The story of Nala

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mette
Aantal fretten: 1

Re: The story of Nala

Bericht door Mette »

Nee dat is nog nooit gebeurd, want ik knip nooit als ze ineens een pootje bewegen, ik zorg eerst dat ik 'vast haak' van onder het nageltje en als ze dan moeilijk gaan doen dan knip ik niet. Althans denk ik.... Het is al zo'n gewoonte. Het lukt me bij elke volwassene, pup (maar dat zijn de érgste kontendraaiers, vooral rond 8 en 9 weken, jeeee), of opvangers die er dus ook niet mee zijn opgegroeid. En ook Eureka is het al jaren niet gewend zo maar accepteert het zonder enige moeite. Het mooiste eraan vind ik dan dat ze het ook niet meer eng vinden, want sommige fretten kunnen er zo'n angst van hebben.

Ik zag laatst Karen een tube pasta met haar kin bedienen terwijl ze met 2 handen met de fret bezig was, dat vond ik ook heel knap :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat zou gefilmd moeten worden van jullie beiden. :lol:
Mette

Bericht door Mette »

Ik ga eens kijken of ik dat kan regelen met Arnold als Charlie een keer slaapt, en ik het niet vergeet :lol: .
Tinypaws

Bericht door Tinypaws »

Wat nageltjes knippen betreft. Ik hou een tubetje (haarbal pasta in mijn mond) ik doe er net een klein stukje in drukken dat ze er net iets uit krijgen dan sabbelen ze aan de tubbe (natuurlijk niet tegelijk en kan ik met beide handen knippen. Echt super makkelijk
Maar hier zijn ze ook wel makkelijk als ik op hun buik smeer maar dan zit het ook overal dus dit werkt net even fijner.

Leuke foto's en filmpjes trouwens ;)
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Mette schreef:Ik knip nagels altijd 'hangend in de lucht'. Ik moet het wel alleen doen..., maar pak ze gewoon achter de schouders vast, ze hangen in de lucht, en kunnen niet opkijken om mij te grijpen bijv. Hun voorpootjes steken dan automatisch naar voren, of ik wip mijn duim net zo wat onder het okseltje zodat die mooi naar voren wijst. Soms gaan ze van de stress of het weg willen 'konten draaien', maar dan laat ik ze dus gewoon uit draaien... Geruststellen dat het echt zo over is, etc. en na verloop van tijd (keer of 3) wennen ze echt aan zo de nagels knippen en hangen ze dus gewoon stil, voetjes rustig, en knip knip knip, ik kan het zo achter elkaar doen zonder afleidingen, nekvel pakken, wat dan ook. Nala is nog jong dus juist zij kan het zo ook nog super gemakkelijk leren nu. Als ik een filmpje ervan moet maken moet je het maar zeggen. Heb wel net de nagels geknipt vorige week maar kan doen alsof :lol: .

Oeh en heerlijke en enge verhalen verder, genieten!
Haha hoe dan? Darwin ik wel eens een filmpje van zien.
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo, ben ik even blij jou weer te zien op het forum, maakte mij best ongerust over Nala. :)
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Tinypaws schreef:Wat nageltjes knippen betreft. Ik hou een tubetje (haarbal pasta in mijn mond) ik doe er net een klein stukje in drukken dat ze er net iets uit krijgen dan sabbelen ze aan de tubbe (natuurlijk niet tegelijk en kan ik met beide handen knippen. Echt super makkelijk
Maar hier zijn ze ook wel makkelijk als ik op hun buik smeer maar dan zit het ook overal dus dit werkt net even fijner.

Leuke foto's en filmpjes trouwens ;)
Zoiets doe ik nu ook, alleen houd mijn dochter haar vast met een tube zalmpasta voor haar neus en dan probeer ik te knippen. Maar ze kromt haar teentjes zo erg, dat ik er niet goed bij kan. Ze zit echt gewoon niet stil.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Zo, ben ik even blij jou weer te zien op het forum, maakte mij best ongerust over Nala. :)
Ahh super lief..beetje druk gehad, mijn moeder is paar dagen geweest, heel gezellig, maar dat is een klets tante :lol:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Met Nala gaat het alweer stukjes beter, ze eet eigenlijk best veel, maar blijft ingevallen flankjes houden. Ze blijft misselijk tijdens het eten, de ene keer erger dan de andere keer. Ze is al een week niet buiten geweest en dat gaat goed.
Ze heeft nog niet gezegd dat ze het mist ;) :lol: . Ze staat soms wel voor de deur hoor, maar dan zeg ik neehee en dan is het goed. :mrgreen:

Zal wel blij zijn als ik naar Hanneke mag, ben zo benieuwd wat ze van Nala vind.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mijn dochter brengt haar nu net weer naar beneden, heb weer de nodige kusjes gehad :D :hart:

Ik was gisteren onwijs moe en ben op tijd naar bed gegaan, Nala kwam toen net weer naar beneden, dus mijn dochter had nog beneden gezeten met Nala, hoorde net dat ze onwijs ondeugend is geweest en ze in de plissé gordijnen heeft gehangen.. :shock:
1D865E81-4E95-45D8-ACE6-7C5F7287D683.jpeg
1D865E81-4E95-45D8-ACE6-7C5F7287D683.jpeg (96.05 KiB) 864 keer bekeken
Moet er wel bij zeggen, er zat al een gaatje in hoor en de nieuwe zijn al besteld, dus echt in shock ben ik niet, maar ja een gaatje he :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt op zich toch wel voorzichtig positief. :D
En dat ze ondanks het vele eten niet echt nog wil aankomen is ook niet zo gek in haar geval. Ze zal best wat eiwitten nog verliezen door haar maagwand en het verteert ook niet goed wanneer ze groenige ontlasting houdt.
Maar dat komt allemaal vast wel goed met jullie verzorging. :)

En tja, die gordijnen..... ze wil natuurlijk wel naar buiten kunnen kijken. :brush:
Karen

Bericht door Karen »

Oooh wat een boefje! :shock: :brush:

Fijn om te horen dat het redelijk stabiel blijft met Nala en ze genoeg kusjes geeft :hart:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Ben altijd blij als ik haar vrolijk aan tref in de ochtend, zie altijd gelijk als ze haar dag niet heeft.
Op het moment is ze rete ondeugend en hangt in lampen en plissé gordijnen en rent als speedy conzales door het huis.
Dit zien we dus graag, maar is wel oh zo vermoeiend..

Er is nu wel een dingetje waar ik niet zo blij mee ben en ik even niet weet hoe ik dit kan oplossen..
Onze floes Simba, die wil natuurlijk ook weer heerlijk naar binnen en op de bank liggen, maar zodra Nala komt dan moet ik haar als de flinstones buiten zetten, dit doet me echt zeer. Ik kan nu nog wel met deze temperaturen de blokhut voor haar open zetten, maar dat gaat straks ook niet meer. Vind dit zo zielig. :cry: Maar ze kunnen gewoon niet door 1 deur..en het geeft Nala ook teveel stress zo’n boksende kat in huis :roll:
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt als een echte fret. :brush:

Tja, fretten en andere huisdieren zijn meestal geen goede combi. Onze kat vroeger ging altijd op de loop wanneer de fretten los waren en zocht een hoog en veilig plekje op. Kun je Simba op momenten dat Nala los is niet even tijdelijk in een ander vertrek in huis onderbrengen dan?
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Deed Simba dat maar weg lopen dan had ik voor haar allang iets moois gemaakt aan de muur, maar die bolle blijft gewoon zitten en is niet bang, doet ze met honden ook, die valt ze gewoon aan. En ze kan ook niet meer zo goed springen, ouderdom artrose..ze is al 14 dus ja en een ander vertrek heb ik dus niet, want Simba mag alleen in de woonkamer komen en niet boven ivm allergie van mijn man. Die is al 14 jaar niet boven geweest en weet ook niet wat daar zit haha :mrgreen:

Het had een goed alternatief kunnen zijn, maar helaas :(
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hier een foto van vanmorgen, wilde ze in de lamp gaan hangen, de tuttebel.. :mrgreen:
354D2EFE-5BCF-4E0A-8A0C-5C529B31AD83.jpeg
354D2EFE-5BCF-4E0A-8A0C-5C529B31AD83.jpeg (74.03 KiB) 858 keer bekeken
Marjan

Bericht door Marjan »

Ah zo, dan maar als scheidsrechter er zoveel mogelijk tussen zien te komen om ze uit elkaar te halen van de winter. :clown:
Mette

Bericht door Mette »

Wauw wat een foto :juich: . Net op het 'langste moment'.
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha, boefje die Nala :hart:

Heb je niet iets van een bijkeuken of desnoods de hal waar je een lekker plekje voor de kat kunt neerzetten, alleen op de momenten dat Nala los is? Een zacht donut mandje bijvoorbeeld waar ze lekker in weg kunnen kruipen. Is ook makkelijk op te ruimen als Nala weer slaapt.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Mette schreef:Wauw wat een foto :juich: . Net op het 'langste moment'.
Nou he :lol: net een slanke kerstboom, balletjes erin en klaar :mrgreen:
Plaats reactie