Fali & Eureka
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: Fali & Eureka
Wat een mooie foto’s en gelukkig positief nieuws van Hanneke.
Ik hoop dat je een gouden mandje voor haar vind!
Als ik Moos niet had, kwam ik haar zó ophalen maar 2 zieke fretten mét gedragsproblemen erbij dat is me te veel.
Maar het is wel een schatje hoor
Ik hoop dat je een gouden mandje voor haar vind!
Als ik Moos niet had, kwam ik haar zó ophalen maar 2 zieke fretten mét gedragsproblemen erbij dat is me te veel.
Maar het is wel een schatje hoor
Wat is het ook een mooi meiske
Lief van jullie! Ik had het ook graag zelf gedaan. Charlie is hier elke avond zo tot 22u wakker en ik bepaal zowat eerder dan hij naar bed te willen vaak. En de 3 dagen in de week dat ik een middagdut kan spenderen aan wat aandacht is gewoon niet genoeg. Het past hier dus ook niet ideaal. Zo balen!
Momenteel heeft ze erg moeite, voor mij toch wel onverwacht, met weer terug op brokkenpap schakelen (25% nog maar). Ze heeft al 3x haar eten laten staan, dus hopen dat ze er vanavond toch voor gaat eindelijk. Ze heeft in ieder geval de reserves want ze was dus inmiddels echt 1 kg (met name door die buik ). Hopelijk kan ze het snel een beetje overkomen en toch weer even wat eten, buiten alleen de meds met Waltham.
Momenteel heeft ze erg moeite, voor mij toch wel onverwacht, met weer terug op brokkenpap schakelen (25% nog maar). Ze heeft al 3x haar eten laten staan, dus hopen dat ze er vanavond toch voor gaat eindelijk. Ze heeft in ieder geval de reserves want ze was dus inmiddels echt 1 kg (met name door die buik ). Hopelijk kan ze het snel een beetje overkomen en toch weer even wat eten, buiten alleen de meds met Waltham.
Even wennen weer, hopen dat ze snel wat brokkenpap eet.
Ik doe een kort berichtje dat Eureka vrijdag is verhuisd. Ik ben nog helemaal niet gewend, en nu ook weer helemaal van de leg dat ik geen medicijnen hoef te brengen rond deze tijd . Ik ben letterlijk ineens fretloos sinds ik 17 was en heb altijd meermalen per dag volop de zorg voor ze gehad natuurlijk. Buiten dat, moet Eureka natuurlijk nog erg wennen en heeft momenteel wel even wat verhuisstress. Ze eet na 1x overslaan wel goed gelukken dus ze pikt het lekker op. Ik ben volop in contact en flink aan het helpen. Gek genoeg is het een beginner waar ze naartoe is gegaan, doorgestuurd via SDF/Marianne en we hadden beide hetzelfde gevoel: dat het ondanks een beginner iemand was die totaal begaan was met Eureka's verhaal, nergens voor terugdeinsde en heel serieus en enthousiast was. Mede daarom ging het ineens zo snel, want hij ging er echt volledig voor. Flinke spoedcursus gegeven dus en nog volop in contact maar ze gaan heel lekker saampjes ondanks dat ze hem al 2 keer te pakken heeft gehad . Hij gaat er echt vol voor en ik zie zeker potentie dat hij haar alles kan geven wat ze nodig heeft, anders was ze niet meegegaan.
Oh dit zal idd wel erg wennen zijn. Best snel gegaan.. Ik hoop dat ze hier haar gouden mandje krijgt en zo te lezen zal dit wel goed komen.
Heel veel sterkte voor jouw.
Heel veel sterkte voor jouw.
Sterkte Mette, het zal niet makkelijk zijn om haar zo plotseling en snel te hebben moeten afgeven
Ik hoop dat ze haar gouden mandje gevonden heeft!
Ik hoop dat ze haar gouden mandje gevonden heeft!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Oh nou dat zal zeker vreemd zijn Mette
Het gaat vast goedkomen en zeker als jij de nieuwe eigenaar nog bijstaat. Top dat hij het met haar aandurft!
Sterkte!
Het gaat vast goedkomen en zeker als jij de nieuwe eigenaar nog bijstaat. Top dat hij het met haar aandurft!
Sterkte!
Dank. En ja dat ging echt super super snel op deze manier. De SDF verhuislijst is een degelijke 'bron' en niet een grote marktplaats of allemans fb groep gelukkig. Ik tast altijd eerst de bekendste wegen af. Het gaat vaak of snel via bekenden, of duurt heel lang via die grote martplaats en allemans fb omdat ik er minstens 10 aan het afwijzen ben tot de juiste serieuze onbekende langskomt .
Flink wennen. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat het went dat ik niet meer steeds naar ze toe hoef. Zit nu ook weer van al vanaf in bed wakker worden tot nu. In shock dat ik niet alle papjes en meds hoef te verdelen.
Flink wennen. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat het went dat ik niet meer steeds naar ze toe hoef. Zit nu ook weer van al vanaf in bed wakker worden tot nu. In shock dat ik niet alle papjes en meds hoef te verdelen.
Goed dat je het via Marianne hebt geregeld allemaal maar zal zeker wennen zijn.
Blij om te kunnen zeggen dat het echt heel goed gaat met Eureka. Ze heeft 1 enge dip gehad waarbij ik Karen en Rochelle aan de haren trok wat ik wel of niet kon aanraden nog want ik schrok er zelf ook van. Ze lag toen echt een klein half uur slecht te zijn achter de poepbak, waarschijnlijk kotsmisselijk maar er kwam niks uit. Het is gelukkig sindsdien niet weer voorgekomen dus heel erg blij mee. Het leek gewoon even een gevolg van de verhuizing. En ook nog zo'n gevolg: wat groene ontlasting. Dat zal vast niet lang meer duren.
De positieve kanten zijn dat ze heel veel losloopt en uitdaginkjes krijgt, hij gisteren nog de rest vd kooi, brokjes en paspoort kwam ophalen (laatste 2 was ik toen vergeten en de 1e paste niet in de auto), ze inmiddels al amper nog bijt en ze al op 80% brokkenpap zit. Hij nam ook mijn aanbod aan om een een tuigje (of eig 2) mee te nemen ditmaal. Vorige keer sloeg hij dat aanbod nog af. Ze gaan dus nog meer nieuwe leuke dingen doen .
De positieve kanten zijn dat ze heel veel losloopt en uitdaginkjes krijgt, hij gisteren nog de rest vd kooi, brokjes en paspoort kwam ophalen (laatste 2 was ik toen vergeten en de 1e paste niet in de auto), ze inmiddels al amper nog bijt en ze al op 80% brokkenpap zit. Hij nam ook mijn aanbod aan om een een tuigje (of eig 2) mee te nemen ditmaal. Vorige keer sloeg hij dat aanbod nog af. Ze gaan dus nog meer nieuwe leuke dingen doen .
Wat leuk om te lezen zeg
Goed om te horen!
Nou na 2 nachtjes slapen merk ik nog steeds dat het me goed doet dat ik haar nieuwe eigenaar nog even zag en sprak. We hebben veel contact over sms hoor daar niet van. Er vliegen foto's, filmpjes en vragen over en dat is heerlijk. Steeds minder, dus daaruit kan ik ook echt opmaken hoe goed het gaat en hoe goed Eureka het vertrouwen in haar nieuwe eigenaar wint. Maar toch is het leuk om elkaar nog even te spreken en zeker te weten (voor mij) dat hij echt alles op zijn hart weer even heeft gevraagd. Het zijn gewoon kleine dingetjes als dat ik nog even wat Waltham voor hem vasthou tot hij zeker weet het niet meer nodig te hebben (en dan vraagt hij was was het ook alweer allemaal voor? zodat hij op het juiste moment die beslissing kan nemen) enzovoorts.
Hoe dan ook, ik ben blij. Zowel met Fali's nieuwe eigenaresse als Eureka's nieuwe eigenaar . Het is voor mij nog altijd wennen om sinds ik 17 ben ineens geen fretten meer in huis te hebben. Mijn tijd komt wel weer. 100% zeker. Ooit. En tot die tijd blijf ik hier lekker rondhangen, genoeg vrienden eraan overhouden, de info site onderhouden en de fokvereniging in stand houden. Ggelukkig zijn de andere fokkers die op hun gat liggen ook allemaal in die stemming, dus ik ben superblij dat we dat belang allemaal zien. Jarenlang gevochten voor een kwaliteitscontrole voor fokkers (uiteraard meer voor de zoekers), dus dat gaan we nog niet opgeven. En gelukkig hoef ik dat niet alleen te doen, want vroeger werden al dat soort initiatieven behoorlijk snel weer opgegeven als er ook maar iets dwarszat. Superblij dat ik het niet alleen hoef te doen.
Ik hoop echt dat gezondere fretjes ooit weer 'van de grond komen' en we weer wat zorgelozer kunnen gaan genieten.
Mijn dagboek kan op slot. En hopelijk kan ik er over een aantal jaren er weer 1 aanmaken met een nieuw frummeltje .
Hoe dan ook, ik ben blij. Zowel met Fali's nieuwe eigenaresse als Eureka's nieuwe eigenaar . Het is voor mij nog altijd wennen om sinds ik 17 ben ineens geen fretten meer in huis te hebben. Mijn tijd komt wel weer. 100% zeker. Ooit. En tot die tijd blijf ik hier lekker rondhangen, genoeg vrienden eraan overhouden, de info site onderhouden en de fokvereniging in stand houden. Ggelukkig zijn de andere fokkers die op hun gat liggen ook allemaal in die stemming, dus ik ben superblij dat we dat belang allemaal zien. Jarenlang gevochten voor een kwaliteitscontrole voor fokkers (uiteraard meer voor de zoekers), dus dat gaan we nog niet opgeven. En gelukkig hoef ik dat niet alleen te doen, want vroeger werden al dat soort initiatieven behoorlijk snel weer opgegeven als er ook maar iets dwarszat. Superblij dat ik het niet alleen hoef te doen.
Ik hoop echt dat gezondere fretjes ooit weer 'van de grond komen' en we weer wat zorgelozer kunnen gaan genieten.
Mijn dagboek kan op slot. En hopelijk kan ik er over een aantal jaren er weer 1 aanmaken met een nieuw frummeltje .
Ga ik doen Mette en tot die tijd zeker hier lekker blijven rondhangen.