The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Eliesja
Aantal fretten: 2

Re: The story of Nala

Bericht door Eliesja »

@mette, dank je wel alvast voor de duimpjes die draaien. :knuf:

Helaas was de trukendoos niet zo vol en is Nala er niet best aan toe...helaas heeft ze alles nog dus ook de Giardia en nog een bacterie, die de vorige keer niet goed te zien was omdat die giardia er duidelijk uitkwam. Dus de Metrazol die ze daarvoor kreeg heeft zijn werk niet gedaan.. ze wilde best allerlei onderzoeken gaan doen, maar gaf al gelijk eerlijk toe dat we al wisten dat het toch niet goed zit en we haar al die onderzoeken beter konden besparen. Ze vond haar wel lekker actief,
lekker bewegelijk.. dus vandaar toch die 2 maanden en kijken hoe ze reageert op de paromomycine. En mischien de hoop dat ze de bacteriën zelf nog opruimd...ze vond haar ook erg mager, gelukkig nog niet broodmager, wat natuurlijk ook niet goed is.

Had het net echt ff moeilijk, echt sloeg nergens op, maar we liepen net even in de Makro en ik liep even naar de kerst afdeling en ineens dacht ik aan het moment dat ik tegen Nala zei, ben zo benieuwd hoe jij op de kerstboom gaat reageren, jij kleine deugniet...maar mischien maakt ze kerst wel niet meer mee :cry: :cry: ...pfff ik haat dit soort momenten en wil hier niet aan denken... :cry: :cry:
Marjan

Bericht door Marjan »

Och jeetje, die had ik ergens toch niet helemaal zien aankomen. :( Maar geef de moed niet op hoor, fretten zijn kanjers in het je laten verbazen dus hopelijk heeft ze gewoon toch nog even een iets langere periode nodig om wat stabieler te worden. :knuf:
Maar wel verstandig om al wel rekening te houden met het ergste, ik vind het ook wel weer bewonderenswaardig dat je er zo verstandig instaat. Ook al zegt je hart natuurlijk heel wat anders.
Ik ga heel hard duimen voor een positievere ontwikkeling voor Nala!
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Damn, dit is een klotebericht zeg :( Uiteraard ga ik ook heel hard duimen! Nala moet en zal in die Kerstboom!!!
Karen

Bericht door Karen »

Och wat zal dat hard aangekomen zijn zeg. Ik voel enorm met je mee :cry: Er zijn helaas van die fretjes die gewoon niet reageren op behandeling en alleen maar van alles opstapelen aan besmettingen en aandoeningen..
Ik duim heel hard dat de paromomycine haar gaat helpen en ze de komende tijd toch weet te stabiliseren.

Ik heb op dit moment even geen andere woorden. Ik voel je verdriet en wanhoop dat je mogelijk nog maar heel kort tijd hebt met je lieve vriendinnetje. Geniet van elke minuut en geef nog niet op hoor. Ze kan je ook nog verbaasd laten staan deze winterperiode :ferret:
yvonne

Bericht door yvonne »

Jemig die had ik ook niet zien aankomen zeg :cry:
Ik duim met iedereen mee dat de medicijnen toch nog iets van verbetering gaan laten zien.
Veel sterkte en kom op Nala, zet m op!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Dank jullie wel lieve allemaal... :knuf:

Ergens in mijn achterhoofd was ik er wel bang voor, ze bleef gewoon zo magertjes, maar we hopen natuurlijk altijd op goed nieuws.
Vanmorgen was ze weer zo speels en vrolijk en dan heb ik echt zoiets van, wanneer maak je dan de beslissing dat het niet gaat?...Die begroeting in de ochtend, die kusjes, dat gehuppel, dat vrolijke ondeugende koppie, dit kan en wil ik gewoon nog niet missen...we gaan gewoon nog heerlijk van haar genieten en herinneringen maken en we gaan het zien...

En die kerstboom zetten we gewoon begin december al op :mrgreen: :mrgreen:

vanmorgen heeft ze bijna zonder trillen haar eten op en was weer heel trots op haar. :dans:

En jeetje wat zijn die korrels klein :shock: , ik moest even een loep erbij halen. En ze kreeg het nog gewoon voor elkaar dat ze hem uittufte het kreng :) :lol: had wat tips gekregen van Hanneke dus komt goed.

Vind het echt fijn om jullie herkenning te lezen, doet mij wel heel goed. Nogmaals thanks :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat die omeprazole korrels haar echt wel verlichting gaan geven, het remt de aanmaak van maagzuur en dat kan ze wel gebruiken. En ze zijn inderdaad erg klein. :brush: Laat vooral nooit het potje uit je handen schieten. :mrgreen:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Iedereen hier weet hoe het voelt wat je qua gevoel nu meemaakt. Je wilt het beste voor haar en dat geef je. Nu is het aan Nala of haar lijfje die stomme bacteriën kan opruimen.

Mijn duimpjes draaien voor haar.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Ik denk dat die omeprazole korrels haar echt wel verlichting gaan geven, het remt de aanmaak van maagzuur en dat kan ze wel gebruiken. En ze zijn inderdaad erg klein. :brush: Laat vooral nooit het potje uit je handen schieten. :mrgreen:
:mrgreen: Oh dit zou echt iets voor mij zijn om dit te laten vallen :fluit:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@minka, dank je wel voor de duimpjes. Heel fijn deze herkenning. :knuf:
Mette

Bericht door Mette »

:lol: ik had ook een kennis van me die zei "hoevaak heb jij dat potje al niet omgestoten". Ik zo "euh, nog nooit?". Zegt ze "oh wauw, dat is mij echt al iets van 5x overkomen" (en ze was een half jaar tot jaartje bezig ermee gok ik). Sommige mensen hebben er gewoon aanleg voor :brush: .
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Nou die korreltjes dat is nog wel een dingetje hoor, wat we nu doen is een korreltje in het spuitje met haar medicijnen-waltham papje en dat in haar bekkie spuiten, maar dan tuft ze hem weer uit of hij zit aan de zijkant van haar bekkie en dan vragen we ons af heeft ze m nou binnen of niet, want dat korreltje is niet meer te zien zo klein.. :?: :lol:

De andere tip was samen met zalmpasta of boter, ook daar krijgt ze het voor elkaar om dat inimienie korreltje eruit te krijgen :shock: ..
Mischien hebben jullie toch nog andere tips? ;)

Verder eet ze goed, trilt iets minder tijdens het eten, ligt wat minder vaak plat op haar buikje, poept erop los en kruimelt met haar brokjes.. :ferret:

Gisteren nog een foto van ons doppie gemaakt...smelt :hart:
13168099-4756-4A46-8594-8A0080960D98.jpeg
13168099-4756-4A46-8594-8A0080960D98.jpeg (307.74 KiB) 603 keer bekeken
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mette schreef::lol: ik had ook een kennis van me die zei "hoevaak heb jij dat potje al niet omgestoten". Ik zo "euh, nog nooit?". Zegt ze "oh wauw, dat is mij echt al iets van 5x overkomen" (en ze was een half jaar tot jaartje bezig ermee gok ik). Sommige mensen hebben er gewoon aanleg voor :brush: .
:mrgreen: :mrgreen: :fluit:
Mette

Bericht door Mette »

Als je het spuitje ver genoeg in het bekje hebt slikken ze direct de waltham + korrels door, dus misschien doe je het nog iets teveel voorin het bekje? Maak anders eens een filmpje?

(het nagelknip filmpje volgt trouwens ook binnenkort. Mijn duo is bijna aan de knipronde toe :clown: )
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mette schreef:Als je het spuitje ver genoeg in het bekje hebt slikken ze direct de waltham + korrels door, dus misschien doe je het nog iets teveel voorin het bekje? Maak anders eens een filmpje?

(het nagelknip filmpje volgt trouwens ook binnenkort. Mijn duo is bijna aan de knipronde toe :clown: )
Aha dat zal het zijn denk ik, ja ze wil haar bekkie niet zo goed open doen, maar we gaan dat eens proberen. Zal eens kijken of het lukt om tussen de strijd door een filmpje te maken, vragen er wel een derde persoon bij :lol:

Jaaa filmpje :D ben benieuwd
Mette

Bericht door Mette »

Via de wang erin?
Karen

Bericht door Karen »

Het is even puzzelen. Tweety en in het verleden een andere fret van mij waren ook zeer handig in het er uitwerken van de korrels. Bij hen werkte het toch het beste om het in de medicijnpap mee te geven en die ietsje dikker te maken. Ik geef dan ook echt een minimale hoeveelheid waltham puur genoeg om de medicijnen naar binnen te krijgen. De rest van de waltham als maaltijd wordt dan apart gegeven. Over het algemeen gingen de korrels dan goed mee naar binnen en doordat ze de rest oplikken slikken ze het ook goed door. Een enkele keer bleef er iets in het schaaltje achter of vond ik ergens nog een.
Bij een spuitje vond ik echt overal in de kooi korreltjes terug.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik doe het net als Karen, in een beetje waltham pap.
Laat Moos nog een korreltje liggen dan gaat die er met een beetje zalmpasta nog achteraan.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hier ook op die manier, nash eet het gewoon in zijn waltham papje op. En soms valt de pap iets dunner uit en ligt er nog wel eens eentje in het schaaltje maar die gaat dan inderdaad naar binnen met een beetje vitamine of laxeerpasta. Ik duw dan wel het korreltje diep in de pasta en dan gaat het zo naar binnen.

Met een spuitje niet te diep in haar bekkie steken vanaf de voorkant hoor, dan zou ze zich kunnen verslikken en dan ben je verder van huis.
Met een spuitje deed ik dat altijd via de zijkant van het bekkie. Gewoon het spuitje achter de achterste kiezen steken en dan maken ze al automatisch slikbewegingen.
Kick

Bericht door Kick »

Och dat doppie *smelt* :hart: :hart: :hart:

Ik kan me voorstellen dat je helemaal weg van haar bent :hart:
Plaats reactie