Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Echt he Yvonne... als hij maar stemmen hoorde in de buurt van zijn kamer ging hij mentaal los :lol:
Halve nacht in het begin spelen met zijn balletjes en dopjes. Zoveel energie hahaha!

Nats wordt volgende maand alweer 5 :shock:
Mooi verjaardagscadeautje is tussentijdse controle, geen zin in verrassingen.
Knijpen en bloedje...
Ze is niet ziek maar ik heb mezelf voorgenomen om oudere fretten vaker te laten checken.
Karen

Bericht door Karen »

Nou ik kan me die verhalen van Flex wel herinneren..

Hier herken ik dat rammelen ook bij Skiff (ook zo’n weggestopte kooi fret), al wordt het nu iets minder. Maar sjongejonge, ik dacht dat hij de tralies van de FN er af zou trekken.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Karen ik heb je getagged op FB bij een filmpje van gisteravond, hij doet het nog steeds.. alleen nu alleen nog 's avonds na zijn papje. Niet te zien in het filmpje maar ik haal hem er dan altijd even uit, loop een rondje door het huis met hem
en dan gaat hij weer terug. Pep ook hoor, altijd nog even knuffelen. Hij begon ook toen ik met Flexje rond liep.
Peppie is een ster in kooi verbouwen als hij los wil, dus even op de armen dan kalmeert hij en gaat soms zijn kopje liggen wassen en dan gaat hij terug. Zodra het licht uit gaat is het klaar..

Tralies losrukken... dat is precies wat Pep doet als je niet opschiet toen de poepbak nog vast zat. Resultaat was poepbak los en op de kop :roll:
Geen weggestopte fret geweest maar gewoon een aso :lol:
Eerste paar nachten toen hij hier was (augustus) zelfs "huilen" zodra het licht uit ging dus ik heb hem speeltjes en knuffels in de kooi gegeven die hij allemaal in zijn hokje stopte. Dat een pup van 9 weken huilt begrijp ik maar hij was al 4 maanden ofzo. Als het te lang duurde ging dan toch weer naar hem toe om te knuffelen en daarna was het over.
De kleine weerwolf...
De eerste keer dat hij dat deed rende ik als een gek terug opende de kooi en hij sprong zowat in mijn armen haha!
Maar ja verhuizen van fokker naar mensen, mensen vonden hem eng dus terug naar fokker, fokker bracht hem hier om te logeren al die verhuizingen in zijn korte leventje.

Arme Skiff, kan alleen maar raden naar zijn verleden en om zo weggestopt te worden is zo sneu.
Fretten hebben juist hun ren uurtjes nodig! Al die energie moet ergens heen, dan maar zo denken ze misschien.
Skiff heeft het ook goed getroffen en mag lekker zichzelf zijn nu.

Pluk & Pluis zaten in de opvang de hele dag in een kooi, toen die hier kwamen heb ik ze meteen los gelaten.
Die ontplofte zowat toen ze eenmaal de boel verkend hadden, mokken, rennen, dansen tot ze niet meer konden :lol:
Ze zouden worden ingeslapen omdat ze "gevaarlijk" waren... over my dead body!
Ze hadden nagels van 2 cm omdat niemand de nagels durfde te knippen, ik had ze nog gedaan de laatste keer dat ik er was, paar weken niet geweest dus het moest weer. Fred had gezegd dat ik ze moest gaan halen maar ze kwam ze zelf brengen met een kooi..

Eenmaal uitgerend en moe 's avonds was het manicuretijd.. kijk dan hoe hij erbij lag. Hij wilde ook niet meer en kroop zowat in me dat gevaarlijke beest... in de kooi was hij wel heel erg maar omkopen met snoepjes heeft hem dat doen afleren. Poepbak pakken kon een aanval uitlokken. Maar ja als je een jaar in een opvang zit er niet uit mag (tijdens schoonmaken werden de carrier ingejaagd) uit de kooi halen was een uitdaging dus die zette ik open en lokte ze eruit met een snack.. totaal niet mijn gedachte bij een opvang maar goed.
IMG_0643.jpg
IMG_0643.jpg (73.76 KiB) 791 keer bekeken
IMG_0601.JPG
IMG_0601.JPG (87.95 KiB) 791 keer bekeken
en Pluis... helemaal chill in zijn kooi die eerste nacht
Pluis1622012.jpg
Pluis1622012.jpg (375.61 KiB) 791 keer bekeken
Marjan

Bericht door Marjan »

Echt ongelofelijk hoe sommigen met fretten omgaan. :(
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nou echt hoor.. toen ze overleden was Fred er kapot van want ze waren zoooo ontzettend lief!
Ze waren zo gevaarlijk dat werkelijk iedereen ze zo kon oppakken hier en ze genoten er gewoon van om tegen je aan te plakken. Pluk lag werkelijk helemaal te rollen in je armen. En ja, ze waren in de opvang niet te genieten maar je kent mij wel een beetje, ik hou wel van een uitdaging :lol:

Later heb ik er 2 opgehaald, ze waren 7 dus oud en kansloos, die 2 zijn beiden 9 geworden.
Ukkie was een pup van 5 maanden die daar zat, gedumpt en happerig, bang.. is een rustige stabiele fret geworden, heeft de 6,5 gehaald, kreeg hartfalen net als Pluk op 6,5. Pluis werd 4 die had een enorme tumor in zijn lijfje.. toen die eruit was woog hij 200 gram minder. Die heeft nog een half jaar ofzo geleefd maar die ging echt raar doen op het eind en is bij dok thuis overleden. Vermoeden was toch uitzaaiingen naar de hersenen. Hij was blij dat hij hem meegenomen had voor observatie. Hij liep de keuken in voor een bakkie en Pluis zat te eten, hij komt terug en hij was weg. Omdat hij het vreemd vond heeft hij op eigen kosten foto's gemaakt en daar was wel wat te zien in de kop. Iets wat er niet hoorde.
Had hem graag nog 4 jaar gegund want 4 jaar is gewoon te jong. Maar goed, ze kwamen bij een fokker vandaan kwam ik achter na wat speurwerk die wel vaker fretten verkocht die tumoren hadden. De eerste eigenaresse noemde de fokker op het forum, dus ik moest ong 2 jaar terug zoeken daar. De reden waarom ze ze daar zonder woord achterliet: blijf van mijn lijf huis. Toen werd Pluk's gedrag ook duidelijk. Angstig met spelen als hij onder een deken lag, bang voor mannen met jas en schoenen (zodra die uitgingen was het over) en meer gekke dingen. De angst was zo dat hij een krijs deed en vluchtte onder iets. Moest echt op de grond gaan liggen en praten dan kwam hij snel naar me toe. Dus die mishandelde zijn vriendin maar ook haar fretten :shock: :angry:

Heb een hoop geleerd door de jaren heen, er zijn gewoon mensen die fretten mishandelen.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Fred heeft 2 stickers op de plotter gemaakt voor mij :hart:
Duct tape op de kastjes is anti-Pep :lol:
20210325_204642.jpg
20210325_204642.jpg (1.94 MiB) 785 keer bekeken
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja, je hebt er gestoorden bij.
Mooie kasten-kooienwand zo hoor.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Aan de andere kant is het ook verhoogd, bedoeld om te voorkomen dat die narren bij elkaar kunnen maar ja....
20200303_133221.jpg
20200303_133221.jpg (1.58 MiB) 783 keer bekeken
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Echt verschrikkelijk wat sommige mensen met beestjes doen, echt zo triest :cry:

Ziet er goed uit je paleisje voor de frutzels :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Het grootste beest op aarde is de mens...
Levensgevaarlijk!

Heel prettig om een handige vent te hebben hahaha!
Karen

Bericht door Karen »

Nou daar zeg je wat!
Sommige dieren hebben zo verschrikkelijk te lijden door de mens :(
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

En niet alleen huisdieren.... het is weer zwanen mishandel tijd.. ieder jaar weer :-(
Karen

Bericht door Karen »

Zeker niet alleen huisdieren :(
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Afspraak voor de senior APK staat op 14 april, achteraf zag dat het haar verjaardag was. Zou ze het mij vergeven??
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Haha vast wel, is maar goed dat ze daar geen besef van hebben, zegt meer over ons toch...de liefde die wij voor onze frutzels hebben.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nats is vrij relaxt gelukkig... die 2 mannen breken de carrier af :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

:fluit:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Pep een half uur later uit de kooi halen is chaos :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Zo leuk die eigen karaktertjes..
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nou die hebben ze zeker, je kan er 8 hebben zoals ik voor 2012 (4 groepen die los gingen) maar ze zijn gewoon echt allemaal anders :lol:
Plaats reactie