The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mette
Aantal fretten: 1

Re: The story of Nala

Bericht door Mette »

Die korreltjes blijven er vooral in hangen als je niet eerst wat pap opzuigt voor je de korreltjes erin doet, en als het papje te dun is eromheen. Als je water hebt gebruikt kan ik me dus helemaal voorstellen dat dat te dun was.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja precies, eerst wat waltham opzuigen, korreltjes erbij en dan in haar bekje doen.
Meestal lukt het dan wel.
Karen

Bericht door Karen »

Zeker waar. Maar dan nog zijn er fretjes die helemaal kriegel worden van die korreltjes in hun monnd en er alles aan doen om ze er uit te werken. Ik heb ook wel zo’n fret gehad...ik deed ze in een drupje pasta en dat ging beter. Bij die zieke fretjes maak ik me niet zo’n zorgen dat ze elke dag wat pasta binnen krijgen, medicijnen zijn belangrijker om ze op de been te houden.

Heerlijk om haar te zien spelen met die schuimvulling :hart:
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Wij hebben helaas zo’n fretteke die dat uittuft :roll:
De tip met wat waltham, is wel een goede, alleen is de waltham dan al op en moet ik een ietsiepietsie aanmaken en dan is Nala m al gepeert en gedoe gedoe gedoe dus..ik merk pas dat ze de korrels niet op heeft als de waltham erin zit, want dan zit die korrel overal, behalve in haar bek. Vandaar het water.

Ik maak nu de waltham extra dik en meestal wil ze dit niet, maar dan schep ik met mijn vinger en likt ze het hiervan af.
Ik moet eerlijk zeggen, ben er wel beetje klaar mee... Het lijkt wel of ze al weet wanneer ik haar meds ga maken, ze is gewoon nergens te bekennen :?: :twisted: die strijd 2x per dag en dat mischien nog jaren :shock: ...

Kan ik die medicijnen niet zo in haar bekje spuiten en daarna met beetje waltham de korrels erachteraan?

Verder smelt ik nog steeds hoor als ze wakker is en haar streekjes laat zien :lol: :hart:
Helaas trilt ze nog steeds en zijn haar poepjes bagger.. :(

Fijne dag allemaal.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Oh ja van het weekend wilde ik weer haar nageltjes knippen, ik met de tube zalmpasta tussen mijn knieën...nou en ineens mot ze die pasta niet meer :shock: , ook weer zoiets, kreeg het niet voor elkaar, dus heb de anti haarbal pasta erbij gepakt en die vond ze dus wel lekker..echt wat een druif he :brush:
Mette

Bericht door Mette »

Ja ik ben heel eerlijk als een fret zich zo verstopt voor de medicatie voelen ze zich echt gewoon hondsberoerd, en als ze dan op de max van hun meds zitten betekent dat voor mij het einde. Het is dat Eureka hier op de metrazol weer zelf ging eten (meds lukte dus altijd wel; spuitje met wat aanmoediging dan zelf eten... maar het eten daarna niet meer en sinds de metrazol dus wel weer) maar anders had ik haar toch opgegeven vrees ik.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

:( :(

Het eten zelf wil ze wel heel graag, hoef haar maar te roepen en ze komt..maar die medicijnen gewoon niet..
yvonne

Bericht door yvonne »

Echt heel vervelend als het geven van de meds zo’n strijd moet zijn :(

Ik zou het zo doen: je maakt een waltham papje en doet daar alle meds doorheen, behalve de korrels omeprazole.
Je trekt wat waltham in het spuitje en doet daar dan de korrels omeprazole bij, gewoon vanaf je handpalm in het uiteinde van het spuitje. Dan het spuitje voorzichtig in haar bekje, aan de zijkant zodat ze zich niet kan verslikken. Het spuitje leegdrukken in haar bekje. Wachten tot ze geslikt heeft en dan meteen de rest van de waltham laten eten. Lukt het zo niet dan kun je de korrels in wat pasta geven, welke ze wel lekker vind. Als ze het maar binnen krijgt.

En ja, ze is heel slim en ze weet dondersgoed dat ze jou tot wanhoop drijft :roll:

Eliesja, je woont in Rotterdam toch?
Als je wil, dan wil ik best bij je langs komen om te kijken of ik je nog bruikbare tips kan geven :?:
Karen

Bericht door Karen »

Goede tip zo Yvonne en lief dat je even langs wilt gaan. Zou ik gebruik van maken hoor Eliesja :D
Mette

Bericht door Mette »

Hm dan klinkt het meer alsof de medicatie gewoon een naar patroon en associatie heeft gekregen als ze verder wel normaal kan eten. Zoals Yvonne zegt doe ik het ook altijd. Het moet geen strijd zijn, want ze zijn slim en hebben heel goed door dat je de strijd weer met ze aan gaat anders.
Marjan

Bericht door Marjan »

Goede tip van Yvonne, dat lijkt mij het proberen waard. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Hoe gaat het nu met Nala?
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@yvonne, dank je wel voor deze tip! :)

Hi allemaal,

...en toen was het stil..slik..

..hoe tik ik dit zonder te janken..Oke..slik..

eh..ik heb de afgelopen dagen een besluit genomen en dat is dat we Nala moeten laten gaan, ze is gewoon niet meer stabiel te krijgen en ik wil haar dit niet aandoen. :cry: :cry:

Ik loop al dagen met een knoop in mijn maag rond, ik vind dit zo moeilijk, maar het besluit staat vast, tenzij Nala nog een wonder laat zien.. de afspraak staat op de 15de en deze blijft staan zodat we nog afscheid van onze kleine meid kunnen nemen...oh wat zal ik dit kleine wezentje missen zeg..ze is nog zo aanwezig, zo speels en ondeugend, maar tegelijkertijd ziek, zo ziek en het liefst hou ik haar bij me, maar ik weet gewoon dat dit het beste is..

Lieve Nala we gaan nog even herinneringen maken met jou en dan mag je gaan mijn lieve ster, ik laat je los en bent dan vrij.. :hart: :cry:

..tears stream down my face..
when you lose something, you cannot replace..
Marjan

Bericht door Marjan »

Jeetje, wat een ontzettend naar bericht. :( Ik vind het echt ongelofelijk knap van je dat je zo'n beslissing durft te nemen, dat doen niet veel nieuwe frettenmensen je na.
Maar toch hoop ik ergens nog op een wonder want ik vind het zo oneerlijk voor jullie dat het zo moet aflopen.
Geniet in ieder geval nog van elkaar zolang het kan, echt heel erg veel sterkte de komende tijd maar ik blijf duimen!
Kick

Bericht door Kick »

Dat is zeker een rotbericht maar ook een moedig bericht. Moedig om in te zien dat je alles voor haar over hebt en alleen aan haar denkt, hoe zwaar het ook voor je zelf is :(

Ga nog veel van haar genieten en ik weet zeker dat iedereen hier mee gaat duimen. Dikke knuf!!!! Ook eentje voor Nala!
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik sluit me daarbij aan.
Heel moedig en oh zo moeilijk.....
Heel veel sterkte :knuf:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Dank jullie wel lieve allemaal :knuf:

Vind het heel fijn dat jullie weten hoe het voelt...mijn hart huilt, maar mijn verstand is opgelucht, vast herkenbaar.

Heb het gisteren ook met de kids erover gehad, de jongste moest gelijk huilen, terwijl hij de enigste is die er geen band mee heeft :lol: . Nala’s baasje, mijn dochter, die zit nu in haar ontkenningsfase..alles wat Nala nu doet is toch goed! Ze eet nu toch goed haar meds? Ze speelt nu toch heel veel? Ze pikt al jouw pennen toch? Haar poepjes zijn nu wel goed hoor...en ze maakte net een mokkend geluid mam..Dat is toch allemaal goed mam, mam? Zucht...echt moeilijk, maar haar verdriet komt straks wel...

Hebben weer een mooie foto van ons schatje gemaakt.. :hart:
9D763689-B000-4B2B-9296-FDDBE675E9CC.jpeg
9D763689-B000-4B2B-9296-FDDBE675E9CC.jpeg (683.37 KiB) 782 keer bekeken
Liefs van Nala :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Getver Eliesja ik moet echt tegen de tranen vechten :cry:
Kick

Bericht door Kick »

Het zal nog een zware tijd worden worden met allerlei gevoelens en emoties :( En inderdaad, wat dit betreft zitten er hier een flink aantal die dit al vaker heeft mee moeten maken... Heel veel sterkte! Duimen luitjes!!!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik snap haar heel erg goed, heel veel volwassen fretten eigenaren blijven het ook nog steeds niet zien wanneer een fret ziek is. Ik hoop zo dat ze zich toch nog opeens veel beter gaat voelen. :(
Plaats reactie