Fali & Eureka

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Eliesja
Aantal fretten: 2

Re: Fali & Eureka

Bericht door Eliesja »

Wat een vreselijk bericht Mette, moet gelijk weer aan mijn nalaatje denken.. :(
Hoop zo dat het goed komt. Zet m op Eureka, de stompies draaien hier..
Karen

Bericht door Karen »

Verschrikkelijk om te lezen, maar zo terecht. Daarbij ook denkend aan haar enorme rugzak die ze meedraagt.
Ik duim me een versuffing voor haar en hoop zo heel erg dat ze gaat opknappen :knuf:
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Ja Nala's situatie lijkt er zeker op (helaas). Maar zij is natuurlijk nog wel veel jonger, en zonder rugzak, en jullie eerst fret, en vooral dat laatste maakt dat ik niet graag in jullie plaats zou zitten. Ik heb al veel fretjes moeten laten gaan, en dat maakt het niet altijd makkelijker maar de beslissing is wel sneller genomen, omdat ik gewoon al zo vaak heb gezien wat het doet als je toch doorgaat, of niet, en hoe dat uitpakt in mijn gevoel. Moeilijk hè... We kunnen niks anders doen dan duimen helaas :sorry:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ja dat lijkt mij ook wel, ik zie het wel, maar soms wil ik het niet zien, ben gewoon zo gek op haar..
De duimpjes draaien verder....
Mette

Bericht door Mette »

Eureka is vandaag met de metrazol begonnen. Gisteravond heeft ze haar eten weer laten staan en ik hoorde haar weer kuchen en doen vanochtend :???: . Ik heb wel het gevoel om haar er even gewoon doorheen te loodsen ofzo. Beter dat dan dood. Dan maar even wat minder of niet eten, zolang de meds er maar in gaan en dat gaan ze nog steeds keurig. Ze is weer van kooi gewisseld en ontsmet door de start v/d kuur.

Eind vd middag wordt Fali opgehaald dus hij is niet verschoond, dat zou onzinnig zijn deze week :lol: . Ik ben erg zenuwachtig en heb al vanalles op het aanrecht staan dat met hem mee gaat verhuizen. Aaaah :opa:
Marjan

Bericht door Marjan »

Sterkte met afscheid nemen Mette, zal allemaal wel goed komen uiteindelijk. :knuf:
Karen

Bericht door Karen »

Fali gaat het vast heerlijk krijgen Mette. Het zal exht wel slikken geweest zijn om hem te overhandigen...

Ik duim voor Eureka! Inderdaad even volhouden met de Metrazol. Ze worden er misselijk van en krijgen buikpijn, maar als je ermee stopt is dat ook snel weer over.
Mette

Bericht door Mette »

Fali is verhuisd en ik in de (ont)wenfase. Gek hoor. Ik wilde Eureka gisteravond al de meto hoeveelheid van Fali geven enzo :mrgreen: .
Dit is zijn nieuwe hok:
80a60078-ae40-4d52-846d-2f48cb4d44a1.jpeg
80a60078-ae40-4d52-846d-2f48cb4d44a1.jpeg (263.7 KiB) 1379 keer bekeken
En hij bewees al goed te kunnen traplopen (het wordt echt snel donker tegenwoordig helaas)
8101912a-9dc2-474d-b50b-4d670d334ec3.jpeg
8101912a-9dc2-474d-b50b-4d670d334ec3.jpeg (242.83 KiB) 1379 keer bekeken
Het ga je goed lief ventje, je verdient weer wat meer uitdaging in je leven! :dans:

Duimen blijven draaien, maar Eureka gaat lekker op de metrazol lijkt het. Ze heeft gisteren en vanochtend haar eten opgegeten na de medicatie (100% Waltham) :juich: . Ok wat is lekker want ze likt echt veel haar bek af, zelfs zonder eten, en ze kuchte er zaterdag weer flink op los, maar toch het is een verbetering... Hanneke zei al zoiets, dat het soms juist weer beter gaat op de metrazol, dus laten we hopen dat dat het is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi verblijf!

En goed nieuws over Eureka, wat wil je nog meer. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Mooi hok, het zal hem goed gaan daar.
En fijn dat Eureka wat beter gaat.
Mette

Bericht door Mette »

Kreeg nog een leuke foto, althans het schijnt een teken van misselijkheid te zijn dat hij zijn bakjes altijd meeneemt (als ze klein genoeg zijn). Dat wist ze ook, maar toch leuk dat ze zei "Met bakjes weghalen moet je inderdaad heel rap zijn :lol: , want hij ging er al vandoor".
1e4cb5cd-0e23-4080-812b-524a40346ad3.jpeg
1e4cb5cd-0e23-4080-812b-524a40346ad3.jpeg (248.62 KiB) 1374 keer bekeken
Hij is je zo te snel af als je niet uitkijkt (en heeft hem ook echt heel stevig vast) :lach: dus ik moest er wel om lachen dat hij haar te snel af was :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Gekke fret. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Mooi onderkomen voor Fali :D En fijn dat Eureka weer wat beter gaat. Nu volhouden dit :D
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha, grappige foto met dat schaaltje in zijn bekkie :hart:

Fijn dat Eureka het ‘goed’ doet op de Metrazol.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ach wat heeft Fali een mooi onderkomen :hart: en wat een boefje, maar snap dat het even moeilijk was, maar bij het zien van deze foto’s komt het vast helemaal goed.

En wat fijn dat het weer stukken beter gaat met Eureka :dans:.
Mette

Bericht door Mette »

Fali heeft vandaag voor het eerst binnen losgelopen. Heerlijke nieuwe foto's gekregen ook weer. Het is fijn om dat bekende koppie zoveel terug te zien zo die eerste dagen. Ik heb er meer moeite mee dan ik had verwacht. Het is toch mijn kereltje, deels soms wat baby, geweest de afgelopen 3 jaar. En dat is niet weinig natuurlijk. Ik sta ook nog steeds de meto hoeveelheid voor hem af te meten automatisch. Het gaat vast wel wennen...

Eureka eet nog steeds haar Waltham op na de medicijnen :juich: . Ik mocht de kuur metrazol van 7 dagen 5 dagen maken, maar voorlopig doet ze het er dus beter op met, dan zonder... Ik hou dus gewoon de 7 dagen aan.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Echt fijn nieuws.

Het zit zo in je systeem, het zorgen...snap dat je hem mist.. :cry:
Ik ben er straks ook bang voor, wil er nog niet aan denken, maar man wat zal ik dit ook gaan missen..
Marjan

Bericht door Marjan »

Zou ik ook doen dan hoor Mette, lekker op de ab laten staan. :D
Mette

Bericht door Mette »

Metrazol is tegen de Giardia en best wel pittig voor de maag, dus wel bijzonder dat dat beter gaat. Ze kreeg en krijgt daarnaast ook Fenbendazol die nog pittiger voor de maag is.

Ter uitleg is het schema:
4 dagen Fenbendazol,
7 dagen niks (buiten synulox, meto en ome), <- hier begonnen de problemen
7 dagen Metrazol, <- hier zit ze dus nu middenin
7 dagen niks,
7 dagen Metrazol,
7 dagen niks,
4 dagen Fenbendazol.

Een heel schema om de maag zo rustig mogelijk te houden dus en toch de Giardia te verdrijven.
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb ook wel fretten gehad die het op de Metrazol juist goed deden; Noury onder andere. Maar ook fretjes die het er goed op leken te doen de eerste dagen en dan plotseling op dag 5 veel platlagen en niet meer aten...als het goed blijft gaan, zou ik ook de 7 dagen volmaken.

Ik hoop zo dat ze na het doorlopen van het hele schema echt van de Giardia af is en langzaam aan gaat opknappen!
Gesloten