Brokjes test

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Eliesja
Aantal fretten: 2

Re: Brokjes test

Bericht door Eliesja »

Helen schreef: Zij staat op haar RC Satiety en is er 4 kg mee afgevallen. :evil:
Oh deze heb ik ook gehad voor onze floes, moest het een half jaar geven en daarna de mobility..
Ze zeggen dat de katten er minder van eten, dat ze meer verzadigbaar zijn..maar onze floes bleef knagen en is dus geen grammetje afgevallen. Duhhh

..maar heb de PON binnen gehad en haar wat brokjes laten ruiken en ze werd helemaal wild :lol: ..ze zijn dus goed gekeurd, ze kwam er zelfs voor aanrennen :lach: ...(dit is dus echt uniek)

Nu even aankijken hoe ze het erop doet, eerst meng ik ze nog met haar oude brokkies..

En moet zeggen dat de grote van deze brok even groot zijn als de virbac brokjes, dus mischien wel een goede kanshebber voor ons toekomstig fretje ;) :)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja maar ik kreeg er wel strenge instructies bij. Beginnen met 64 gram per dag, daarna naar 56.
En daar moet ik me echt aan houden en daardoor is ze wel afgevallen. En ja ze heeft constant wel trek in eten maar dat negeer ik ijskoud.
Het hele gezin moet er aan meewerken anders helpt niks. Dus geen eten meer de hele dag neerzetten want daar gaat het fout.

WTH is PON?
Karen

Bericht door Karen »

PON= Power of Nature

Super dat ze er zo enthousiast op reageert Eliesja. Nu duimen dat ze het er goed op doet :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ow die! :lol:

Die heb ik ook nog geprobeerd maar alleen Pep wilde nog wel eten, de rest rook er aan, keek me aan en dook geeuwend hun nest weer in. :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@helen, het is idd een afkorting van... ;)

ik denk dat het daar wel fout is gegaan. S’morgens krijgt onze floes haar brokjes namelijk van de oudste en die schept de bak vol en als de volgende naar beneden komt, kan ze zo zielig doen, net of ze nog niets heeft gehad :fluit: en hup bak weer gevuld. En helaas werkt het hier niet om het te zeggen, stelletje adhd-ers :roll:

@karen, hoop het ook, voor nu heel blij mee :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Het hele gezin zal er aan mee moeten werken als het leven van de kat hun lief is... en ja poes zal zeuren en mekkeren maar dat moet je leren negeren.. Van mijn part zet je het voer achter slot en grendel?
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ja zeuren kan ze als de beste :mrgreen: :fluit:
Dat achter slot en grendel dat zou ik met meer dingen moeten doen :roll: :lol:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja sommige dieren gaan nog wel los op een pak soep zoals Miep, keuken leek wel een bloedbad!
Ze maakt ze open en likt die zooi ook nog op :shock:
Zijn maar weinig dingen die ze niet eet.... echte voedselobsessie :|
Dus dat soort dingen moeten ook op slot, zakken voer ook ze maakt alles open -_-
Maar goed, brokjes test.... ben wel uitgetest nu, alles weer gewoon terug op wat ze voorheen kregen hahaha!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Oh my ... :shock: nee zo erg is onze floes niet, maar ik denk dat als ze echt streng op dieet moet, ze wel hiertoe in staat zal zijn. Zo heeft onze floes een zwak voor oude kaas en chilisaus en fruit aflikken, is ze ook gek op..rare snuiter hoor, maar de PON brokjes gaan er nog steeds in als oude kaas :fluit: ze vind ze heerlijk en ik merk eigenlijk weinig verschil, behalve dat ze er toch wat verzadigder van is. Dus wie weet valt ze nog wat af ook ;)
Karen

Bericht door Karen »

Super! :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Eliesja, dat is mooi :-)
Zou willen dat ik het zelfde resultaat had lol!
Maar goed, ik hou haar op het dieet van de dierenarts, die moet ik 1x de zoveel tijd haar gewicht doorgeven om zodoende aan te passen.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@helen, Als dit voor de poes werkt zou ik zeker ook niet iets anders gaan doen hoor.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ik heb vandaag de power of nature meadowland Mix binnen gekregen, wilde deze variant ook eens proberen. Deze lijkt me iets beter dan de Fee’s favorite dus ben benieuwd wat onze floes van deze vind. Ze eet die andere nog steeds gemengd met de Royal canin, ze vind ze nog steeds lekker.
Moet wel zeggen dat de zak naar mest ruikt, dus hoop dat de brokjes niet naar mest smaken :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Gadverdamme. :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ja is best erg, ruik het door de kast heen :roll:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hahahahaha! Ik had het toen in een voer ton gedaan en die werd constant besnuffeld door alle viervoeters LOL!
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Inmiddels is de geur er beetje vanaf, moet ze alleen nog in de voerton doen. Dan zal het vast weer erg lekker ruiken hier :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

:mrgreen:
Plaats reactie