Fali & Eureka

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Fali & Eureka

Bericht door Karen »

Precies een van de dingen die ik ook aangaf Marjan. Ze heeft het ook echt slecht gehad afgelopen 1,5 jaar. Ik krijg nog steeds nieuwe stukjes van het hele omvangrijke verhaal binnen...

Hoe dan ook heel vervelend voor jou dat Eureka zo reageert. Ik denk dat het wel weer goed gaat komen tussen jullie, maar tot dan is het wel even schipperen en opletten.
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Auwww dat is niet fijn.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Ja ik denk dat pijn ook zeker een achterliggende reden is. Plus dat ze jarenlang vrijwel alleen met vitaminepasta is gehanteerd en nooit 'normaal', plus waarschijnlijk een vol jaar helemaal niet is opgepakt, verwaarloosd, honger heeft gehad en met andere gestresste fretten samenleefde. En dus medisch sowieso een jaar of 3 geen type Hanneke heeft gezien ooit (hoewel er daar sowieso maar 1 van is). Uit het bloed kwam dus zelfs dat de chronische maagdarm ontsteking er al heel lang zat en in die zin 'zijn werk heeft kunnen doen'.

De kuur tegen Giardia en de ab zijn afgerond, dus buiten ondersteuning van meto en ome kan ik qua pijn nu niet veel voor haar doen dan de afspraak over 2 weken afwachten. Stel ze komt die erg goed door, dan is het duidelijk dat het toch met name honger is. Maar dat betwijfel ik ten zeerste (ik denk niet dat ze er goed door zal komen na dit gedrag en verwacht echt dat er wel pijn zit).

Het moment van bijten is wel telkens met bakjes wisselen (honger hebben gehad) en niet bij oppakken (pijn) dus ik denk wel dat pijn niet de enige reden is. Daar wees Karen me al op.

Het is ook afwachten tot we meer speelruimte en contact kunnen hebben buiten de kooi. Daarvoor wil ik echt dat ze Giardia vrij is.
yvonne

Bericht door yvonne »

Echt vervelend hoor, het kan ook beide zijn he, pijn én honger en idd jarenlang niet op normale wijze gehanteerd zijn.
Het zal mss even duren voordat je precies weet waar het door komt, tot die tijd moet je ermee dealen.
Uiteindelijk komt het (hopelijk) wel goed met haar.
Marjan

Bericht door Marjan »

Arme ziel. :( Hopelijk komt ze een beetje positief door de keuring over twee weken.
Mette

Bericht door Mette »

Dat denk ik idd Yvonne.
Karen

Bericht door Karen »

Ik denk ook dat het een combinatie is van meerdere dingen Yvonne. Ze heeft het heel erg voor haar kiezen gehad op meerder vlakken :???:

Hou vol hoor Mette!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ach jeetje heeft dit arme zieltje al zoveel meegemaakt :cry: vreselijk..
Mette

Bericht door Mette »

De nagelknip filmpjes:

Toen belde de post aan :lol: , dus daarna verder met Eureka waar ik ook de achterpootjes erbij kon laten zien. Plus zodat jullie niet alleen maar denken dat Fali er nu zo enorm aan gewend is waardoor het lukt. Stijf trekkende en bijtende stresskopjes doen dit ook prima :clown: .

Marjan

Bericht door Marjan »

:shock: Nou, zo blijft Nash echt niet hangen hoor. :|
Kick

Bericht door Kick »

Poe, je hebt wel erg weinig controle zo lijkt me. Een verkeerde beweging en je zit in het leven... En inderdaad, Nash blijft écht niet zo hangen :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou ik vind het knap hoor, maar bij Moos gaat dat echt niet lukken :brush:
Lijkt mij ook doodeng om zo te knippen.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

:shock: WHATTF vind dit echt knap hoor, Nala krijg ik echt niet zo aan het hangen, die wurmt zich allen kanten op.
trea
Aantal fretten: 0

Bericht door trea »

Dat je zo ook de achter nagels kan knippen. Laat staan de voorpoten.
Mette

Bericht door Mette »

:lach: nou zeg, voor mij voelt het dus als superveel controle en ik doe al jaren werkelijk alle types en karakters van fretten ermee. Ik druk met die vingers dus echt aardig dat elleboogje naar voren, dus ze kunnen echt geen kant op met dat voetje. Je ziet Fali 2x een poging doen om dat voetje weg te trekken dus, maar hij kom amper een millimeter verder. Elke beweging voel ik, dus ik knip dan dus ook niet zoals je kon zien.

Het ergst zijn de pups van 9 weken, maargoed met een hoop kontengedraai geven ook die zich uiteindelijk wel over eraan. @kick als ik in de afgelopen 6 jaar met die hordes fretten misschien 2 keer het leven heb geraakt is het veel, en ook niet ernstig in dat geval dat het bloed eruit kwam. De 'andere methodes' heb ik altijd onhandiger en risicovoller gevonden, maar nog het belangrijkste een stuk stressvoller en meer gedoe voor de fret zelf.
Mette

Bericht door Mette »

Oh en dan bedoel ik wel de 6 jaar dat ik fretten had hè, de afgelopen jaren was spek en bonen natuurlijk ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou, ik blijf het knap vinden. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha, ik zie wat je bedoelt hoor Mette, maar het lijkt mij ook niet de handigste methode. Misschien is het ook wat je jezelf en je fretten aanleert. Voor pittige bijters is het wel een redelijk veilige manier.
Het is het proberen waard om eens te proberen :D

Dank je voor de heldere filmpjes!

Oh en off topic: wat ziet de tuin er zo veel mooier uit! :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mischien een gekke vraag, maar als je je fret op deze manier vast houd, raak je dan iets waardoor ze in een soort trance zijn? Ik probeerde het namelijk net bij Nala en dacht huh leef jij nog, ze was gewoon in een soort trance..of was dit gewoon een gelukstreffer en zag ze mischien iets.. waardoor ze zo stil hing..ik schrok er eerlijk gezegd wel beetje van.. :shock:
Karen

Bericht door Karen »

Of was ze gewoon verbaasd dat je haar zo ‘ophing’? :mrgreen:

Nee, je raakt niets wat ze in trance brengen op deze manier. Ze voelen zich soms wel goed klem gelegd tussen je handen en merken dat ze geen kant opkunnen. Sommige fretten gaan daar hevig tegen in en anderen blijven meteen heel rustig hangen.
Gesloten