- D65979B2-DD92-487C-A9B6-D68D83D207E2.jpeg (77.56 KiB) 795 keer bekeken
The story of Nala
Re: The story of Nala
Ook hier beneden heeft Nala een mooi plekje gekregen. Ik heb een beetje as in deze mooie hanger laten doen en die ligt nu bij haar foto.
In ieder geval bedankt allemaal voor jullie mening, tips en adviezen..
Heel blij hiermee.
Heel blij hiermee.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Een oudere fret kun je ook nog best dingen aanleren hoor!
Wat Karen zegt, het gaat allemaal om vertrouwen en een band opbouwen.
Geduld en veel vitamine L doet wonderen.
Ik begrijp je man wel, ik heb zelf ook zo’n man
Maar toch gaat hij elke keer weer overstag, omdat hij weet dat ik het graag wil.
Hij heeft gewoon veel minder met fretten dan ik.
Maar als de fret er eenmaal is dan vind hij het ook wel weer leuk.
Neem de tijd, alles is nog zo vers en je hebt veel te verwerken en veel om over na te denken.
Het komt vast goed!
Wat Karen zegt, het gaat allemaal om vertrouwen en een band opbouwen.
Geduld en veel vitamine L doet wonderen.
Ik begrijp je man wel, ik heb zelf ook zo’n man
Maar toch gaat hij elke keer weer overstag, omdat hij weet dat ik het graag wil.
Hij heeft gewoon veel minder met fretten dan ik.
Maar als de fret er eenmaal is dan vind hij het ook wel weer leuk.
Neem de tijd, alles is nog zo vers en je hebt veel te verwerken en veel om over na te denken.
Het komt vast goed!
Nou ik anders niet, Ik hou mijn poot stijf als ik zeg 'vol is vol'....yvonne schreef:Ik begrijp je man wel, ik heb zelf ook zo’n man
Als jou man inziet hoeveel liefde jij en je dochter ervoor terugkrijgen dan moet-ie sterk in z'n schoenen staan als er weer wat op je pad komt
Neem gewoon je tijd om het eerst allemaal te verwerken. En het is een beetje een vervelende tijd nu met covid-19 maar misschien kun je ook eerst eens bij een aantal van ons komen kijken hoe een wat oudere fret zich gedraagt.
Bij ons ben je welkom wanneer je dit eens zou willen.
En over het zindelijke wil ik nog wel even wat kwijt. Wij hebben ooit twee pups bij een fokker vandaan gehaald. Deze waren amper in handen geweest en beten behoorlijk in het begin. Ik ben niet bang voor een paar tandjes maar ik heb mij best wel een afgevraagd waar we aan begonnen waren. En ook hebben we die nooit 100% zindelijk gekregen.
Terwijl Nash uit een asiel komt, hij was een half jaar en zou bijten en werd met een handschoen uit zijn kooi gepakt. Toen ik hem pakte beet hij helemaal niet en hij is de enige fret in al die jaren die gegarandeerd alleen maar op de bak zijn behoefte doet. En daar hebben wij niets aan gedaan, dat deed hij helemaal uit zichzelf.
Dus wat zindelijkheid betreft moet je bij een fret ook gewoon wat mazzel hebben.
Bij ons ben je welkom wanneer je dit eens zou willen.
En over het zindelijke wil ik nog wel even wat kwijt. Wij hebben ooit twee pups bij een fokker vandaan gehaald. Deze waren amper in handen geweest en beten behoorlijk in het begin. Ik ben niet bang voor een paar tandjes maar ik heb mij best wel een afgevraagd waar we aan begonnen waren. En ook hebben we die nooit 100% zindelijk gekregen.
Terwijl Nash uit een asiel komt, hij was een half jaar en zou bijten en werd met een handschoen uit zijn kooi gepakt. Toen ik hem pakte beet hij helemaal niet en hij is de enige fret in al die jaren die gegarandeerd alleen maar op de bak zijn behoefte doet. En daar hebben wij niets aan gedaan, dat deed hij helemaal uit zichzelf.
Dus wat zindelijkheid betreft moet je bij een fret ook gewoon wat mazzel hebben.
- yvonne
Eliesja je bent bij ons welkom hoor, als je wil zien hoe een wat oudere fret zich gedraagt,
maarre...Moos is wel een beetje een apart portret
Zonder gekheid, het is best een idee om eens bij anderen te gaan kijken.
En over zindelijkheid sluit ik me bij Marjan aan. En als ik Moos als voorbeeld neem, hij is goed zindelijk maar heel soms doet hij toch een keer iets buiten de bak en dat is dan meestal als hij zich niet helemaal lekker voelt.
maarre...Moos is wel een beetje een apart portret
Zonder gekheid, het is best een idee om eens bij anderen te gaan kijken.
En over zindelijkheid sluit ik me bij Marjan aan. En als ik Moos als voorbeeld neem, hij is goed zindelijk maar heel soms doet hij toch een keer iets buiten de bak en dat is dan meestal als hij zich niet helemaal lekker voelt.
Precies wat hier boven allemaal staat; met een oudere fret kun je nog heel veel bereiken. Ook zelfs dan kun je nog (enige mate van) zindelijkheid er in krijgen. Met een goede verzorging, aandacht, vitamine L en geduld kun je heel veel bereiken op allerlei vlakken.
Het is nog allemaal erg vers nu rondom het verlies van Nala. Neem de tijd om dat allemaal een plaatsje te geven. Mocht je later hulp willen, dan laat je het maar weten
Ook hier ben je welkom om bij onze Skiff van ruim anderhalf te komen kijken; al wonen wij niet naast de deur
Het is nog allemaal erg vers nu rondom het verlies van Nala. Neem de tijd om dat allemaal een plaatsje te geven. Mocht je later hulp willen, dan laat je het maar weten
Ook hier ben je welkom om bij onze Skiff van ruim anderhalf te komen kijken; al wonen wij niet naast de deur
Hallo lieverds,
Wat lief allemaal. Zodra dat hele gedoe met de Covis19 voorbij is dan zou ik zeker eens met jullie fretzels kennis willen maken. Er is idd veel stof tot nadenken en heb de tijd...want eerst gaan we het verlies verwerken en dat voelt allemaal nog als een heel groot gemis...het is zo stil in huis
Wat zindelijkheid betreft, Nala deed het ook op meerdere plaatsen, maar daar groei je in mee en dan zet je er een bak neer en het is opgelost en dit zal vast ook met een wat ouder fretje gaan. Komt tijd komt raad, komt allemaal best wel goed.
Eerst verwerken, dan mijn man weer overhalen en dan wie weet..
Wat lief allemaal. Zodra dat hele gedoe met de Covis19 voorbij is dan zou ik zeker eens met jullie fretzels kennis willen maken. Er is idd veel stof tot nadenken en heb de tijd...want eerst gaan we het verlies verwerken en dat voelt allemaal nog als een heel groot gemis...het is zo stil in huis
Wat zindelijkheid betreft, Nala deed het ook op meerdere plaatsen, maar daar groei je in mee en dan zet je er een bak neer en het is opgelost en dit zal vast ook met een wat ouder fretje gaan. Komt tijd komt raad, komt allemaal best wel goed.
Eerst verwerken, dan mijn man weer overhalen en dan wie weet..
Zo is dat, en zoveel aanbod is er nu ook weer niet en uiteindelijk kom je echt wel weer een fret tegen waarmee je gelijk een klik hebt. Dat overkomt ons hier allemaal toch elke keer weer.
Je bent hier uiteraard welkom en Nash kijkt er ook al naar uit
Kick schreef:Je bent hier uiteraard welkom en Nash kijkt er ook al naar uit
Er komt af en toe op marktplaats een herplaatsertje te staan, vaak rammetjes.Marjan schreef:Zo is dat, en zoveel aanbod is er nu ook weer niet en uiteindelijk kom je echt wel weer een fret tegen waarmee je gelijk een klik hebt. Dat overkomt ons hier allemaal toch elke keer weer.
...het zal toch nog tijdje moeten wachten, ben er nog zeker niet aan toe, mis mijn nalaatje teveel en daarnaast heeft manlief al aangegeven dat hij dit jaar geen andere fret ziet zitten...
...en een vereiste van mijn man dat ze naar een vakantieopvang kan.. als wij op vakantie gaan..
..pfff nog even en er komt straks een hele waslijst met eisen...
Ik weet wel een beetje waar dit vandaan komt...er waren wel eens dagen dat we of ik niet weg kon omdat ik thuis moest zijn, omdat Nala haar meds moest hebben of haar losloop uurtje moest hebben...hier baalde hij altijd enorm van en ziet dit dus niet weer zitten..
..pfff nog even en er komt straks een hele waslijst met eisen...
Ik weet wel een beetje waar dit vandaan komt...er waren wel eens dagen dat we of ik niet weg kon omdat ik thuis moest zijn, omdat Nala haar meds moest hebben of haar losloop uurtje moest hebben...hier baalde hij altijd enorm van en ziet dit dus niet weer zitten..
- yvonne
Je mag altijd je fret in Fayen’s frettenhotel brengen hoor, dus dat is opgelost
Ja, je bent met een (zieke) fret wel gebonden. Op tijd papjes en meds, loslooptijd geven etc.
Maar je wordt met de tijd ook makkelijker. Vroeger was ik ook zo “stipt” met tijden enzo, maar nu pas ik de tijden soms gewoon aan als dat beter uit komt. En hoe lang we ook weg gaan en hoe laat we ook thuiskomen, dan is er altijd tijd voor de fret. Hem maakt het echt niet uit of hij om 19.00 uur of ‘s nachts om 2 uur pas los kan hoor. En een keer korter of niet los is ook echt niet erg. Wij voelen ons daar “schuldig” over maar je fret denkt zo niet
Ik zorg natuurlijk wel dat er vers water en brokjes staan, en zo nodig geef ik een extra papje.
Overal is een oplossing voor.
Het belangrijkste is dat je er zelf aan toe moet zijn en dan ga je al je charmes in de strijd gooien om je man over te halen
Ja, je bent met een (zieke) fret wel gebonden. Op tijd papjes en meds, loslooptijd geven etc.
Maar je wordt met de tijd ook makkelijker. Vroeger was ik ook zo “stipt” met tijden enzo, maar nu pas ik de tijden soms gewoon aan als dat beter uit komt. En hoe lang we ook weg gaan en hoe laat we ook thuiskomen, dan is er altijd tijd voor de fret. Hem maakt het echt niet uit of hij om 19.00 uur of ‘s nachts om 2 uur pas los kan hoor. En een keer korter of niet los is ook echt niet erg. Wij voelen ons daar “schuldig” over maar je fret denkt zo niet
Ik zorg natuurlijk wel dat er vers water en brokjes staan, en zo nodig geef ik een extra papje.
Het belangrijkste is dat je er zelf aan toe moet zijn en dan ga je al je charmes in de strijd gooien om je man over te halen
Ik snap dat ook wel, jouw man ziet alleen alle nadelen ervan en dat is ook niet zo gek wanneer hij alleen maar in zijn voeten wordt gebeten.
Uiteindelijk zal hij wel overstag gaan wanneer hij merkt dat jij het heel graag wil, zo gaat dan met mannen.
En of Marktplaats zo'n goed plek is om naar een fret te zoeken...... dat zou zeker niet mijn eerste voorkeur hebben.
Uiteindelijk zal hij wel overstag gaan wanneer hij merkt dat jij het heel graag wil, zo gaat dan met mannen.
En of Marktplaats zo'n goed plek is om naar een fret te zoeken...... dat zou zeker niet mijn eerste voorkeur hebben.
Ik snap de bezwaren van je man hoor. Rui was er ook zo een hier en zag alleen maar beren op de weg. Niet in de laatste plaats ook vanwege de enorme financiële aderlating die we hebben gehad met al die zieke fretten.
Uiteindelijk heeft Rui wel toegegeven en inmiddels zijn we al heel wat jaren verder en vindt hij ons gezin eigenlijk niet compleet meer zonder fret
En precies wat Yvonne zegt; je kunt het heel flexibel maken hoor!
Uiteindelijk heeft Rui wel toegegeven en inmiddels zijn we al heel wat jaren verder en vindt hij ons gezin eigenlijk niet compleet meer zonder fret
oh wat fijn, dat is alvast 1 ding afgevinkt..yvonne schreef:Je mag altijd je fret in Fayen’s frettenhotel brengen hoor, dus dat is opgelost
ik vind het ook niet erg dat ik eraan gebonden ben, dat weet je als je aan dieren begint.
met Nala hebben we 1 x gehad dat ze van begin middag tot laat in de avond alleen was, we hadden toen een verjaardagsfeest van mijn man die 50 was geworden en dit vierden we toen ergens anders, het was die dag ook bloedheet en ik had het nog eens extra heet, omdat ik alleen maar aan Nala dacht en dat ze alleen was in de warmte, zonder ons en of het wel goed ging.. maar toen we terug kwamen was er niks aan het handje..
en buiten dat het wel eens voor komt dat we allemaal weg zijn is dochterlief niet altijd mee met ons dus die is er dan ook nog..ja ik ben al goede argumenten aan het verzamelen en dan nog eens mijn charmes in de strijd gooien en dan had ikzelf het najaar in gedachten, maar dat ligt helemaal aan hoe het tegen die tijd voelt voor ons om eraan te beginnen.
is ook niet als eerste mijn voorkeur, tegen die tijd als het zover is dan kan ik kijken met eventueel hulp of er in een opvang hier in de buurt iets zit wat bij ons past..ieder fretje verdient een goed huis ook via mp...maar eerst wordt er goed gekeken naar wat haal ik in huis, past het bij ons, hoe ziet zij eruit, waarom gaat zij weg en waar komt ze vandaan.Marjan schreef:
dat financieel is idd ook een dingetje...dat snap ik zeker wel, Nala heeft echt al meer dan 1000 euro gekost.Karen schreef:Ik snap de bezwaren van je man hoor. Rui was er ook zo een hier en zag alleen maar beren op de weg. Die in de laatste plaats ook de enorme financiële aderlating die we hebben gehad met al die zieke fretten.
ach de spaarrekening wordt inmiddels weer gespekt, een speciale fretten spaarrekening..hij lachte me nog net niet uit.. :twisted: ...met goede afspraken, gaat me dit best lukken.
mocht de tijd daar zijn dan dacht ik aan het najaar...anders volgend jaar voorjaar.