Helaas geen fret in bikini op het strand, maar gewoon aan haar zwembadje met wat steentjes..

Marjan schreef:Nou berg je maar, een fret blijft zijn of haar hele leven nieuwe dingen ontdekken en uit proberen.![]()
En fijn om te horen dat ze steeds meer op haar gemak is, zal ook wel meespelen dat ze zich lichamelijk ook wat beter gaat voelen denk ik.
Ik moet ook nog wel even zeggen dat ik vind dat jullie het geweldig oppakken met haar hoor, er zijn maar weinig mensen die zo snel een fret leren te begrijpen en die het dier ook in hun waarde laten. Dat is wat mij betreft ook een feest om mee te maken.
Dit, is echt iets wat heel veel mensen NIET doen bij fretten. Ik noem het altijd respectvol oppakken en een fret in zijn waarde laten, maar dat is wat ik ermee bedoel. Gewoon goed kijken naar je fret wat hij met zijn lichaamstaal al verteld, want veel geluid maken ze niet. Het is niet zo lastig, maar je moet het wel zien en luisteren, om vervolgens ook die band zo te krijgen dat ze zich gehoord voelen. Echt bewonderingswaardig hoe snel je dat hebt uitgevondenEliesja schreef:En ook haar gedrag vind ik al enorm veranderd. Nala was in het begin erg schrikkerig en bijterig, ook als je haar wilde aaien of oppakken dan hapte ze er op los. En nu is ze echt zo lief, kan haar aaien en oppakken zonder dat ze schrikt of hapt. Als ze niet opgepakt wil worden loopt ze achteruit.Ik laat haar vaak zelf beslissen of ze dat wil, ik hou gewoon mijn hand voor haar en dan klimt ze er beetje in waardoor ik haar zo kan opscheppen. En soms moet ik haar pakken en dan is het wel even geduld hebben
![]()
Ja zo sneu, gelukkig is het vandaag beter, ze was weer aardig in haar tuintje bezigMarjan schreef:Voor fretten is deze warmte inderdaad funest.
Ah zo lief dank je wel KarenKaren schreef:
Nou zeker!! Ik word er gewoon blij van om te lezen zoals jullie bezig zijn met haar en dingen oppakken![]()
![]()
En wat betreft nieuwe streken bedenken en stout zijn...dat blijft voorlopig nog wel even zoJe weet nooit wat ze in hun kleine koppies bekokstoven om je een volgende keer te verassen, je voor leugenaar uit te maken en kreten te uiten als “ nou ja, dat doet ze anders nooit hoor!” of “ joh, wat Nala nu weer voor elkaar gekregen heeft...”
Dank je wel Mette, heel liefMette schreef: Dit, is echt iets wat heel veel mensen NIET doen bij fretten. Ik noem het altijd respectvol oppakken en een fret in zijn waarde laten, maar dat is wat ik ermee bedoel. Gewoon goed kijken naar je fret wat hij met zijn lichaamstaal al verteld, want veel geluid maken ze niet. Het is niet zo lastig, maar je moet het wel zien en luisteren, om vervolgens ook die band zo te krijgen dat ze zich gehoord voelen. Echt bewonderingswaardig hoe snel je dat hebt uitgevonden.
Marjan schreef:In ieder geval beterschap voor Nala, jezelf en je dochter.
We hebben haar 10 september gewogen en toen woog ze 780 gram en gisteren hebben we haar ook gewogen, was natuurlijk heel nieuwsgierig en toen woog ze 775gram, dus het valt mee, maar liever erbij natuurlijk.Marjan schreef:Fretten kunnen veel gaan drinken wanneer ze serieus misselijk zijn.![]()
Dus het is toch wel zaak dat je de metocloperamide erin krijgt bij haar en dat het erin blijft.
Hoeveel weegt ze en hoeveel meto geef je haar per keer?
Is het alleen het water telkens wat ze eruit gooit of ook haar waltham?
Ik denk dat je haar speelruimte beter iets kan gaan beperken zodat je wel even goed in de gaten kan houden wat ze binnenhoudt en vooral ook dat ze nergens op kan gaan knagen door de misselijkheid met het risico dat ze toch ongemerkt iets binnenkrijgt wat niet verteert in haar maag- darmstelsel.