Dan zal ik alsnog even reageren. Ik moest het voor mijn mannen er even bij zoeken, maar ik kon de informatie niet zo snel vinden als ik verwacht had
Ik heb bij 5 mannelijke fretten een implantaat laten zetten, in twee groepen:
Falkor, Troy, Balthazar en Artax (allen van april/mei 2005). Zij hebben een implantaat gehad in:
- Eind januari 2006 (ze waren toen al goed bronstig)
- Eind december 2007 (in november begonnen ze weer bronstiger te ruiken, de balletjes waren nog wel klein)
- Nov/dec 2009 (uit mijn hoofd, ik kan het helaas niet meer terugvinden. Toen voordat ze echt bronstig werden)
In 2011 zijn drie van de vier fretten overleden. Falkor is overleden in april 2012. Zijn implantaat was toen nog niet uitgewerkt, dus bij hem heeft het er 2,5 jaar in gezeten. Bij sectie bleek dat bij 2 van de 4 fretten de bijnier wel vergroot was, maar ze hadden geen verschijnselen van bijnierproblemen.
Sjeng (geboren mei 2010) heeft een implantaat gehad in mei 2012. Inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder en hij heeft nog steeds geen nieuw implantaat gehad.
Het is vast een hele rare theorie, maar omdat zowel Sjeng als Falkor het implantaat langer werkte toen ze alleen zaten, vroeg ik me af of meer mensen die ervaring hebben met mannelijke fretten. Natuurlijk kan het ook toeval zijn of komen door andere medische problemen. Of omdat ze beide al wat ouder zijn/waren. Maar daarvoor zijn er misschien te weinig mensen met een mannelijke fret en implantaat