The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mette
Aantal fretten: 1

Re: The story of Nala

Bericht door Mette »

Wat superleuk zo'n versneld filmpje! Hoe maak je dat nou?
Kick

Bericht door Kick »

Haha, stiekum snap ik wel een beetje dat ze niet aankomt; wat een donderstraaltje zeg :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, geweldig dat filmpje! En dat bedoel ik met wat meer hupsen tussendoor, niets mis mee. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Ik zie in gedrag ook een heerlijk actieve jonge fret. Gewoon genieten om naar te kijken :hart:

Naast dat ze te magertjes is valt het mij ook op dat ze wel regelmatig een opgetrokken buikje/hoge rug heeft. Dat is voor haar mogelijk normaal door de problemen die ze heeft.

Lekker muppetje hoor!
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

yvonne schreef:Wat een lekker moppie is Nala :ferret: :hart:

Sommige “corona fretjes” kunnen periodes hebben dat ze heel onrustig druk zijn, ik noem het neurotisch.
Dat is anders dan gewoon druk, speels en stout.
Als eigenaar merk je dan wel op dat het ander gedrag is dan anders.
Maar ik denk dat bij Nala de hormoontjes ook wel meespelen.
Het is echt heel wisselend met haar, dan weer sufjes, dan weer vrolijk, dan weer nieuwsgierig en dan weer ondeugend en dan weer stuiterend. Het zal er allemaal bij horen, maar ik maak me dan al snel bezorgd, juist omdat het zo wisselend is en niet echt stabiel. Snappie.. :?:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mette schreef:Wat superleuk zo'n versneld filmpje! Hoe maak je dat nou?
Ja grappig he en zo kan ik het ook in slow motion, dit doe ik met mijn telefoon, die heeft bij het bewerken van video’s deze optie erbij staan en dat muziekje dus ook. Vind het wel handig, want uiteindelijk was het weer een filmpje van 4 min. En als ik het versneld doe dan scheelt dat de helft en het ziet er ook nog eens grappig uit. :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Kick schreef:Haha, stiekum snap ik wel een beetje dat ze niet aankomt; wat een donderstraaltje zeg :mrgreen:
Ja toch.. :brush: 8-) :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Hahaha, geweldig dat filmpje! En dat bedoel ik met wat meer hupsen tussendoor, niets mis mee. :lol:
Dit was ook dezelfde ochtend gefilmd, ze kan het wel :brush: :mrgreen:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Karen schreef:Ik zie in gedrag ook een heerlijk actieve jonge fret. Gewoon genieten om naar te kijken :hart:

Naast dat ze te magertjes is valt het mij ook op dat ze wel regelmatig een opgetrokken buikje/hoge rug heeft. Dat is voor haar mogelijk normaal door de problemen die ze heeft.

Lekker muppetje hoor!
Klopt, dat opgetrokken ruggetje dat doet ze al heel lang en best vaak.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Nala kan ook best een echte fret zijn en ik ben dan ook altijd blij om dit te zien. :hart: :D
Maar zoals ik eerder zei, haar gedrag is zo wisselend dat ik er onzeker van wordt en juist denk dat er van alles mis is, want dit is toch niet stabiel? Maar het zal er bij horen en kost helaas dus veel tijd om dit stabiel te krijgen. Wil zo graag dat ze altijd die lekkere ondeugende fret is.. dus Hanneke trek die trukendoos maar open, want wij willen nog heel lang van ons Nala-tje genieten. :) :ferret:

Net weer een wasbeurt van haar gehad, ze was helemaal in de mood van het kusjes geven. Zo lief is ze dan.. :hart:

Verder was ze even met een verkeerd pootje uit bed gestapt, maar na haar ochtend slaapje was ze daarna wel weer lekker vrolijk en hebben we heerlijk gespeeld. :juich:

Het aftellen is begonnen nog 4 volle dagen en dan gaan we naar Hanneke.. :dans: :ferret:
Kick

Bericht door Kick »

Niets is veranderlijker dan een fret ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik herken dat wel hoor die bezorgdheid. Op een gegeven moment denk je zelfs dat je “te veel” ziet en zoek je overal wat achter. Maar meestal klopt het wel wat je ziet, alleen wil je dan graag dat het anders is.
Ik ben heel benieuwd wat Hanneke van haar gaat zeggen dinsdag.
Karen

Bericht door Karen »

Precies dat Yvonne....je gaat gewoon aan jezelf twijfelen. Daarom schrijf ik alles op. Ik kan dan nog teruglezen en objectiever vergelijken. Anderen maken veel foto’s en filmpjes. Vooral duidelijke filmpjes zijn uitstekend als chronologisch verhaal. Ik ben gewoon altijd te laat met mijn camera; zit niet als eerste reactie in mijn systeem zeg maar. Ik observeer en bedenk dan pas dat ik het ook op film had kunnen zetten :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal,

Vandaag is het dan zover, een ritje Hanneke.. :D ..de afgelopen dagen zijn we redelijk stabiel door gekomen, maar gisteravond begon de ellende weer, ze heeft weer wat gespuugd en was niet lekker, dat spugen was gelijk na haar eten en het waren wat spetters, dus gelukkig niet veel, denk dat ze gewoon teveel waltham heeft gekregen.. :roll:

Dus ben heeeeeeel blij dat we vandaag mogen. Haar poepjes zijn verzameld en haar dagboekje ligt klaar.

Hoop dat ik het zonder kleur scheuren kan vinden, de vorige keer heeft mijn man gereden en deze keer moet ik alleen en ben niet zo’n held op de weg namelijk. Vroeger scheurde ik overal naar toe, maar hoe ouder ik wordt hoe angstiger ik aan het worden ben. :| so wish me luck.
Kick

Bericht door Kick »

Veel succes! Heb je geen navigatie dan?
Marjan

Bericht door Marjan »

Heel veel succes! Ik hoop dat het meevalt allemaal.
Mette

Bericht door Mette »

Super spannend!! Zet hem op :juich:
yvonne

Bericht door yvonne »

Veel succes!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Zitten jullie....

Eerst het goede nieuws..na 3 x verkeerd te hebben gereden, (ja zelfs met Navigatie :oops: )..ben ik veilig en wel aangekomen en ook nog op tijd. :fluit: :fluit: vind die navi dingen toch niet helemaal duidelijk, vooral als je een parallelweg moet hebben.. :|

Om dan nu maar gelijk met de deur in huis te vallen...wij hebben helaas een drama fret..het is dus niet best :cry: :cry:
Ze had 3 opties voor me...

Optie 1, nou daar wil ik gewoon niet aan denken, wil dit niet, kan het niet..maar we moeten denken aan wat het best is voor Nala. :cry: :cry: :cry:

Optie 2, volstoppen met medicatie en juist die medicatie waar Nala gewoon van gaat spugen en nog zieker van lijkt te worden. Dit was voor mij gewoon geen optie, omdat ik weet dat Nala daar echt niet mee akkoord gaat. Spugen, strijd en stress om het te geven.

Optie 3, en tevens de optie waar we nu voor gaan is, aanmodderen met de medicatie die ze al kreeg met daarbij de korrels en een proefje met Paromomycine, dit proberen we 2 weken en kijken of ze hier goed op reageert, dit medicijn schijnt niet irriterend voor haar maagje te zijn, maar pakt toch die nare bacterie. Althans dat hopen we, mocht het aanslaan, dan stuurt Hanneke na 2 weken nog meer.

Over twee maanden moeten we terug komen en dan gaan we beslissen of we haar laten gaan of dat ze nog een tijdje bij ons mag blijven. Deze 2 maanden moeten wij ook goed gaan nadenken wat wijs is en uiteindelijk beslist Hanneke wat het beste is... het is helaas niet positief, maar ik ga zo hard duimen dat mijn meisje goed reageert op deze medicijnen.
Op dit moment moet ik er niet aan denken, ze is echt mijn allergrootste vriendin, ik wil haar gewoon nog niet missen...maar als dit straks het beste is dan zal ik haar helaas moeten laten gaan... :cry: :cry: :cry:
Mette

Bericht door Mette »

Ah getverdekke. De trukendoos van Hanneke was toch redelijk leeg dus. Dat is vast als een bom ingeslagen vandaag. I know that feeling. Ik denk heel veel hier. Dan zit je daar ineens met die keuzes, waaronder de meest bizarre en 1 die je zelf nog helemaaaaaaal niet in je hoofd had.

De duimen gaan hier flink draaien voor de Paromomycine deze 2 weken, en sowieso die komende 2 maanden. Zet hem op!

Was ze trouwens nu vrij van Giardia? Daar werd ze ook op gecheckt vandaag toch?
Plaats reactie