Karen schreef:Graag gedaan en succes!
Even eerst afwachten wat voor resultaat deze veranderingen hebben, voordat je weer iets anders aanpast. Anders weet je straks niet meer wat nu werkelijk gewerkt heeft

Thanks, ik ga zeker eerst dit proberen, mocht ze te dik worden dan gaan we de waltham minderen en hoop tegen die tijd dat ze gewoon lekker stabiel is en ze alleen nog maar de brokjes eet. Alhoewel Hanneke wel had gezegd dat ze haar leventje lang aan de brokkenpap moest.

..eerst maar op dit menu verder.
@marjan, ja hoop het ook hoor. Eerst maar dit proberen, dan zien we wel weer.
Over de kip, weet ik idd dat ik geen gekookte botjes mag geven, wat ik wel doe is het bot breken en mee koken met de kip, is dit wel goed? Dit doe ik eigenlijk zodat de vitaminen enz. in de kip gaan zitten, want ik begreep dat alleen gekookte kip weinig voedingswaarde heeft. Maar goed het is natuurlijk maar een snack.
Mette schreef:
Oh my goodness die foto! Lekker rellend puppenkind. Ik ben een damesliefhebber en ze doet me aan verscheidene van mijn exemplaren denken met dat ondeugende bekkie en die oogjes erbij

.
Leuk die herkenning he, ze zijn allemaal stuk voor stuk leukerds.
Mette schreef:
Hoeveel tijd heb je tussen de wegingen btw? In het nest is 1x per week genoeg, na het nest eens per 2 weken en nu ze 5 maanden is gaat ze al meer richting eens per maand. En eens per maand blijft handig om vol te houden. Als ze in een maand tijd 10 gram is afgevallen is dat minder, want ze zou met 5 maanden nu echt nog steevast langzaamaan moeten blijven aankomen.
14 juli heb ik haar zelf voor het eerst gewogen, ze was hiervoor twee keer door de dierenarts gewogen. En woog toen 722gram, 3 augustus 720 gram, 5 augustus 718 en 7 augustus zaten we al bij Hanneke, daarna ben ik het om de dag gaan doen, soms zit er 4 dagen tussen, het schommelde tussen de 727 en 768 gram in. Dus zoals je ziet schommelt het gigantisch. Nu ga ik haar morgenochtend nog keer wegen en dan een weekje met het nieuwe menu beginnen en dan na een week kijken hoeveel ze dan is aangekomen.
Mette schreef:
Royal Canin recovery liquid is echt heel fijn trouwens. Hier al wel een periode moeten geven en gelukkig maakten me de kosten de ballen uit, want het is wel echt prijziger om te geven en dat lukt niet iedereen.
Waar kan je deze halen. Alleen bij de dierenarts, want was al aan het kijken op internet maar dan kom ik op deze uit, dit is m volgens mij niet..denk ik..

- 171EA9A2-A28D-439F-8839-3293CFDDD16B.jpeg (29.19 KiB) 1414 keer bekeken
Mette schreef:
Wat Marjan zegt klopt, brokkenbrij is Hanneke niet meer zo fan van als vroeger. Even vergeten waarom. Ik geef het hier wel nog aan een fret met erge middenoorproblemen, en hij doet het er super op. Ik maal de brokken fijn met een koffiebonenmaler en maak dan een vers papje elke keer. Als het niet voor Nala werkt, lekker mee ophouden.
Wat ikzelf doe is de brokjes weken in gekookt water en dan gelijk in de koelkast, daarna zet ik de mixer erop en doe er nog wat gekookt water bij om het wat te verdunnen. Is dit toch anders dan als ik de droge brok eerst fijn maak?
Mette schreef:
Karen gaf laatst op het forum de tip dat zij ziwipeak in de vriezer bewaart (en het heel snel ontdooit is). Misschien is dat ook een goede zodat het niet weer te lang open staat voor een nieuw zakje? Was ik zelf ook niet op gekomen, maar er staat hier nu een zakje ziwi in de vriezer

.
Ja dit is een goeie, ik had het gelezen. Wel zonde dat ik een half pak moet weg gooien, maar durf het nu niet aan om het nog te geven. Dus ik ga een nieuwe bestellen en deze in de vriezer bewaren.