The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Eliesja
Aantal fretten: 2

Re: The story of Nala

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal,

Met Nala gaat het nog steeds niet lekker..dunne poepjes, veel liggen en trillen bij het eten. Ze wil ook haar medicijnen niet meer innemen. De korrels vliegen je om de oren. Probeer ze erna nog wel met spuit erin te krijgen, maar man wat is ze dan pissst op me zeg.. ze valt me gewoon aan :roll: ..met blazen erbij, maar niet bijten hoor, dat doet ze alleen nog steeds bij mijn man.. :mrgreen:

..vanmorgen had ze weer een raar kuchje, net of er iets dwars zat, heb dr maar weer dotje antihaarbal gegeven. Heb geprobeerd het te filmen, maar je hoort het niet zo goed, het was ook alweer wat minder aan het worden.
Hou het in de gaten...

Haar brokjes eet ze op het moment ook niet.

Hier nog een foto van haar snoetje, vind m zo lief :hart: :hart:
6AB37BAB-6A02-4931-A751-CE4E3884D729.jpeg
6AB37BAB-6A02-4931-A751-CE4E3884D729.jpeg (94.81 KiB) 552 keer bekeken
Verder geen nieuws.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Getverdekkie dat wordt echt steeds slechter :( . Dat kuchje is wat Eureka dus ook doet soms. Heeft zij ook middenoorproblemen? Ik twijfel bij Eureka namelijk of dat het is / waar ik het normaal van kende. Het lijkt zelfs meer het effect van misselijkheid te zijn bij haar. Hartverscheurend he. Buikpijnfretjes noemen we dat :x .

Hele lieve foto.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ja het is al een week slechter helaas. :?:
Nala heeft ook middenoor ontsteking. Ze heeft dit eigenlijk nooit, dat kuchen, heb ook wel het idee dat dat pure misselijkheid / buikpijn is. Hoorde ook van mijn dochter dat ze flink aan het krabbelen/graven was aan haar kleedje in de kooi..
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat graven en krabben is zeker omdat ze misselijk is. Het kuchen kan ze doen door het middenoor probleem maar kan ook door het maagzuur komen wat omhoog komt, zeker wanneer je de omeprazole er niet in krijgt.
Echt vervelend dat ze zo'n terugval heeft. :(
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Baal ook enorm, de 15de december komt steeds dichterbij en dan moet er besloten worden wat verstandig is.. :roll:
Marjan

Bericht door Marjan »

We gaan gewoon even flink voor haar duimen!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ahh lief..

Ik hoop zo dat het maar een terugvalletje is. Ik wil nog geen afscheid nemen, ze is zo lief, ben zo gek op haar.. :cry: :cry:
Vind het gewoon stom en niet eerlijk...waarom ligt ze niet doodziek in haar kooi, dan is de beslissing zo gemaakt, maar ze is nog zo lief, vrolijk, ondeugend...
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ik moet sterk blijven voor mijn dochter, maar mijn hart huilt. Ze vraagt steeds, maar mam, het gaat toch best goed met Nala, ze speelt toch, ja maar schat, ze hoort niet misselijk te zijn en pijn te hebben, dit is voor haar niet eerlijk, maar mam ze kan toch nog wel bij ons blijven.. ze is zo lief...ja ik weet het schat..

dit is gewoon de moeilijkste beslissing in mijn leven..bah.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik weet het, het is verdomd oneerlijk elke keer weer. :(
Ik vind het heel goed van je dat je toch met alles rekening houdt. Maar ik blijf gewoon hoop voor jullie houden hoor!
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik duim ook nog even flink verder voor Nala :hart:

Het blijven vreselijke beslissingen die wij fretten eigenaren (steeds) weer moeten nemen voor onze kleine monstertjes.
We proberen allemaal te doen wat het beste is voor onze diertjes, maar omdat het steeds zo wisselt is het zo lastig te bepalen waar de grens ligt. We verleggen die grens ook steeds weer, hoewel ik zelf bij mijn laatste 2 fretten de grens vrij snel duidelijk had. Voor mij persoonlijk is dat ook elke keer een leerproces, hoe ver wil ik gaan en wat wil ik beslist niet (meer). En dan nog moet je het per dag én per fret bekijken. Dat is zo moeilijk!

Verwen Nala maar lekker en geniet van de goeie momenten. En probeer je dochter (ik weet niet hoe oud ze is) toch voor te bereiden op alle mogelijke scenario’s. Afscheid nemen en de dood hoort ook bij het leven en verdrietig zijn mag.
Ze mag jouw verdriet en pijn toch best zien? Gedeelde smart is halve smart zeg ik altijd maar :knuf:
Sterkte en we blijven hopen!
Mette

Bericht door Mette »

Vreselijk :cry: . En de 15e is inderdaad héél erg snel.
Karen

Bericht door Karen »

Hier draaien de duimen ook volop voor Nala! :hart:

Yvonne heeft mijn gedachten al prima verwoord. Ik kan je alleen nog heel veel sterkte wensen met het nemen van een beslissing. De 15de is al snel inderdaad :???:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Thanks.. :knuf:

Mijn dochter is 14 jaar en beseft het heel goed. Alleen ze is net als mij als het om diertjes aankomt..ze had ook zoveel verdriet om haar 2 hamstertjes die zijn heen gegaan...heb het haar gisteren wel weer even duidelijk gemaakt, dat de kans er is dat we haar de 15de moeten laten gaan... :cry:

Toch heb ik Hanneke gisteren een mail gestuurd..
De palomomycine is bijna op en omdat ze het niet zo goed doet of het zin heeft om hiermee door te gaan. Ook was Nala vanmorgen weer aan het kokhalzen en ze wilde de medicijnen weer niet innemen. Gelukkig heb ik vanmorgen antwoord gekregen..
Hanneke denkt dus dat Nala een griepje heeft en daarom wat ziek is, ook dat kuchen kan daarvoor een verklaring zijn, dat dit typisch is wat bij maagdarm patientjes voorkomt. Ze raad aan om toch verder te gaan en haar te verwennen met RC recovery liquid.. nou laat ik daar nog 2 flesjes van hebben staan :D 8-) en de palomomycine is ook weer besteld.

Dus we gaan er nog voor...dat deden we natuurlijk al wel, maar ik bedoel meer met de meds..

Dus de duimpjes mogen weer op volle toeren.. :D :ferret:

Kom op lieve Nala je kan het.. :yourock:
Kick

Bericht door Kick »

Ik duim ook mee!!

Go Nala, go!!!! :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik duim mij suf voor jullie!
Karen

Bericht door Karen »

Zet hem op kleine meid, je kunt het! :ferret:
Mette

Bericht door Mette »

Supergoed bezig :yahoo:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Thanks voor de duimpjes, die zijn echt hard nodig..

Ze wil haar meds niet meer innemen. Het is iedere x weer een strijd om het te geven. En als het na veel strijd is gelukt, dan is ze zwaar pissst op me. Ik vind het nu wel lastig worden..ik hoop iedere keer dat ze die korreltjes in heeft genomen, maar dan liggen ze weer op mijn mouw en dan weer op haar kop...hup dan maar weer met spuitje en beetje water erin en vervolgens blijft dat korreltje in het spuitje hangen.. :?: grrrr.

Gisteren gelukkig al haar nieuwe palomomycine binnen gehad. Het doosje en inhoud moest natuurlijk weer goedgekeurd worden..heb een leuk filmpje gemaakt van ons draakie..de grootste lol met die piepschuimdingen. :mrgreen:

(Sorry voor de link, maar krijg m dus niet anders, snap er niks van, normaal lukt het dus altijd) :?:
Kick

Bericht door Kick »

Heerlijk filmpje!

Ik heb de link aangepast :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Echt grappig. :lol:
Wel vervelend dat ze haar korreltjes niet in wil nemen. :???:
Plaats reactie