Presley en BiBi

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Presley en BiBi

Bericht door yvonne »

Kick schreef:Die twee gaan ook lekker op vakantie moet je maar denken :D
Ja, Kick dat heb ik ze ook verteld, dat ze lekker op vakantie gaan naar tante Chaimel :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Marjan schreef:
yvonne schreef:Dat is wel een nadeel van buiten houden, binnen is gezelliger vind ik.
Dat vind ik dus ook. Wat is dan eigenlijk jullie reden geweest om ze buiten te houden?

Nou Marjan, ik wilde heel graag fretten, maar mijn man niet :(
Dus hebben we een compromis gesloten : de fretten buiten.
Heb er geen spijt van hoor, ze vinden het heerlijk buiten!
Ben vind het nu eigenlijk stiekem ook heel leuk, alleen vind hij de geur (hoe gering ook) nog steeds niet prettig.
Maar af en toe haal ik ze lekker naar binnen :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh oké, dat is een goede afspraak dan. Beter fretten buiten dan geen fretten. :lol:
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat is nog eens een goede oplossing ! :lol:
Fijne vakantie hoor, geen zorgen om de frutsels want ze zitten helemaal goed bij Chaimel !
Karen

Bericht door Karen »

yvonne schreef:
Marjan schreef:
yvonne schreef:Dat is wel een nadeel van buiten houden, binnen is gezelliger vind ik.
Dat vind ik dus ook. Wat is dan eigenlijk jullie reden geweest om ze buiten te houden?

Nou Marjan, ik wilde heel graag fretten, maar mijn man niet :(
Dus hebben we een compromis gesloten : de fretten buiten.
Heb er geen spijt van hoor, ze vinden het heerlijk buiten!
Ben vind het nu eigenlijk stiekem ook heel leuk, alleen vind hij de geur (hoe gering ook) nog steeds niet prettig.
Maar af en toe haal ik ze lekker naar binnen :mrgreen:
Hmmm...zou Rui daar in trappen als ik er nog een fretje bij wil??? :lol:

Maar een goede oplossing zo hoor Yvonne :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja ik vond het ook een goeie oplossing hahaha. Idd beter buiten dan helemaal niet ;)

Nou ze zitten bij Chaimel hoor! Ze mochten meteen los om te ontdekken, gingen overal kijken natuurlijk en BiBi kroop in de kachel. Ik schrok me rot maar het kon geen kwaad want ze kan niet bij het vuur komen. Presley had het kattenluikje ontdekt en was naar buiten gegaan, hij wist alleen niet hoe hij terug naar binnen moest ;) Op een gegeven moment liep BiBi helemaal te springen en te mokken en Presley had een buis ontdekt waar hij niet te groot voor is :roll: Na 3 kwartier heeft Chaimel ze in hun hok gezet en Presley nam meteen bezit van het waterbed, hij lag op zijn rug met de poten omhoog, vol overgave. BiBi probeerde nog even of ze kon ontsnappen maar helaas....

Nou het komt helemaal goed met die 2 daar :D
Kick

Bericht door Kick »

Tuurlijk ;)

En nou weg wezen jullie! Lekker op vakantie en even niet aan de dagelijkse beslommeringen denken :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt goed allemaal. :D
Karen

Bericht door Karen »

yvonne schreef:?.. Na 3 kwartier heeft Chaimel ze in hun hok gezet en Presley nam meteen bezit van het waterbed, hij lag op zijn rug met de poten omhoog, vol overgave....
Dat klinkt al als een heerlijke frettenvakantie :mrgreen:
Mayke

Bericht door Mayke »

Die zitten daar gebeiteld, voelen zich meteen helemaal thuis bij Chaimel, nu heerlijk met een gerust hart op vakantie !

Veel plezier en veel zon ! 8-)
ray

Bericht door ray »

Heerlijk dat ze zich op hun gemak voelen bij Chaimel.
Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt, had het graag gezien hoe presley op het waterbed lag :lol:

Veel plezier en lekker genieten!
yvonne

Bericht door yvonne »

Presley en BiBi zijn weer thuis. Het is op zich wel goed gegaan bij Chaimel, maar vooral BiBi heeft erg moeten wennen.
Ze wilde geen brokkenbrei eten, en geen meds innemen met waltham. Dus de meds deed Chaimel met een spuitje in haar bekje en na 4 dagen heeft ze de pogingen met de brokkenbrei gestaakt en heeft ze BiBi alleen nog waltham gegeven. Dat ging wel goed. Pas de laatste dagen had Chaimel het idee dat Bibi zich "thuis" voelde. Ze is 85 gram afgevallen, maar is wel vrolijk en speels. Presley ging beter, nam meds, waltham en brokkenbrei net als thuis. Hij heeft wel zichtbaar veel last van zijn oortjes :( dus ik ben bang dat we daar voorlopig nog niet mee klaar zijn. Ik zie ook korsten in zijn oren zitten en ik mag er niet aan komen. Vrijdag moet ik met Presley terug naar Hanneke, maar als ik het zo inschat denk ik dat hij weer aan de antibiotica moet. Ook hij is afgevallen, zo'n 200 gram maar op zich kan die bullebak het wel hebben. Ik hou het wel in de gaten nauurlijk.

Eigenlijk zit ik nu wel met een dilemma. Neem ik BiBi mee naar Hanneke of niet? Ze zei, als het goed gaat hoef je haar niet mee te nemen, dat scheelt weer een consult. Maar ik weet niet zo goed wat ik met haar voeding aanmoet. Ik was van plan, om donderdag muisjes en gemalen muisworsten te gaan halen bij prooidier, maar zou ze dat wel mogen en vooral willen eten ? En....(hoe) krijg ik haar weer van de waltham af ? Ze moet nog deze hele week de meds hebben en dan mag ik ermee stoppen. Dus dat is iets, wat ik zeker met Hanneke wil overleggen. Over Presley's voeding hoor ik natuurlijk ook vrijdag pas meer maar ik denk dat hij voorlopig niets anders kan/mag eten dan wat hij nu krijgt. Vind het wel sneu hoor, je ziet echt dat hij pijn heeft :( Ik hoop toch dat daar iets aan te doen is.

Het waterbed was een succes voor Presley, maar komisch genoeg rolde hij er ook regelmatig af volgens Chaimel :mrgreen: Dat heb je met een zwaargewicht :ferret:
Maar hij vond het wel fijn om daar op te liggen, en BiBi ook. Nou heeft Jolanda nog een paar waterbedjes liggen en ik neem er 2 van haar over. Ik mag ze best een beetje verwennen natuurlijk 8-)

Nou ik ga nog even kijken of ze wat brokkenbrei willen eten en dan naar bed.
Marjan

Bericht door Marjan »

Je ziet bij die meiden wel vaker dat ze bij een ander toch slecht kunnen wennen, mannetjes zijn daar over het algemeen wat makkelijker mee.
Zelf zou ik Bibi gewoon alweer een muisje gaan geven hoor als verder haar ontlasting goed is. De waltham bouw je het beste af door telkens steeds minder te geven en het ook naar één keer per dag gaan terug brengen. Zo is de kans het kleinst dat ze echt gaat zitten wachten op haar papje. En je kunt er stiekum toch steeds meer brokkenbrij doorheen gaan mengen. Hier ging dat opvallend simpel eigenlijk. Gewoon met een mespuntje brij beginnen en er telkens meer doorheen doen, net zolang dat het alleen nog maar bokkenbrij is.

Die middenoor problemen zijn inderdaad een ramp, hou er ook maar rekening mee dat hij er nooit meer helemaal vanaf zal komen. Maar dat hij nu nog steeds zo'n last heeft is toch niet goed. Ik denk ook dat hij een langere kuur nodig heeft.
Zit hij nog wel aan de polaramine?
Kick

Bericht door Kick »

Ik zou ze allebei maar weer door Hanneke laten nakijken.

Vergeet trouwens ook niet dat je eigenlijk buitenfretten hebt die nu ineens binnen moeten zitten en dat is ook een groot verschil. Tel daar alle andere nieuwe indrukken bij op en dan is het logisch dat het tijd kost om te wennen. Aan de andere kant hebben wij wel logee fretjes gehad die hier binnen kwamen en direct al rondliepen alsof ze hier al jaren woonden :roll:

Maar goed, ze zijn weer lekker thuis! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

yvonne schreef:Het waterbed was een succes voor Presley, maar komisch genoeg rolde hij er ook regelmatig af volgens Chaimel Dat heb je met een zwaargewicht
Maar hij vond het wel fijn om daar op te liggen, en BiBi ook. Nou heeft Jolanda nog een paar waterbedjes liggen en ik neem er 2 van haar over.
Leuk dat je twee waterbedden overneemt! :D Denk er wel aan dat je de waterbedden zoveel mogelijk horizontaal en mét water vervoert. Wil je ze toch eerst leeg laten lopen, doe dit dan door de waterzak plat met de vulopening naar beneden te leggen en laat hem dan leeglopen. Nooit de waterzak gevuld aan een punt of zijkant vasthouden. Want dan gaat de stabilisatiemat schuiven en dat wordt dan één prop en dat krijg je nooit meer goed.
En in een buitenhok zal je de waterbedden in de winter wanneer het gaat vriezen naar binnen moeten halen, anders vriezen ze stuk. ;)

En dat hij er bij Chaimel vanaf rolde, heeft niet zozeer met zijn gewicht te maken maar meer met het feit dat er dan voor hem teveel water in heeft gezeten. Net als dat wij op een waterbed zouden slapen, moet de hoeveelheid water worden aangepast aan het gewicht van diegene die erop gaat liggen. :D
Kick

Bericht door Kick »

En als je hem leeg moet laten lopen en daarna weer vullen moet er ook weer conditioner bij ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Bedankt voor de tips betreffende het waterbed! Ik denk ook dat er te veel water in zat voor Presley, en dat hij er daarom afrolde. Dus dat komt wel goed. Moet het waterbed in de winter ook naar binnen als ze in een geisoleerd nachthok liggen? Evt met een snuggle safe erbij?

Ik ben ook bang dat Presley's oorprobleem chronisch is. Hij krijgt nog wel 2x daags een 1/2 tablet polaramine.
Maar ik denk dat 2 weken marbocyl niet genoeg geweest zijn.

Wat betreft de waltham bij BiBi, ik ben zelf idd ook meteen weer begonnen met een heeeeel klein beetje brokkenbrei erdoor te mengen. Ik ga in elk geval donderdag muis en gemalen muis halen in de hoop dat ze dat willen en mogen eten. De ontlasting ziet er verder goed uit. Ze poepen wel veel meer nu ze walthanm en brei krijgen, echt opvallend.

En ja tuurlijk is het logisch dat ze in een andere omgeving moeten wennen en een terugval is dan ook niet echt gek.
Wel typisch dat vrouwtjes daar dan weer meer last van kunnen hebben dan mannetjes.

In elk geval zijn ze weer lekker thuis en na vrijdag zien we wel verder. Eerst maar eens kijken en horen wat Hanneke ervan zegt.
Karen

Bericht door Karen »

Sneu hoor dat Bibi zo moest wennen, maar dat heb je af en toe met sommige fretjes. Nu is ze weer lekker thuis en zal ze het gauw weer helemaal naar de zin hebben.
Naar dat de oren van Presley zo blijven opspelen. Ik denk dat verdere behandeling inderdaad wel nodig is bij hem als ik het zo lees. Zoals gezegd is er een kans dat je er nooit helemaal meer van af komt, maar ik denk wel dat er nog verbetering bij hem kan komen.
Nu weer lekker genieten van je frutsels en alle knuffels inhalen :D
yvonne

Bericht door yvonne »

We hebben meteen maar even de waterbedjes opgehaald bij Jolanda. We waren toch in Rotterdam dus even klein stukje omgereden. Ze liggen nu net in het hok, eentje boven in het nachthok (past precies!) en eentje beneden.
Dondersteen BiBi probeert nu driftig om de fleece hoes kapot te krabben, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het haar lukt. Als ze de binnenhoes maar heel laat! Hopelijk vinden ze het fijn om erop te liggen en zo niet, dan heb ik geld verspild. We zullen het zien.

Als het een succes is, dan bestel ik binnenkort een paar extra hoezen en slaapzakjes bij je Marjan! Maar ik wil het eerst even aankijken. Kan ik de slaapzakjes ook los kopen? Ik heb er van Jolanda wel 2 fleecehoezen bij gekregen maar geen slaapzakjes.
Karen

Bericht door Karen »

Hier wisselt het gebruik van de waterbedden heel erg. Soms hebben ze periodes dat de alleen maar daarop liggen, dan ineens weer veel in de hangmat. Hier wordt wel veel gebruik gemaakt van de nachthokken.

Misschien komt het krabben van Bibi door het vreemde geurtje dat er aan de hoes zit?
Gesloten