt op het maagdarm probleem. Er zijn meer mensen die de geur van een fretje met maagdarm aandoeningen op paardenlucht vinden lijken :D

Nog even; een weekje is zo maar voorbij!
Marjan

Bericht door Marjan »

Afbak broodjes of knakworst klinkt beter dan zure paardenstront als je het mij vraagt. :brush:
Gelukkig staat haar afspraak al bij de frettenkliniek, komt vast wel goed met haar. :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Haha ja volgens mijn dochter :lol: , maar ben het wel met haar eens deze keer, ze ruikt wel zurig.
Nog even volhouden...probeer positief te blijven. :???:

Ik ga straks een lang filmpje van Nala plaatsen, heb haar vanmorgen achtervolgt met mijn camera :mrgreen: , vond ze niet altijd leuk, maar mischien zien jullie iets aan haar gedrag, ik vind haar namelijk echt onrustig ogen. En mischien is het wel normaal gedrag hoor. :ferret:
Marjan

Bericht door Marjan »

Jouw kennende intussen zal je het wel goed zien vermoed ik. Ik ben benieuwd naar het filmpje, is trouwens voor Hanneke ook altijd fijn om het gedrag te kunnen zien dus zeker ook even bewaren voor haar.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

En heb haar nageltjes alleen geknipt, het is me gelukt, :dans: hup tube zalm pasta tussen mijn benen en knippen maar, alleen de achterpootjes lukken hiermee niet, die trekt ze steeds terug.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Klopt, de eerste keer had ik ook veel filmpjes en foto’s, ik heb er zelfs een aantal naar haar doorgestuurd, want die wilde ze graag gebruiken.

Poeh zeg duurt 15 minuten om m te downloaden :shock: is dan ook een filmpje van 6 min..sorry alvast :mrgreen:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hier het filmpje..veel kijkplezier..
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo, dat was een hele zit. :mrgreen:
Qua gedrag vind ik het wel gewoon een jonge speelse fret en ze ligt ook amper plat tijdens het los zijn. Dus dat vind ik verder wel een goed teken.
Het overal op en inklimmen en het krabben bij de deuren is echt frettengedrag, misschien dat je alleen wat meer bokkensprongen mag verwachten bij een spelende fret tussen het rennen door. Maar de streken, het pikken van de pen, is normaal gedrag. Je zou haar alleen nog moeten leren hoe ze er met een portemonnee vandoor kan gaan. :brush:
Dus ik vermoed dat ze juist wat meer frettengedrag gaat laten zien en dat zou alleen maar een goede ontwikkeling zijn.
Maar ik ken dit fretje natuurlijk niet en het zure luchtje is natuurlijk niet goed.

Het enige wat is zie is dat ze erg mager is en ingevallen flanken heeft, dat is niet goed voor zo'n jonge fret en rond deze tijd waarbij ze alweer bezig zijn hun winter spekkies te kweken. Maar dat is niets nieuws voor je.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Ik ben het met Marjan eens; een speelse, vrolijke fret. Beetje magertjes maar daar wordt aan gewerkt. Dat luchtje is niet goed maar daar moet Hanneke maar wat over zeggen. Voor de rest zie ik een heerlijk dingetje!!! :hart:

En dat die potten nog op plank staan :mrgreen:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Uw was gewaarschuwd :mrgreen: :mrgreen:

Maar ben echt heel blij met jullie reactie hoor, ik zie de laatste tijd gewoon zoveel en soms zijn het dus spookjes.
Ik heb nog een filmpje, deze is wat sneller hoor :lol: en zo zie ik haar het liefst, zo lekker ondeugend..

Maar ben enigszins gerustgesteld :) .

En dat magere ja dat is echt ook goed te zien, ben benieuwd wat Hanneke hierover te zeggen heeft. Ze eet gewoon super goed dus, maar mischien met wat andere medicijnen gaat ze vast aankomen..
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Eliesja

Bericht door Eliesja »

Kick schreef:
En dat die potten nog op plank staan :mrgreen:
Goede opvoeding he :mrgreen: :brush: , nee hoor hier ligt soms ook wel eens het 1 en ander op de grond. Maar vind dat niet heel erg en ik zit heel vaak met haar op de grond te spelen, dus die krijgt geen kans :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Je zou haar alleen nog moeten leren hoe ze er met een portemonnee vandoor kan gaan. :brush:
je.
Daar wordt aan gewerkt :fluit: :mrgreen: :lol:
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Wat een lekker moppie is Nala :ferret: :hart:

Sommige “corona fretjes” kunnen periodes hebben dat ze heel onrustig druk zijn, ik noem het neurotisch.
Dat is anders dan gewoon druk, speels en stout.
Als eigenaar merk je dan wel op dat het ander gedrag is dan anders.
Maar ik denk dat bij Nala de hormoontjes ook wel meespelen.
Plaats reactie