The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: The story of Nala

Bericht door Karen »

Oh wat is het toch een heerlijk frutseltje om te zien :hart: :hart:

Fijn dat ze het lekker doet momenteel! Dat is weer even een hele verademing.

Ik denk dat Nala het ergens toch heel spannend vindt in de buurt van Simba en dan erg geconcentreerd en op haar hoede is. Ik heb het trance-achtige hier ook wel gezien bij sommige fretten bij de honden en katten. Als ze er dan weer voorbij zijn vaak gevolgd door een wardance met of zonder dikke staart en mokken. De grote helden! :lach: :ferret:
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Wat een toffe foto's :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Gaat het nog naar wens met Nala?
Kick

Bericht door Kick »

Je was me net voor :mrgreen:
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal,

Even een update van onze draak..

Tot op de dag van gisteren, ging het echt toppie..trilde niet vrat als een bootwerker en is zelfs aangekomen...vandaag precies 2 weken geleden zaten we bij Hanneke en woog ze 760 en van de week gewogen en woog ze 786gram, haar record.. :juich:
Maar vanmorgen was ze weer even niet zo lekker, trilde tijdens haar eten en ging weer veel plat liggen, zag ook dat ze met haar medicijnen haar korrels niet op had...ik geef het laatste restje altijd met mijn vinger en ik merkte dus dat de twee korrels er nog in zaten. Ik denk dat ze ze wel op heeft, maar die dingen zijn zo klein en die vliegen alle kanten op als ze dat uit haar bekje probeert te tuffen. :?:

Maar al met al doet ze het super...ben alleen zo bang dat dit maar paar weekjes aanhoud en dat het dan toch weer minder gaat worden...ik weet het moet ik niet doen, maar heb er toch een naar gevoel bij. :oops:

Zondag waren wij net op weg naar vrienden hun nieuwe huis bekijken, belde me dochter, Nala zit vast, vast :shock: waar dan, hoe dan, ja in de schoenenbak in de gang..jeetje hoe dan? Ik krijg haar niet eruit, ze zit met haar kopje vast, ze is erg stil...leeft ze nog...hoor je aantal seconden niks en die seconden duren dan echt minuten..inmiddels waren we bijna bij die vrienden en zijn als een gek omgekeerd om naar huis te gaan. Maar ze leefde nog, alleen ze bewoog niet en zat heel stil. Uiteindelijk kwam de oudste uit zijn bed rollen en heeft de bak er uit kunnen halen en toen had Nala wat bewegingruimte en kon er toen weer uit komen...dus konden wij weer omkeren om toch even langs die vrienden te gaan. Jeetje maar dan is er echt paniek hoor.. vreselijk dan gaat er ook weer van alles door je heen. Maar eind goed al goed, Nala komt voorlopig niet meer in de gang..
6D5C8A2E-E2C6-4B43-A0CD-4CD8AF9D156E.jpeg
6D5C8A2E-E2C6-4B43-A0CD-4CD8AF9D156E.jpeg (897.32 KiB) 554 keer bekeken
Kick

Bericht door Kick »

Oei, dat is schrikken! Gelukkig dat het goed is afgelopen. Wat een snoetje :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een heerlijk droppie! :hart:
Het blijkt maar weer hoe belangrijk die omeprazole voor haar is.

En dat soort momentjes kosten je weer een paar jaar van je leven. :???: Gelukkig goed afgelopen, waarschijnlijk is ze toch even in shock geweest. Fretten kunnen zichzelf vaak in heel benarde situaties brengen, het is gewoon altijd oppassen geblazen bij die houdini's.
Mette

Bericht door Mette »

Getsie wat een enge situatie, vooral als je het niet zelf ziet en het moet doen met die vage info over de telefoon of ze nog leeft of niet :shock: :brush: . Doodeng!
Karen

Bericht door Karen »

Ooh wat een schrik bij zoiets! Krijg je gelijk een hartverzakking bij zulke berichten. Gelukkig is alles goed afgelopen voor dat heerlijke wezentje :hart:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ik denk ook zeker dat het door de korrels komt, ze was in de middag weer het draakje. :mrgreen:

Het was idd heel erg schrikken, weer een jaar van mijn leven.. :opa:

...en toch vind ik haar vanmorgen weer anders dan anders.. :?:

..toch even aan jullie vragen, ze blaast de laatste dagen enorm veel, als ze iets niet mag, blaast ze, als ze haar speeltje pakt blaast ze...naar de poes blaast ze..en als je haar benadert rent ze weg of hapt naar je en blaast nog even na :roll: Ze valt dus ook letterlijk mijn man aan en hapt zomaar in zijn voeten en nu weet ik dat dit ook aan mijn man ligt, want die schrikt en schreeuwt het uit en trekt weg en pakt haar en hap, ik probeer hem ook te vertellen dat hij Nala moet afleiden en dat lukt aardig, maar vanmorgen ging het echt niet goed, ze bleef hem aanvallen :shock: :shock: .

Zou dit ook kunnen komen omdat de poes in huis is en ze haar ruikt en daarom wat agressief is? Eerst was ze nog in trance van de poes, maar nu wordt ze hyper van dat beest..en ik kan hier gewoon weinig aan veranderen, want onze poes wil gewoon lekker op de bank liggen. :(

Ik hoop dat jullie hier een verklaring voor hebben, dan kan ik hier mischien nog aan werken.
Marjan

Bericht door Marjan »

Tja, misschien is ze gewoon aan het puberen of toch dat ze zich niet fijn voelt met de kat in huis.
Het voeten bijten en het aanvallen van je man zal inderdaad door zijn gedrag komen. Door het schreeuwen zal ze zich toch ergens bedreigd voelen denk ik. Misschien toch binnenshuis iets meer aan zijn voeten doen dan alleen sokken. :brush:
Karen

Bericht door Karen »

Ik denk dat ze lekker aan het puberen is :mrgreen:

Mee eens met Marjan over je man. Herkenbaar ook, want mijn man had dat in het begin ook. Nu hij veel meer rust en vertrouwen heeft met de fretten zijn de aanvallen ook voorbij. Ze bijten hem nog steeds in zijn voeten, maar hij pakt ze nu gewoon op en zet ze op de grond of roept mij. Daarna is het meestal ook klaar...
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Tja, misschien is ze gewoon aan het puberen of toch dat ze zich niet fijn voelt met de kat in huis.
Het voeten bijten en het aanvallen van je man zal inderdaad door zijn gedrag komen. Door het schreeuwen zal ze zich toch ergens bedreigd voelen denk ik. Misschien toch binnenshuis iets meer aan zijn voeten doen dan alleen sokken. :brush:
Heb een zeer eigenwijze man, die gaat dus niet iets aantrekken voor een beest..zegt hij dan..tja dan moet hij het zelf maar weten :fluit: Nu als Nala eraan komt, blijft hij stokstijf staan in de hoop dat ze hem niet bijt :mrgreen:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Karen schreef:Ik denk dat ze lekker aan het puberen is :mrgreen:

Mee eens met Marjan over je man. Herkenbaar ook, want mijn man had dat in het begin ook. Nu hij veel meer rust en vertrouwen heeft met de fretten zijn de aanvallen ook voorbij. Ze bijten hem nog steeds in zijn voeten, maar hij pakt ze nu gewoon op en zet ze op de grond of roept mij. Daarna is het meestal ook klaar...
Haha dus jouw man moest het ook ontgelden :lach:
Ik zeg ook, ze doet dit alleen bij jou he, jaaa, maarrr dat komt door de zwarte sokken, daar houd ze niet van..moet je weten we dragen allemaal zwarte sokken :brush:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Dus mischien hebben we nog een pubertje in huis..lekker gezellig, lopen er 2 vrouwelijke pubers in huis :lol:
De ene loopt sjaggerijnig door het huis en de ander blaast naar je :roll: 8-)

Bij de volgende afspraak, als alles natuurlijk zo goed blijft gaan, krijgt ze een implantaat.

Vanmorgen had ik wat ruzie met de korreltjes...ik leg de korrels altijd in de deksel en probeer er dan altijd net twee uit te krijgen, wat natuurlijk nooit lukt en vervolgens die hele deksel vol ligt, uiteindelijk lukt het me wel, want het moet en zal lukken :fluit: , deze keer bleven er maar drie komen, dus uiteindelijk probeer ik er 1tje uit te vissen, wat natuurlijk niet goed gaat he, uiteindelijk rolde ze de gootsteen in :shock: ..
..en vervolgens flikt Nala het om 1 korrel te laten liggen, hup daarna met zalmpasta geprobeerd , nope weer niet, dan maar met spuit en beetje water, weer niet..chips..gelukkig bij poging 2 met spuit was het gelukt :juich: Leuke ochtend vulling zo.. :lol:

Wij zijn druk bezig met de hal naar boven en af en toe komt mijn man tevoorschijn bij het raampje in de deur..
Dan staat ze er dus zo bij..hoe bedoel je nieuwsgierig :fluit: :ferret:
06F1A1FC-5C46-481B-9170-69F647E6E78D.jpeg
06F1A1FC-5C46-481B-9170-69F647E6E78D.jpeg (90.46 KiB) 520 keer bekeken
Mette

Bericht door Mette »

Ik pluk altijd met mijn vinger een paar korrels langs de rand omhoog, en laat ze via het topje van mijn vinger in mijn andere handpalm vallen terwijl ik ze tel, doe dan de rest terug in het bakje.

Lieve foto en leuke verhalen weer :hart:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Oh das knap Mette, ik krijg dat dus niet voor elkaar met die worstvingers :mrgreen:

Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, ja die korreltjes die wegen wat! :lol: Ik schud gewoon voorzichtig drie korreltjes in mijn handpalm en soms zijn het er een paar meer maar die stop ik dan weer terug. Maar ik oefen al zo'n 25 jaar denk ik met die K-korreltjes. :clown:

En die mannen zijn allemaal watjes, die denken gelijk dat ze een slagaderlijke bloeding krijgen wanneer er een beetje op hun tenen wordt gekauwd. :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Oh ja hoor... Wij mannen weer :roll:

@Eliesja: wie van de twee krijgt dat implantaat? Die sjagrijn of die blazer?
Karen

Bericht door Karen »

Kick :lach:

Ik schudt die korreltjes ook voorzichtig in mijn hand. Ook meer dan genoeg oefentijd met die dingen gehad!

Leuk hoor dat nieuwsgierige aagje die alles in de gaten houdt :hart:
Plaats reactie